Nový „SUV e-bike“ od Giantu
08.11.2022 | Marek Matějka, foto Giant
Giant představuje kolo nového typu, specifické elektrokolo Stormguard E+ navržené pro cyklisty, kteří hledají technicky vyspělé, pohodlné, výkonné, robustní a zároveň designově atraktivní trekingové, či spíše všestranné kolo.
Pro potenciálního zákazníka Giantu Stormguard E+ by cena neměla hrát moc velkou roli a měl by být ochoten si i dost připlatit, podobně jako v případě luxusních SUV aut. Stormguard E+ 2 totiž na českém trhu stojí 169 999 korun. Ale za tuto cenu toho nabídne hodně.
Elektrokol tohoto typu zatím na trhu mnoho není, ale s trendem alternativních způsobů mobility a také aktivního trávení volného času tento trh celosvětově rychle roste, a proto se Giant rozhodl vstoupit i do této relativně nové e-bike subkategorie.
Rám kola je hliníkový ALUXX SL, do kterého návrháři nasadili kola o velikosti 27,5". Pro maximální pohodlí nechybí zadní odpružení Stable Link se zdvihem 100 mm, také přední odpružení má 100 mm. Specialitou kola je „plovoucí“ zadní nosič připojený k hlavní části rámu, neovlivňuje díky tomu funkci zadního odpružení (zatížení nosiče je až 20 kg). Kola na rámu drží pevné osy 110x15 a 148x12 mm.
Výkonný motor SyncDrive Pro 2 Powered by Yamaha je nejmodernějším typem motoru, jaký Giant používá. Má kompaktní rozměry, nízkou hmotnost (2,7 kg) a sníženou hladinu hluku při zachování okamžitého záběru. Točivý moment motoru je 85 Nm, podpora až 400 %. Kompaktní design umožňuje také úzký Q faktor, tedy šířku středu, klik a pedálů. Díky tomu je zajištěna přirozená pozice šlapání s minimální zátěží na kolena.
SyncDrive Pro 2 má pět manuálních jízdních režimů a automatický režim Smart Assist. Jezdec motor nastavuje přes ovládací jednotku RideControl Ergo 2 a barevný displej RideDash Evo integrovaný v představci.
Podstatná je u každého elektrokola baterie a její kapacita. Giant použil EnergyPak Smart 800, baterii nejnovější generace vyrobenou v CO2 neutrální továrně. Baterie je vybavena pokročilou technologií článků pro vysokou kapacitu a současně kompaktní rozměry (40 článků nového typu 22700), splňuje nejvyšší bezpečnostní standard EN50604 a je kompatibilní s přídavnou baterií EnergyPak Plus 250. Nabíječka Giant EnergyPak 6A Smart Charger baterii nabije na 60 % za 3 hodiny.
Vzhledem k zaměření kola není použit klasický řetěz, ale řemen Gates Carbon Drive CDX, vysoce odolný a nenáročný na údržbu. O řazení se stará sada Shimano Nexus E5 RevoShift v zadním náboji, které zvládne velké zatížení i vysoký nájezd. Nutností jsou výkonné čtyřpístkové brzdy Shimano. Po lepší ovladatelnost nechybí teleskopická sedlovka Giant a viditelnost na silnici zajistí integrované přední a zadní osvětlení a blatníky.
Více na giant-bicycles.com.
Mohlo by vás zajímat

- Nejčtenější články
-
Ani Evenepoel, ani Bernal, ale López, Ganna a speciálně Peter Sagan byli hlavními hvězdami argentinského Vuelta a San Juan
-
Zdeněk Štybar v sólovém nástupu dojet pět set metrů před cílem. V souboji rychlých mužů tentokrát nejúspěšnější Nor Waerenskjold
-
Na souboj Evenepoel versus Bernal vůbec nedošlo. Nekonal se ani žádný jiný. Miguel Ángel López byl totiž bezkonkurenční!
-
Cítil jsem se jako zbabělec, zpytoval Van Aert svědomí
-
Titul mistra světa nepotřebuji, ale chci, říká Van Aert před světovým šampionátem v cyklokrosu
- Nejkomentovanější články
-
Za peníze, nebo jen za slávu?
-
Ať zaprší a bude bláto… V neděli se jede ve Štěpánce v Mladé Boleslavi cyklokrosový šampionát
-
Zemanová obešla trať cyklokrosového světového šampionátu zatím jen pěšky. Se zlatým špendlíkem vyrazí na kole na start naostro
-
Scott Foil týmu DSM. Na tomto kole budou letos závodit tři čeští cyklisté
-
Štybar balí cyklokrosovou sezonu, na mistrovství světa nepojede. Snad až za rok do Tábora…