„Se svým dnešním výkonem můžu být spokojený. Pravděpodobně jsem předvedl svůj nejlepší výkon v životě,“ myslí si Vingegaard, ačkoliv to na Pogačara opět nestačilo. „Upřímně řečeno, Tadej byl prostě silnější a vítězství si zasloužil. Takže mu gratuluji.“
Podle Vingegaarda byl jeho výkon ve stoupání na Hautacam ve 12. etapě výjimečně špatný. „Včerejšek byl samozřejmě velkým zklamáním. Doufal jsem ve víc,“ přiznává upřímně. „Ale na konci jsem prostě jel naprázdno. Včera to byl asi jeden z mých nejhorších výkonů a dnes jeden z nejlepších. Je to dobrý pocit se takhle odrazit ode dna a jsem spokojený. Dal jsem do toho všechno.“
Nejspokojenější byl samozřejmě Pogačar, který se na tuto časovku soustředil už od zimy. „Jsem moc šťastný. Nad touhle časovkou visel docela velký otazník už do prosince. Chtěl jsem, aby všechno bylo perfektní, a tým dělal do posledních chvílích, aby bylo všechno na jedničku,“ pochvaloval si Slovinec. „Dnešek byl dobrý, ráno bylo pohodové a chtěl jsem jet od startu až do cíl naplno - pokusit se to zničit. V závěru jsem málem vybouchl, ale viděl jsem nahoře časomíru a to mě ještě víc povzbudilo, protože jsem viděl, že vyhraju.“
Podle Pogačara bylo nejsložitější udělat správné rozhodnutí ve výběru kola. Zatímco jeho největší soupeři jeli na časovkářkách speciálech, které si co nejvíc odlehčili, mistr světa vyrazil na svém silničním aero kole Colnago Y1RS, které si taky odlehčil. Oblouky řídítek měl bez omotávky, rám byl zbaven těžkého laku a nasadil také nová zapletená kola Enve SES 4.5 Pro.
„Největší rozhodnutí bylo vybrat si kolo. Je jasné, že většinu roku závodíme na silničních kolech - 99 % času. Provedli jsme nějaké výpočty a rozhodl jsem se pro pohodlí, že pojedu na stejném kole jako posledních 12 etap, a vyšlo mi to,“ vysvětluje Pogačar.
Rozhodčí mu dovolili jet bez čipu, čímž váhu ještě trochu srazil a nevzal si ani vysílačku. „Rozhodl jsem se jet bez vysílačky, takže jsem se spoléhal jsem se jen na cedule na mezičasyech V podstatě šlo o instinkt, protože taktika byla jet od startu do cíle na plný plyn. Na prvním mezičasu jsem viděl, že jsem o 5 sekund ve vedení. Na druhé byl odstup o něco větší, takže jsem věděl, že mám dobré tempo. Tři kilometry před cílem jsem trochu trpěl. Zhluboka jsem se nadechl a nabral trochu sil, protože jsem věděl, že poslední kopec je strašně prudký a chtěl jsem tam mít dobré nohy.“
Rozložení sil zabralo, Pogačar vyjel na Peyragudes s náskokem 36 sekund před Vingegaardem a v celkovém pořadí má náskok už 4:07. Dán je jeho jediným trochu vážným soupeřem, třetí Remco Evenepoel totiž ztrácí 7:24.