Kompletní jmenovitou sestavu od nás v této chvíli nečekejte, přestože je nám známa. Tým hodlá jednotlivá jména představovat postupně s gradací směrem k tradičnímu oficiálnímu slavnostnímu představení týmu začátkem ledna. Takže budeme trochu tajemní, ale i tak můžeme dost konkrétností pojmenovat a leccos důležitého vyslovit.

Dres ATT Investments v sezóně 2025 obléklo v závodech 19 cyklistů. Dvanáct českých, pět polských a po jednom maďarském a slovenském. Jedenáct bude v týmu pokračovat, osm odchází a šest nových přichází. Tým tedy bude mít sedmnáct závodníků. Z toho bude devět českých a osm cizinců.

Nejvíc závodních dnů (68) i nejvíce UCI bodů (336) získal v uplynulé sezóně Marcin Budziński. O něj tým přichází a je to pochopitelně nejcennější ztráta, která v sobě ovšem skrývá i pocit uspokojení. Marcin se totiž zařadil mezi ty jezdce, kteří poté, co prošli týmem, odcházejí závodit do týmů vyšších divizí. V jeho případě jde o nováčka v kategorii ProTeams maďarsko-italský MBH Bank CSB Ballan.

FB_IMG_1763057158292.jpg

Nebýt nabídky Movistaru, potkal by se tu s Pavlem Novákem. Takto mu budou společnost dělat mj. Barnabás Peák, který byl taktéž uplynulou sezónu členem sestavy ATT Investments, jakož i Márton Dina, který sem přichází z druhodivizního Euskaltel – Euskadi, kam pro letošní rok přestoupil  po dvou letech strávených v ATT Investments.

Pocit uspokojení je dán tím, že přestupy směrem vzhůru v hierarchii týmů jsou jedním z kvalitativních ukazatelů conti týmů. Připomeňme si tedy v této souvislosti, že po sezóně 2020 přestoupil z ATT Investments do Equipo Kern Pharma Vojtěch Řepa, o dva roky později Mika Heming do Tudor Pro Cycling Team a Tomáš Bárta do Caja Rural – Seguros RGA. V letošním roce je následovali Jakub Otruba odchodem taktéž do Caja Rural a zmiňovaný Márton Dina do Euskaltelu. 

S jistou odchylkou lze do tohoto seznamu započítat i Matthiase Schwarzbachera, který pro letošní sezónu přestoupil z ATT Investments sice „jen“ do conti úrovně, ovšem do devo týmu UAE Emirates Gen Z, odkud po skončení sezóny podepsal na další tři roky do prvodivizního EF Education – EasyPost.

FB_IMG_1763057141793.jpg

Marcin Budziński byl tedy co se týče nashromážděných UCI bodů lídrem sestavy ATT Investments v roce 2025. Za ním jsou seřazeni Marceli Bogusławski (307), Piotr Pękala (131), Martin Voltr (127), Norbert Banaszek (121), Šimon Vaníček (112), Dominik Neuman (103) a dalších 8 závodníků, kteří na nějaké UCI body dosáhli. Všichni, které jsme konkrétně pojmenovali, v týmu pokračují.

Z českých zůstávají také Martin Bárta, Alberto Monti, Jiří Pospíšil, Filip Řeha a Jakub Říman. Odchází Dan Turek, Michael Kukrle, Jan Bittner a po skončení cyklokrosové sezóny i Matyáš Fiala. Česká skupina - jak uvedeno výše - bude mít nově 9 lidí, z čehož plyne, že jeden český cyklista bude v ATT Investments nováčkem. A už dnes můžeme říci, že půjde o velmi zajímavé jméno. A nejen proto, že přichází ze zahraničního týmu.

V následujícím roce tak bude v sestavě chybět jak zástupce maďarské, tak po mnoha letech i slovenské cyklistiky. To proto, že končí i Dominik Dunár. Ten nastoupil hned k úvodnímu závodu sezóny UMAG Classic, ovšem po něm ho vyřadily z aktivní činnosti zdravotní problémy pohybového aparátu a pak už nezávodil.

Screenshot_20251113_211225_Facebook - kopie.jpg

Naopak polská část sestavy bude sice chudší nejen o Marcina Budzińského, ale i Alana Banaszeka, ovšem v konečném výsledku se rozrostla na sedm závodníků! K Marcelovi Bogusławskému, Piotrovi Pękalovi a Norbertu Banaszekovi tedy přibydou čtyři nová jména. Rekrutují se ze dvou polských conti týmů Voster a Mazowsze a jde o mix dvou zkušenějších borců a dvou perspektivních třiadvacítkářů, i když ti už mají věkově blíže spíše do kategorie muži Elite než k juniorům. 

Mimořádně cenné je, že zůstává sprinter Marceli Bogusławski, autor nejvyššího počtu 9 týmových sezónních prvenství. A to přesto, že měl nabídku přestoupit do - podle počtu získaných UCI bodů - osmého nejlepšího z kategorie ProTeams Unibet Rose Rockets! 

Co se týče specializace, ze čtyřech polských posil jde v jednom případě o sprintera, jednoho na pomezí sprintera a klasikáře, jednoho klasikáře s velmi dobrou koncovkou a jednoho na GC, jelikož prokazuje velmi dobrou výkonnost v kopcích a umí i velmi dobře časovku.

motion_photo_8962148142954703829.jpg

Do konečného výčtu nám tedy chybí už jen jeden nový člen sestavy. A i on je velmi zajímavý. A nejen tím, že přichází po třech letech závodění za letos druhý nejúspěšnější tým druhé divize švýcarský Tudor Pro Cycling, ani pouze tím, že národnostně patří na západ od našich hranic.

V týmu tedy končí 8 závodníků a pouze s jedním z nich by tým – za předpokladu, že by onen závodník měl zájem – smlouvu prodloužil. Není těžké uhodnout, že jde o Marcina Budzińského. Hodnota závodníka, a tudíž i ochota mít ho v týmu, je totiž odvislá od řady jevů, kam kromě výsledků, výkonů či zdravotní způsobilosti spadá také perspektivnost, sociální dovednosti, podřízení se týmovým cílům, loajalita, pokora atd.  

S těmito 8 jezdci odchází celkem 521 UCI bodů získaných v sezóně 2025. Z nich 336, tedy 65%, připadá na konto nejúspěšnějšího borce týmu už jmenovaného Marcina Budzińského. Z druhé strany přichází 6 nových tváří, které v uplynulé sezóně daly dohromady 507 UCI bodů. Budeme-li statistici až do morku kostí, vyjde nám, že v prvním případě připadá v průměru na jednoho odcházejícího 65 UCI bodů a v druhém 85 na jednoho přicházejícího. Ovšem nejspíš nejen odtud pramení optimismus Radima Kijevského, vetknutý do titulku.

FB_IMG_1763057194087.jpg

Nejpodstatnější novinka, týkající se trenérů a sportovních ředitelů, je pouze jedna. Zůstávají totiž Otakar Fiala, Juraj Sagan, Jaromír Friede i Michal Bednář. Tuhle sestavu rozšiřuje starší bratr Norberta Banaszeka Adrian. Ten většinu své aktivní 12leté kariéry odjezdil v polských conti týmech, když si úroveň ProTour zkusil v polském projektu VERVA ActiveJet, jenž měl bohužel rychlý konec. Adrian po roce 2023 přesedlal ze závodního bicyklu do role sportovního ředitele v týmu Mazowsze Serce Polski a po dvou letech sbírání praktických zkušeností v této roli přichází do ATT Investments.

Nová sestava se tedy sešla poprvé v týdnu od 10. listopadu na prvním, tradičně horském soustředění. Po mnoha letech vyměnili Špindlerův Mlýn za největší lyžařské středisko na Moravě, kde jim dokonalé zázemí poskytli majitelé Ski Areálu Kouty. Kluci tudíž mj. v rámci mnohahodinových túr po kopcích Jeseníků šlapali pěšky tam, kde se mnozí z nich v sezóně trápili v závodním nasazení, tedy na Červenohorském sedle, Dlouhých stráních, ale i na Pradědu atd.

FB_IMG_1763064773434.jpg

Ovšem nejen fyzické aktivity a potřebná regenerace naplnily čtyři dny nabité akcí. Ladilo se vše potřebné do nové sezóny, jako je oblečení, bicykly, doplňky stravy, osvěta, ale i plánování, nastavení cílů, sdílení vizí atd. Tým se sem vrátí ještě jednou na přelomu listopadu a prosince a to už s sebou budou kluci mít horská kola a gravely.

A poté už odletí do teplých krajin, aby v rámci individuálních a týmových kempů začali najíždět přípravné kilometry na silnici s cílem dostat se do požadované kondice na přelomu února a března, kdy zahájí závodní sezónu tradičně v Řecku a Chorvatsku a nově i v Turecku. Kdyby byla tak úspěšná jako ta letošní, neměla by chybu.

motion_photo_195659475260723130.jpg