Nový Canyon Aeroad

06.10.2020 | Marek Matějka, foto Canyon

Nový Canyon Aeroad

Špatně střežené tajemství už konečně není tajemstvím. Nový Canyon Aeroad byl dnes oficiálně představen. Novou generaci oblíbeného aerodynamického kola už nějakou dobu sedlají Mathieu van der Poel, Alejandro Valverde a Warren Barguil.

gallery


Canyon si dal s novým modelem Aeroadu docela načas. Kolo oblíbené mezi závodníky i hobíky dlouho neměnil a neupravoval a ani nově představená generace se od té předchozí moc neliší. Aspoň na první pohled ne. Podle Canyonu nebylo moc co vylepšovat, přesto se o to pokusili a uspěli. 

Aeroad vznikl po intenzivní spolupráci návrhářů a profesionálních závodníků. Už loni byl Mathieu van der Poel spatřen na kole nápadně podobném novému modelu. Van der Poel je největší hvězdou Canyonu a využití jeho znalostí a služeb je logické.

Původní Aeroad byl představen v roce 2014 a nový model je ve všech ohledech o něco lepší. Je o 7,4 wattu rychlejší, o 170 gramů lehčí a o 14 % pevnější. A nic z toho nebylo upraveno na úkor komfortu. Vždyť Van der Poel jezdí na Aeroadu i dlážděné klasiky, pohodlí je důležité i u závodního a zcela nekompromisního kola.

Nový Aeroad byl vyvíjen tři roky a to ve spolupráci s externími odborníky. Aerodynamika kola byla vytvořena ve spolupráci se společností Swiss Side. Ale cílem nebylo postavit nejrychlejší kolo v aerodynamickém tunelu, ale kolo, které je lepší ve všech ohledech.

Závodní modely Aeroad CF SLX a Aeroad CFR navíc dostanou nový kokpit CP0018. Tento aerodynamický set řídítek a představce je možné výškově nastavit v rozmezí 15 milimetrů, aniž by se muselo zasahovat do délky sloupku vidlice. A nastavit jde také šířka řídítek. Mohou být o 20 milimetrů širší, nebo užší, oproti standardnímu nastavení.

A nový kokpit nabízí ještě jednu výhodu, řídítka jdou složit a nemusí se rozebírat například pro vkládání do vaku, krabice a podobně. 

Nová je také sedlovka SP0046, o něco aerodynamičtější než předchůdkyně, ale stejně komfortní. A závodní modely CF SLX a CFR mají všechny kabely a bovdeny schovány uvnitř rámu. Je to nejenom aerodynamičtější, ale také to lépe vypadá. V tomto ohledu se Canyon dotáhl na soupeře. 

Stavba rámu má o 5 milimetrů zkrácenou zadní stavbu a v základu 28 milimetrů široký zadní plášť a 25milimetrový přední plášť. Díky tomu všemu je Aeroad o něco živější a lépe ovladatelný. 

Více zjistíte na Canyon.com


Marek Matějka
Všechny články autora


Mohlo by vás zajímat


Diskuze k článku

Pro přidávání příspěvku se prosím přihlaste


Potocký M.
Je o 7,4 wattu rychlejší, Jak rychlejší??? Šlo by to nějak přesněji definovat. Takto podaná informace je naprosto o ničem.
06.10.2020 23:02:59