První etapa se jela na zhruba 35km okruhu s centrem ve Fangchenggangu. Od 5. do 19. km následovala za sebou tři přibližně kilometrová stoupání s průměrným sklonem mezi 5,5 až 6 %. Tuhle sadu si dali cyklisté 4x. Z vrcholu posledního výjezdu zbývalo do cíle ještě 15 rovinatých kilometrů. Vrchařské prémie nebyly vypsány žádné, zato při prvním a třetím průjezdu cílovým prostorem se braly na dvou rychlostních prémiích bonifikační sekundy od 3 do 1. Celkem to vydalo na 149 km a 1400 výškových metrů. Profilově šlo o nejsnadnější etapu z celého ročníku.

564577291_1297191495754921_5807092336426917111_n.jpg

Po startu se rozhořel intenzívní boj o účast v úniku. Nakonec odjeli tři lidi a v pořadí Aurélien Paret-Peintre (Decathlon AG2R La Mondiale Team), Julius Johansen (UAE Team Emirates - XRG) a Rémy Rochas (Groupama - FDJ) projeli první RP. A to jim stačilo. Počkali na peloton. 

Takže znovu šance a nabídka na zviditelnění před hlavní skupinou. Využili ji Mathis Le Berre (Arkéa - B&B Hotels) a Atilla Valter (Visma | Lease a Bike), čímž si přisvojili bonifikace ze druhé RP. Z balíku 1 vteřinku získal Jhonatan Narváez (UAE Team Emirates - XRG).

O kontrolu nad únikem se staraly především týmy Soudal Quick-Step a Red Bull - BORA - hansgrohe. 22 km před cílem bylo všechno pohromadě. A šlo se do hromadné koncovky. 

G3MfdswWUAAvktE.jpg

600 metrů před cílem šlo k zemi dobrých deset lidí a mezi nimi řada rychlých mužů, jako např. Phil Bauhaus (Bahrain - Victorious), Rui Oliveira (UAE Team Emirates - XRG), Simone Consonni (Lidl - Trek) či Daniel McLay (Team Visma | Lease a Bike). 

První zahájil sprint Fernando Gaviria (Movistar Team), ale ty tam jsou jeho nejlepší časy. Dostalo se před něj 5 lidí. Na čele s Paulem Magnierem (Soudal Quick-Step), který za sebe odsunul 2. Maxe Kantera (XDS Astana Team), 3. Jordi Meeuse (Red Bull - BORA - hansgrohe) atd. 

564667522_1379470697518694_2102029750987770367_n.jpg

Pavel Bittner se zařadil mezi tu spoustu jezdců, kteří kvůli pádu v posledním kilometru přijeli do cíle se zpožděním, ale ochranná zóna jim zajistila čas vítěze. Takže pouze 8 ze 137 závodníků na startu připsalo nevelkou ztrátu.

V průběžném pořadí je mírně odskočeno těch 9 lidí, kteří dnes získali nějaké bonifikační sekundy. Paul Magnier pochopitelně vlastní červený (GC), modrý (bodovací) i bílý (mladík) dres.

"Bylo to poprvé v mé kariéře, kdy jsem sprintoval po takto rovných a širokých silnicích a musím říct, že jsem byl v posledních kilometrech trochu nervózní, protože jsem netušil, jestli najdu nějaký prostor, ale moji týmoví kolegové odvedli skvělou práci, takže  jsem se v posledních 200 metrech stále cítil silný a svěží. Jsem rád, že mohu oslavit svůj 15. úspěch v sezóně a získat další vítězství pro Vlčí smečku," sdělil Paul Magnier poté, co v historii tohoto závodu získal pro svůj současný tým 10. prvenství. 

large_sprintcyclingagency_9102526_1_2000px_5a7a3f7a6c.jpg

"Dnes jsme očekávali sprinterský finiš, takže hlavním cílem bylo zůstat celý den v klidu a šetřit co nejvíce sil na finále. Tým odvedl skvělou práci, když mě chránil, udržoval mě v dobré pozici ve skupině a nosil mi vodu. V posledních dvou kilometrech se nám podařilo posunout nahoru a do poslední zatáčky vjet z dobré pozice. Pak jsem zahájil svůj sprint a skončil jsem druhý. Myslím, že je to pro nás dobrý start do závodu," řekl Max Kanter.

Zítra je na programu jen o trochu profilově náročnější 180 km dlouhá etapa s 1800 metry převýšení. Proti hromadné koncovce by spíše teoreticky mohlo mluvit 7km toho dne jediné náročnější stoupání se 4% sklonem, jehož vrchol se ovšem nachází až 30 km před cílem. 

Paul Magnier Guangxi Stage 1 Podium.jpg