Z předešlých článků, v nichž postupně rozkrýváme sestavu ATT Investments pro rok 2025, vyplynulo, že sedm kluků z loňské sestavy zůstalo. Jedenáct přišlo. Martina Voltra a polské jezdce jsme už představili. Nyní tedy přichází na řadu zmapování zbývajících pěti posil. Tři jsou Češi, dva ze zahraničí. Už jsme také avizovali, že národnostní složení bude totožné jako loni, a jestliže jsme Poláky už probrali, znamená to, že poslední dva cizinci budou slovenské a maďarské národnosti.
Také jsme uvedli, že šest závodníků bude věkově splňovat zařazení do kategorie U23. Ke třem loňským, tedy Matyáši Fialovi, Albertu Montimu a Janu Bittnerovi, museli tedy tři přibýt. Všichni jsou mezi jmény, které představíme v dalších článcích. Ale začněme těmi, kdož mají věkově přednost, tedy těmi zkušenějšími.
Olympic Games Road Race 2021
Tím prvním je Michael KUKRLE. 17.listopadu mu bylo třicet. A při své výšce 185 cm a váze plus mínus 73 kg je univerzálem, který umí vítězit v jednorázových i etapových závodech a dokáže přitom velmi slušně přejet kopce.
Už jako junior reprezentoval a můžeme říci, že do užšího reprezentačního výběru patří dodnes. V roce 2013 postoupil mezi muže, ale teprve přestupem v roce 2016 k trenéru Fialovi do týmu Whirlpool Author, tedy dnešního ELKOV KASPER, se začal postupně výsledkově stále zřetelněji prosazovat.
Výrazný výsledkový skok pak zaznamenal v sezóně 2018, když mj. vyhrál etapu na Czech Tour (2.1) a ke konci sezóny pak celkově Okolo jižních Čech (2.2). Nejvýraznějším výsledkem následujícího roku bylo celkové 3. místo na Czech Tour. A v roce 2020 přidal další výrazný úspěch celkovým prvenstvím na Okolo Mazovska (2.2).
Poté, co v roce 2021, kdy postupně musel nuceně odstoupit ze 4. místa v páté etapě Alpes Isère Tour (2.2), skončil 8. na Oberösterreich Rundfahrt (2.2), získal mistrovský titul v silničním závodě, byl 3. na slovenské V4 (1.2) a vybojoval si účast na olympiádě v Japonsku, aby následně dokončil na 12. místě SAZKA Tour a vyhrál Memorial Henryka Łasaka (1.2), se konečně dočkal.
Získal pro další rok angažmá – společně s Mathiasem Vackem - v druhodivizním ruském GAZPROM - RUSVELO. A v jeho dresu si vyzkoušel nejvyšší cyklistickou ligu mj. při UAE Tour. Jenže přišla válka a konec týmu. Kuki, jak ho všichni z užší cyklistické komunity oslovují, se vrátil od dubna na zbytek sezóny zpátky do Elkov Kasper.
Přestože následně mj. vyhrál etapu a skončil 10. při Circuit des Ardennes (2.2), byl nejlepší v konečném pořadí při Tour du Loir et Cher (2.2), vyhrál etapu i celkově další francouzský etapák Tour du Pays de Montbéliard (2.2) a posbíral ještě několik dalších pódiových umístění jak doma, tak v zahraničí, na prodloužení kontraktu pro další rok se s Elkov Kasper nedohodli. Jednal sice následně i s ATT Investments, ale nakonec dal přednost rakouskému kontinentálnímu FELBERMAYR - SIMPLON WELS.
V týmu, který sehnal pro rok 2024 nového titulárního sponzora, dodavatele bicyklů FELT, a díky tomu výrazně posílil a netajil se ambicí postoupit do druhé nejvyšší divize, měl Michael poté, co v roce 2023 mj. vyhrál Memorial Henryka Łasaka i Memoriał Jana Magiery (oba 1.2) a vyhrál etapu a skončil celkově 5. na Giro della Regione Friuli Venezia Giulia (2.2), své důležité místo.
Jenomže už podruhé zasáhl osud. Kuki sice v letošním roce získal osm pódiových umístění venku i doma, včetně 2. místa na republikovém šampionátu v hromadném závodě, jenže rakouský tým pro další rok nesehnal odpovídající sponzorské pokrytí, jezdci dostali možnost hledat si nové smlouvy, což byl impuls pro obnovení kontaktu s Radimem Kijevským a poté k podpisu smlouvy na rok 2025 s ATT INVESTMENTS.
Memorial Henryka Łasaka 2023: Marcin Budziński, Michael Kukrle, Karel Camrda
Michaeli, jak se cítíš po tolika letech vrcholové cyklistiky a po tolika výrazných výsledcích včetně mistrovského titulu? Je tam pořád razance a průbojnost?
Patřím už v balíku i v týmu k těm starším, mám rodinu a děti, takže řeším i trošku jiné věci, než ostatní kluci, ale nepřipadám si ani na těch třicet. Naopak zdá se mi, že jsem na vrcholu výkonnosti a mám k tomu i docela dost zkušeností. Doufám, že právě tohle dokážu prodat a být platným členem týmu a pomoci mu dosáhnout na cíle, které si před sebe staví.
Tým jako celek má ambice, a ty mají přednost, ale zároveň každý jeho člen má své vlastní ambice. Co ty osobně a pro sebe od angažmá v ATT Investments očekáváš?
V předešlém týmu na mě trenér např. vyloženě tlačil, abych omezil počet tréninkových kilometrů, což mi nesedělo. Takže se hodně těším, že navážu znovu spolupráci s Otou Fialou. Obdobné to je se závody. V rakouském týmu jsem nezávodil tak často, jak bych chtěl a jak by mi to prospívalo. Takže doufám, že v ATT dostanu víc příležitostí a že přitom budu platný prvořadě pro tým.
Co říkáš na sestavu?
Sestava mi přijde vyvážená a hodně silná s řadou silných lídrů, ale i s talentovanými kluky z Česka. A to je myslím dobře, že v ATT dostávají šanci mladí čeští kluci. Můj pocit ze sestavy je tak hodně dobrý.
V sezóně 2024 získal Michael Kukrle celkem pět 2. a tři 3. místa, jedno z nich při Cupa Max Ausnit (1.2)
V jakých typech závodů vidíš své největší šance?
Moje šance a příležitosti by měly být tam, jako tomu bylo vždycky, to znamená v těžkých závodech, při aktivním závodění, dostávat se do úniků, a tímhle způsobem se dopracovat k dobrým výsledkům.
Pokud bys musel vyjmenovat tři konkrétní závody, na nichž bys rád nejvíc uspěl, které by to byly?
Mám takový sen, kdyby česká reprezentace mohla startovat Okolo Polska na závodu nejvyšší kategorie a já byl u toho. Mám-li vyjmenovat tři z těch, které s velkou pravděpodobností pojedeme, pak by to byl mistrák na silnici, ale i v časovce, která mě znovu hodně láká i proto, že se v týmu dostávám ke špičkovému materiálu. Rád bych uspěl i na dalších českých, jako jsou Okolo jižních Čech nebo Brno – Mikulov – Brno tedy závod ze seriálu V4. A před Czech Tour bych dal přednost závodu Okolo Slovenska, protože by mi měl profilově sedět o dost víc.
Jsi údajně typ, který potřebuje opravdu hodně trénovat. Abychom si lépe představili, co je to v tvém případě hodně: kolik tedy za rok natočíš. A jak přitom ladíš objemy a intenzity?
To souhlasí. Musím mít najeto hodně kilometrů, abych se dostal na nějakou slušnou výkonnost. Takže v posledních letech jsem v sezóně najezdil mezi 31 až 35 tisíci kilometry. Jezdím třeba dva třídenní bloky intenzit a pak třeba dva týdny vytrvalostní tréninky. To se mi osvědčuje.
Přejeme, ať se ti podaří uskutečnit svá předsevzetí.