„Myslím, že si to všichni užili,“ hodnotil nedělní dvojku ředitel závodu Roman Horký. Podruhé tady nabídl double, po tradičním RoadCupu na okruhu o délce 25,4 km s převýšením 500 m, který se jel dvakrát, pokračoval program i Českým pohárem elity. Odstartovalo 155 hobíků, jel se průměr ke 40 km/h, peloton postihl jeden pád nejspíš z nepozornosti, po prvním kole pár lidí s odstupem rozhodčí stáhli.

Odpoledne přišlo hodně diváků, v cíli vytvořili až famózní kulisu. K dispozici byl i přímý přenos na signálem ze 70% pokryté trati. Navíc pořadatelům pomohly trackery, aby neblokovali dlouho křižovatky a neomezovali provoz. Osvědčila se i spolupráce pořadatelských týmů, sídlících „přes kopec“. Úzké vedení „jelo“ po oba dny, každý z nich měl své týmy lidí na jednotlivých tratích. „Takhle dělat závody má opravdu smysl,“ dodal spokojeně Horký.

A samotný závod – Peklo Severu N°2? „Byl těžší, co se týká profilů, ale podmínky vládly lepší, i když ráno ukazoval teploměr jen dva stupně. Už se dalo závodit, nebyla to poprava počasím jako včera,“ usmál se opakovaný vítěz Jan Brňák.

„Věřil jsem si, kopce jsou tu prudké. Snažil jsem to soupeřům dělat těžký od začátku. V půlce nás zbylo šest, pak už jen čtyři, z toho my dva s Filipem (Endlerem). On se tolik necítil jako včera, závěrečný kopec mi rozjel tempo a dalo se z toho nastoupit. Vzal jsem za to, na zadním kole mi zůstal jen Michal Kollert, a mně nezbylo doufat, že se mi povedlo ho už předem dostatečně vysílit. Až padesát metrů před cílem jsem ucítil lehkou převahu a padl jsem na čáře na rám, ani jsem nestačil zvednout ruce,“ popisoval průběh.

„Honza je silnej a doma byl hodně motivovanej,“ uznal Kollert (tým Integray L27 je bývalé Xeelo, jen pod novým názvem, pozn. aut.). „Trať je hodně selektivní, na vrchařské prémii jsem si nechal velký převodník, ale s rezervičkou. Do finále jsme zbyli čtyři, poslední kopec rozjel Fíla (Endler), v prudší části šel dopředu Honza a zůstali jsme jen dva. Zbývalo necelých tři sta metrů. Když jsem viděl cíl, věřil jsem si, jednou na Zeleňáku jsem ho podobně udolal. Ale byl o kus lepší, vyhrál férově. Byla to pěkná cyklistika na skvělé trati, na výkonnost. Jelo se naplno,“ doplnil svoji verzi.

Třetí tedy dojel druhý Lawi star Endler (-15), čtvrtý druhý čtyřicátník (za Kollertem) Filip Šlajchrt z Kolokrámu (-50) a pátý Jaromír Svoboda (Kuchyně Lípa, -52). Hned za ním pak proťal cílovou linii Lukáš Vencl (-3:31), který má komplet všechny tři starty v letošním RoadRace (12., 6., 6.). Obhájce loňského celkového prvenství Petr Fiala (Integray L27) si věřil na elitní Český pohár, ale není stoprocentně zdravý a cítil to, dojel 33. s odstupem 15:30 na vítězného Daniela Turka z ATT Investments.

Také nezmar Kollert se vydal i na závod Českého poháru, jen hodinu a půl poté, co dojel RoadRace. „Přihlásil jsem se na oboje a říkal si: Uvidíme. V cíli jsem se cítil skvěle, jenže měl jsem hodinu a půl pauzy. Zatuhly mi nohy a při startu do kopce se mi nerozjely. Vůbec to nešlo, vydržel jsem dvě kola, padesát kiláků navíc…,“ popisoval.

Drsný víkend si vybral daň i u jeho krále Brňáka, večer už ho sužovala „rýmička“, přitom v pondělí v půl osmé ráno musel naběhnout do práce. „Nevadí, mám to tam rád,“ usmíval se. Teď se chystá na Kraslický šíp a pak na L´Etape.

Mezi ženami tentokrát vyhrála předloňská tuzemská šampionka v časovce Denisa Slámová (Cyklotrénink, 1:31:04), která si po zdravotních problémech chtěla otestovat formu před etapovou Grácií. Tam jede už od čtvrtka v barvách týmu Wheel Divas a může se tam těšit i na setkání s Urškou Žigart (Jayco/AlUla), partnerkou Tadeje Pogačara.

„Původně jsem zvažovala i oba starty, ale vzhledem k počasí stačil jeden. Trať byla moc hezká, kopce, projela jsem se s chlapy. To je lepší než české poháry po rovině… Nejelo se mi moc dobře, v zimě zatuhly nohy. Měla jsem cíl zůstat v balíku bez žen, a to se povedlo. I když ze začátku jsem zůstala zavřená a musela dotahovat,“ vyprávěla 23letá studentka forenzní psychologie z Hostivice u Prahy.

Do cíle získala velký náskok před cyklokrosařkou Bárou Jeřábkovou z Brilonu (-7:34). Vedoucí žena seriálu Jana Milec-Jiřincová skončila ve společném hodnocení s juniorkami pátá (-9:08). Včerejší vítězka Iva Kovaříková (UCC) nedokončila.

Dalšími závody RoadCupu jsou 12. 5. Kraslický šíp (87 km) a o týden později Sudety tour (101 km), kde se jede i první maratonská trasa (170 km). „Moc se těšíme, máme chvilku času teď ještě pořádně potrénovat a ukázat se tam v plné formě,“ chystá se Michal Kollert.

Kompletní výsledky najdete zde.