Pořadatelé se rozhodli etapu kvůli silnému větru zkrátit z původních 114 na 51 km. Start byl původní, tedy v Biogradu na Moru, ovšem cíl byl určen po 51 km v Jovići, kde měla být původně první ze dvou vrchařských prémií. Dojezd byl tedy ve stoupání, mělo 8 km, jenže bylo pozvolné o průměrných pouhých 2,1 %, když maximum se pohybovalo do 4 %.

556543280_1507411410295235_3728520171159706718_n - kopie.jpg

Do úniku byli propuštěni čtyři jezdci. Ve třech dojeli na jedinou rychlostní prémii, 3 bonusové sekundy si s přehledem vybojoval Alex Molenaar (Caja Rural - Seguros RGA) před Arturem Sowińskim (Run & Race - Wibatech) a Danem Andrejem Tomšičem (Pogi Team Gusto Ljubljana). Molenaar posléze z úniku vycouval, zbylí dva byli dostiženi v úvodu cílového stoupání.

Tady se do toho s plnou vervou pustili jezdci UAE Emirates, k nimž se postupně přidali jezdci Bahrain - Victorious a INEOS Grenadiers. Bylo příjemné pozorovat, že se snažili vytvořit si dobrou pozici do závěru ve větším počtu i cyklisté ATT Investments, případně že Michal Schuran v zeleném dresu nejlepšího vrchaře, o který dnes nemohl přijít, pracoval na špici vláčku United Shipping.

558868853_17892637377341711_920137670574115516_n - kopie.jpg

V závěru však čelo jednoznačně ovládli závodníci World, případně Pro týmů. A to až tak, že 16. Marcin Budzinski a 20. Dominik Neuman byli nejlépe postavenými jezdci z Conti týmů.

Výše zmíněné World týmy jely v průběhu stoupání velmi vysoké tempo s jediným cílem, minimálně unavit sprintery tak, aby se stali méně konkurenceschopnými. U některých jako třeba Danny van Poppela se jim to celkem podařilo, na Paula Magniera to nestačilo ani náhodou. A to si v posledních stovkách metrů musel pomoci sám, takže jeho spurt byl o dost delší než jeho soupeřů ze špice. Ale i tak vyhrál "o parník"!

"Etapa byla kratší a finále úplně jiné s tímhle kopcem, ale nohy jsem měl dobré, cítil jsem se dobře a zůstal jsem klidný, i když to tam bylo hektické, protože všichni byli opravdu čerství. Dokázal jsem zajet silný sprint a získat další vítězství, což mě těší," řekl po etapě Magnier. "Nikdy by mě nenapadlo, že letos dosáhnu dvanácti vítězství, ale tvrdě jsem na tom pracoval a jsem potěšen, když vidím zlepšení, která jsem udělal od té doby, co jsem se připojil k týmu. Jsou tu ještě čtyři etapy a uvidíme, co dokážeme a jestli dokážeme získat další vítězství."

555977539_1113873587395477_2671389572395189274_n.jpg

Čas vítěze i přes takovou koncovku a průměrnou rychlost 47,1 km/hod. obdrželo 113 ze 134 v cíli klasifikovaných závodníků. Vyrovnanost pelotonu je obecně velmi vysoká.

Zítra je na programu zvlněná etapa profilově zatím nejobtížnější, ale i tak má vysoký předpoklad, že čas vítěze obdrží znovu vyšší počet startujících, i když jich bude nejspíš méně než dnes. Možná i proto, že to hlavní v podobě královské etapy přijde na pořad až další den.