Nejde sice o závod, který by vynikal převýšením, na 173 km 1274 metrů není pro profesionály nic převratného. Jenže jede se na okruhu na užších venkovských silnicích a v každém okruhu jsou dvě sice nedlouhá, ale i tak nepříjemná stoupání. A pokud se od startu závodí, nástup střídá nástup, tvoří se úniky a je jako dnes spalující vedro přesahující 30°C, pak se z tohoto klání vyklube docela náročná šichta. 

loni, kdy se na této trase závodilo poprvé, si o vítězství zaspurtovala pouze šestice jezdců, z níž nejrychlejší na pásce byl Lukáš Kubiš, tehdy ještě v dresu Elkov - Kasper. Dalo se z toho všeho odvodit, že hromadná koncovka je sice možná, ale zdaleka ne jistá. A to se dnes také potvrdilo.

Od startu v 65tisícovém Hlohově (Głogów) se začalo nastupovat. Následně se najelo na okruh, který si dali cyklisté 6x, aby z něj těsně před koncem uhnuli do cílové Grebocice.

Z livereportu z polského naszosie.pl bylo možno sledovat, jak se tvoří nepočetné úniky, které mají více či méně dlouhého trvání, ale nikdy je nelze značit jako denní, a navíc přes minutu se dostal málokterý. Na sjíždění úniků a kontrole závodu zmiňuje nejčastěji naszosie český tým ATT Investments, který nastoupil s třemi Poláky Norbertem Banaszekem, Marcinem Budzinskim a Marceli Boguslawskim, jež doplňovalo české trio Michael Kukrle, Jakub Říman a Jan Bittner.

Celkem do závodu odstartovalo 24 Čechů společně s dalšími 119 jezdci 18 národností, z nichž dost pochopitelně vyčnívalo 54 domácích cyklistů. Češi tu kromě ATT Investments měli na sobě dresy mj. i dalších dvou kontinentálních týmů Elkov - Kasper a TUFO - Pardus Prostějov. Kromě nich tu bylo ještě dalších 11 conti sestav včetně všech čtyř polských, také maďarských United Shipping s Michalem Schuranem a Epronex s Tomášem Bártou, jakož i slovenský Pierre Baguette s třemi Čechy v sestavě atd.

Rozhodující akce se odehrála v průběhu čtvrtého okruhu, kdy odjela 24členná skupina. ATT Investments v ní mělo nejpočetnější zastoupení 4 závodníky, když všechny tři Poláky doplňoval Jan Bittner. Po 3 tu měly domácí Voster, Mazowsze a Monogo a dva Wibatech. Z Čechů tu kromě Honzy Bittnera byl ještě Tomáš Bárta, z českých týmů pak Slovák Matúš Štoček z Elkov - Kasper.

To byla ale příliš velká skupina, aby mohla dobře fungovat spolupráce. Bylo potřeba s tím něco udělat, což se tedy stalo, když se oddělila devítka jezdců. Z ATT chyběl pouze Boguslawski, po dvou tu co se týče domácích mělo ještě Mazowsze a po jednom Voster a Monogo. To už bylo se spoluprací výrazně lepší, jediný, kdo odmítal, byl Erik Fetter z United Shipping. Jelo se v Polsku, takže i ATT jelo na Poláky. Honza Bittner poté, co pro své kolegy odevzdal všechny síly, z úniku posléze vypadl a šlo se do finále. 

516101202_18489039631069104_5615341074478515457_n.jpg

"Dnes na brífinku jsme si stanovili jasný plán. Dohodli jsme se s týmem a sportovním ředitelem Jurajem Saganem, že do závodu "odstartujeme" ve čtvrtém kole. Vše proběhlo podle plánu, podařilo se nám odtrhnout zhruba 20 jezdců. Pracovali jsme společně jedno kolo, ale pak už ostatní soupeři pracovat nechtěli, a tak jsme znovu začali útočit. Tím jsme vytvořili novou podobu čelní skupiny, kde jsme měli tři jezdce, kromě mě ještě Marcina a Honzu Bittnera. Což pro nás bylo skvělé, protože jsem věděl, že jsem v této skupině nejrychlejší. Na posledním kilometru mi Marcin rozjel spurt a já mohl zvednout ruce nad hlavu. Poděkování patří celému týmu, od manažerů po mechaniky, maséry a sportovní ředitele. Z vítězství mám velkou radost, protože to bylo týmové vítězství," radoval se z letošního druhého osobního a 14. týmového vítězství v závodech z kalendáře UCI Norbert Banaszek. A pak ještě dodal: "Je to pro nás skvělý rok, ale nehodláme přestat a chceme pokračovat ve vyhrávání se stejnou motivací jako dosud!"

Dalších 19 vteřin za vedoucí osmičkou přišli ke slovu pravověrní sprinteři ve 20členné skupině a mezi nimi se na konečné 15. místo dostal Tomáš Bárta coby nejlepší z Čechů. Do dvacítky se na 19. místě vešel jako nejlepší ze slovenských jezdců Matúš Štoček.

"Zlom nastal v prvním kopci čtvrtého okruhu, kdy nastoupil celý tým ATT Investments a odjelo 24 lidí. ATT mělo ve skupině početní převahu, takže si tam dělalo skoro, co chtělo. Takže po kole a půl to znovu nadělili. Mrzelo mě, že jsem se do první skupiny nedostal, ale byl jsem na to sám, takže pak už jsem se mohl soustředit jen na nejlepšího Čecha, abych se dostal na pódium. Ale určitě to neberu jako nějaký super výsledek, přijel jsem sem pro lepší umístění," řekl k závodu Tomáš Bárta.

Vítězem seriálu se stal János Pelikán (Team United Shipping). Nejlepším polským závodníkem byl vyhlášen Paweł Szóstka (Monogo Lubelskie Perła Polski), Slovákem Tomáš Sivok (Pierre Baguette Cycling) a českým jezdcem Michael Kukrle z ATT Investments.

ATT Investments se tímto prvenstvím dostal do čela žebříčku conti týmů ve statistice vítězství, resp. pódiových umístění v závodech UCI s hodnotami 14 - 8 - 9. Zároveň ke svým dosavadním 905 bodům, které je aktuálně řadí na 4. místo na světě a 1. v Evropě, připsali dalších 60.