Zopakujme si, že časovku ve čtvrtek absolvují kromě juniorů, kteří budou mít svůj mistrák společně s mládežnickými kategoriemi v Plzni, všechny dospělé kategorie obou pohlaví. Kategorie U23 bude však výjimečná v tom, že samostatný silniční závod absolvuje předešlou neděli na Slovensku. Samozřejmě společně se Slováky.

Ženy elite a U23 společně s juniorkami nastoupí v sobotu 22. srpna od 9:00 k silničnímu závodu se startem v Mladé Boleslavi a vyvrcholením bude od 14:00 silniční závod mužů elite a kategorie U23. Jako poslední roky, tak i v Mladé Boleslavi společně se Slováky.

Časovka se pojede směrem na Katusice po v naprosté většině velmi kvalitní silnici a s nevelkým převýšením. Ženy si to dají tam a zpět, takže do cíle se přiřítí po 20 km, muži jak se sluší a patří si to dají v dvojnásobku.

Start i cíl silničního závodu je situován do centra Mladé Boleslavi. Cyklisté na střídačku absolvují mnohokrát malý a velký okruh a ti, co se dostanou do cíle celého závodu, budou mít v nohách 205 km. Poté, co si hodněkrát dají okruh s citelným převýšením v okolí Dobrovic, takže se dá předpokládat, že v závěru závodu se bude hodně zajídat a mohl by být rozhodující pro konečné pořadí.

Reprezentačnímu trenéru Tomáši Konečnému se okruh, který si už stačil projet, líbí, jelikož měl už jako závodník rád náročné závody s větším převýšením. Podle jeho slov se tak náročný okruh na mistráku už dlouho nejel, a tudíž lze očekávat náročnou, napínavou a hlavně hodně spravedlivou cyklistiku.

A pokud se na startu objeví Peter Sagan, Zdeněk Štybar, Roman Kreuziger, Josef Černý, Jan Hirt, Petr Vakoč, Daniel Turek, kompletní Elkov-Kasper, povětšinou mladíci Topforex Lapierre, Tufo Pardus Prostějov, Favoritu Brno a spousta dalších ze Sparty, Příbrami atd., včetně mladíků, kteří jezdí venku (Petr Kelemen, Karel Vacek, Vojta Sedláček), pak to bude podívaná za všechny peníze.

Ideální místo pro diváka bude buď v prostoru startu a cíle nebo na vršku stoupání nad Dobrovicemi. A aby se nenudil, v průběhu závodu žen se pojede vložené kritérium juniorů a kadetů, v průběhu závodu mužů pak závod osobností.

Slováci to mají ještě o kus dál než do původně zamýšleného Opočna. Ale zase v boleslavské Škodovce jich je zaměstnáno údajně na 15 tisíc! Zkusme si je představit podél trati. A v případě účasti Petra Sagana to vůbec není nadsázka!

Začíná to vypadat, že nechat si ujít mladoboleslavský mistrák by mohla být pro pravověrného cyklistu hobíka, zvláště pak silničáře, životní chyba! Trošku přeháním, ale vypadá to, že i v případě koronaviru platí, že všechno špatné je i pro něco dobré. Hlad po závodění bude velký, okruh náročný, na startu výkvět naší cyklistiky. Letošní mistrovský dres by mohl mít větší váhu než v letech normality.

Detaily trasy přineseme v některém z příštích článků.