S ohledem na profil etapy se dalo předpokládat, že dnes se bude hodně míchat kartami. Cyklisty totiž na cestě z Finnsnes do Malselv čekalo 185 km ve velmi zvlněném terénu se čtyřmi vrchařskými dvojkami, ale především cílové stoupání dlouhé 3,7 km s průměrným sklonem 7,7 %, ovšem úvodní 2 km se blížilo k 10 %.

Zleva Hoelgaard, Kristoff, Dversnes a Battistella

Jestliže v předešlých dvou etapách se bojovalo hlavně o etapový úspěch, dnes se mělo rozhodovat o celkovém vítězi. Mezi favority jsme mohli počítat Odd Christian Eikinga (Intermarché), který tu v roce 2019 obdobně postavenou etapu vyhrál a v první letošní etapě byl nejaktivnější v posledním stoupání před cílem, Warrena Barguila (Arkéa), který skončil před dvěma lety hned za Eikingem a v letošní úvodní etapě Eikinga zdařile stínoval, a zkušeného Bena Hermanse (Israel), který tu jede zatím nenápadně, ale takový závěr etapy by mu měl vyhovovat a i jeho výsledky ze závodů z konce června a července vypovídaly o jeho velmi dobré výkonnosti.

Kolem první sprinterské prémie po 20 km se konečně podařil únik. Byli v něm vítěz včerejší etapy Laas (Bora), Azparren (Euskaltel) a Reynders (Sport Vlaanderen). Brzy nato si je dojela ještě dvojice Duval (AG2R) a Dversnes (Coop) jedoucí v dresu lososové barvy nejlepšího vrchaře. Na všech čtyřech vrchařských prémiích svou pozici lídra této soutěže posílil jak nejvíce to bylo možné. Laas zase využíval sprinterské prémie, aby se v bodovací soutěži dotahoval na dosud vedoucího Kristoffa, což se mu nakonec podařilo na 2 body.

O kontrolu úniku, který nedostal víc jak 3 minuty, se starali především pomocníci norského nároďáku, jenž měl prostřednictvím Kristoffa v držení žlutý dres. Jelikož 40 km před cílem měli uprchlíci stále 2:30 min. náskok, vyslalo na pomoc při stahování jednoho člověka Intermarché, spolehájící na formu Eikinga. Moc to nepomohlo, 20 km před cílem stále ke 2,5 minutám, takže na čelo vyslali domestiky Arkéa pro Barguila a Uno-X. Že by se Hoelgaard dokázal vrátit do žlutého? A náskok pětice začal rychle tát.

10 km před cílem odpadli Duval a Laas. 6 km před cílem odpáral Dversnes Reynderse, ale to už dvojici na čele začaly předjíždět doprovodné vozy, protože peloton byl už na dostřel. V nájezdu do cílového stoupání vzal denní únik za své.

Závěr byl ukázkou nádherného souboje, při němž docházelo k opakovaným nástupům i taktickým hrátkám. Až nakonec kilometr před cílem vepředu zbyla s malým náskokem trojice Hermans, Eiking a Lafay (Cofidis). Pokusil se k nim ještě dotáhnout Battistella, ale Hermans ho viděl, zrychlil a nedovolil Italovi v bílém dresu dojet na samé čelo. Poslední stovky metrů musel jet Hermans ze špice a celé to vzal ze sedla. Eiking se na něj před páskou dotáhl, ale Benu Hermansovi se podařilo o centimetry vítězství uhájit!

Stejná situace je i v průběžném pořadí: vede Hermans o 4 sekundy před Eikingem a 6 před Lafayem. Ten se posunul na 1. místo v soutěži do 23 let.

Petr Vakoč dorazil se ztrátou 41 sekund na 14. místě a před zítřejší poslední etapou mu patří 22. příčka coby nejlepšímu z týmu Alpecin-Fenix.