Malopolsko nebyl tvůj jediný velmi dobrý výsledek, ale nejspíš nejcennější. Na celkové 4. místo ses prosadil především v obou etapách, které končily na vrcholu náročného stoupání. Jak se ze 191 cm vysokého chlapíka stane tak dobrý vrchař?

Je to pochopitelně hodně o hmotnosti a síle, tedy wattech na kilogram váhy. Mně se daří na závody, které s týmem vybereme jako pro mě důležité, dobře se připravit. Za tím účelem jsem začal spolupracovat i s nutričním specialistou a cíleně dostávat váhu na optimální hodnoty, aniž bych ale ztratil potřebnou sílu. Navíc nejsem rovinář, vyhovují mi náročné závody hlavně klasikářského profilu, tedy náročné v průběhu celého závodu.

Malopolsko, kde čtvrté místo v celkové klasifikaci pro tebe znamenalo prvenství v kategorii U23, ale nebyl tvůj ojedinělý dobrý výsledek.

Cením si i prvenství na večerním kritériu Palinkas Csaba Memorial, které navázalo na maďarskou GP Gemenc (2.2), kde jsem skončil druhý ve vrchařské soutěži, a porazil tak i kluky z novozélandského Boltonu, tedy z kategorie ProTeams. Dařilo se mi i na dvou závodech V4, české a slovenské, kde jsem obsadil shodně 8. místa. Vnitřně jsem spokojený i s umístěním ve ŠKODA CUP Českém poháru v silniční cyklistice, který sice nebyl zpočátku sezóny naší prioritou, ale nakonec mi vítězství v kategorii U23 uniklo jen těsně. Přitom jsem byl v závodech, které jsem absolvoval, schopen držet krok s nejlepšími závodníky z obou českých nejsilnějších týmů ATT Investments a Elkov-Kasper, speciálně v posledním závodě v Lovosicích s Jakubem Otrubou a Adamem Ťoupalíkem, s nimiž jsme odjeli zbytku startovního pole.

348286161_781624400532143_5121227905110828732_n.jpg

Tvoje výsledky ti údajně vynesly i nabídky ze zahraničních týmů.

V průběhu sezony mi nabízely smlouvu oba polské kontinentální HRE Mazowsze a Voster ATS a také portugalský Glassdrive Q8 Anicolor. Zvláště ty polské byly lákavé. Ale když jsem vše společně s týmem vyhodnotil, zůstal jsem v RRK Group. S příchodem Petera Sagana budeme mít ještě kvalitnější program, velmi dobře se mi spolupracuje s Jurajem Saganem, k němuž jako druhý sportovní ředitel přichází z TotalEnergies Ján Valach. Tým mi poskytuje maximální podporu a po odchodu Marka Čaneckého do cyklistického důchodu mi nabízí roli jednoho z kapitánů a hlavních lídrů týmu.

Kdyby přišla nabídka z vyšších divizí, to bys ale asi neodolal?

Jednak nepřišla a jednak je to jedna z mých ambicí pro následující sezonu. A i pro tento účel je RRK Group-Pierre Baguette-Benzinol nejlepší volbou.

346620427_2648464331963287_5703089762619788298_n.jpg

Takže jsi na příští rok nejspíš dost natěšený?

Těším se velmi! Mám velkou motivaci navázat na letošní výsledky a vylepšit je. Zatím ještě neznám můj závodní program, ale velmi mě láká být ještě výše na Malopolsku, v závodě, který se mi velmi líbí i výběrem tras. Pak bych se rád ukázal na Okolo Slovinska, v závodě ProTour, kde máme startovat. V jednání je ještě jeden závod z této kategorie. A pak mě pochopitelně velmi zajímají domácí etapáky z kategorie jedna, tedy Czech Tour a Okolo Slovenska, kde bude mít náš tým ty nejvyšší možné ambice.

A co republikový mistrák?

Neznám ještě trať, ale doneslo se ke mně, že by se mohl uskutečnit na náročné trati v okolí Jevíčka, a to by mi hodně vyhovovalo. Už letos jsem byl hodně namotivovaný, v úniku jsem strávil většinu závodu, ale nakonec z toho nic nebylo. Mistrák je ale pro týmy, které mají ve svém středu závodníky jak z Čech, tak Slovenska, vždycky složitější z hlediska priorit a taktiky. Přednost mají ale obvykle národní zájmy. V každém případě to bude v příštím roce hodně zajímavé, protože podobně jako má náš tým závodníky z Čech, tak ATT i Elkov mají závodníky ze Slovenska s nejvyššími ambicemi.

358700914_793053896055860_306874315078444468_n.jpg

Když jsem u českých závodníků v RRK Group, přichází pět dalších.

Česká skupina je v týmu skutečně silná a to nejen početně a já jsem rád, že tomu tak je. Pokračovat budou i ti, kteří se nejvíc zviditelnili v letošním roce. Tomáš Kalojíros by měl plnit podobně jako já roli kapitána a zůstává i Daniel Vysočan.

Pokud se podíváme na tvé výsledky v elitní kategorii, tak po dvou letech výsledkově spíše planých přišel letošní skok o několik pater výše.

Po mládežnických letech v Dukle Praha jsem přišel před třemi lety do dnešního ATT Investments jako 19letý a mou rolí bylo především učit se a pomáhat. Což bylo to pochopitelné, byla tu spousta lepších kluků. Pro mě to byla škola cyklistiky. Po roce jsem přešel do Favoritu Brno, kde jsme s panem Trkalem nastavili osobní plán rozvoje a začalo se to zlepšovat. Po příchodu do RRK to zpočátku ještě nebylo nic moc, ale spolupráce s Jurajem Saganem, s kterým jsme si hodně sedli a jsme kamarádi i mimo cyklistiku, postupně přinesla tenhle výkonnostní vzestup.

363312407_788074759887107_7066222206244661454_n.jpg

Zmiňuješ mládežnická léta v Dukle. Kudy vedla cesta tam?

Táta má cyklistický obchod u nás na Dobříši, takže jsem jezdil od mala. Systematičtěji tak od 13 let, kdy jsem přešel do Dukly. Zpočátku jsme jezdili úplně všechno, postupně odpadala horská kola, pak cyklokros a nakonec i dráha, až zůstala má neoblíbenější silnice.

Kdy odlétáš za přípravou do Španělska?

Tým tam cestuje už začátkem prosince. Ale beze mě. Tréninkový pád a pochroumané rameno mě zdržely, takže počítám s individuální přípravou ve Španělsku v druhé polovině prosince. Na to pak naváže druhý týmový kemp v lednu.

I s Petrem Saganem?

To přesně nevím, ale odhaduju, že minimálně část přípravy s týmem absolvuje.