O tom, kdo je TOTEM BIKES, s.r.o. a jakou má historii, se lze dočíst na firemních webových stránkách. My pro větší stručnost vypíchněme, že společnost byla založena v roce 2012. Od počátku bylo její snahou přispět k vývoji elektrokol s cílem postupně je vyrábět v ČR a v roce 2016 skutečně spustili vlastní výrobu.

V roce 2019 se rozhodli orientovat se výhradně na výrobu elektrokol „na míru“ pro významné české i zahraniční subjekty. Jako součást finanční čínské skupiny GOLDEN WHEEL GROUP společnost aktuálně zaměstnává ve dvou provozovnách na 100 zaměstnanců, přičemž jejich rukama projdou desítky tisíc kusů elektrokol ročně od masové produkce po špičkové speciály.

5D4_7387.jpg

S ekonomickým růstem se rozhodli vedle této hlavní činnosti zaměřit svou pozornost na zastupování několika prémiových značek, z nichž pro nás coby příznivce silničních bicyklů jsou nejzajímavější německá kola Storck a právě italské Cinelli.

Pro obchodní filozofii generálního manažera TOTEM BIKES, s.r.o. Jakuba Ryby - v souvislosti s uvedením a hlavně prosazením zmíněných značek na český trh - je příznačné ne zcela běžné pořadí činností. Vzhledem k tomu, že společnost není pod tlakem a nejde o její hlavní činnost, může si dovolit zpočátku více přitlačit na propagaci a osvětu, než zavézt trh zbožím a pak ho začít promovat. Koneckonců nic jiného si prémiové značky ani nezaslouží.

5D4_7450 - kopie.jpg

S bicykly Storck vážně koketuje jeden z významných českých týmů a měl by je od nového roku začít sedlat. Až to bude oficiální, tak to určitě dáme vědět. A Cinelli poprvé oficiálně TOTEM BIKES, s.r.o. za účasti Jakuba Ryby i Pavla Nováka představil koncem uplynulého týdne v Pardubicích ve Velocentru Voleský.

Tam jsme si mohli potvrdit, že Cinelli, značka založená v roce 1948 Cino Cinellim, je Ital se vším všudy, co k němu patří. Pestrý, extrovertní, barevný, na první dojem přitažlivý. Podle firemního sloganu "Pro ty, kteří žijí, aby hledali a užívali si".

5D4_7031.jpg

Tuhle designovou povrchovou přitažlivost hodlá stavět na podpovrchové kvalitě. Za tím účelem před třemi roky po více než 40 letech vrátili výrobu rámů domů do Milána! 

Pavel Novák, který po tři roky tyhle bicykly sedlal a dosáhl s nimi na skvělé výsledky, z nichž vyčnívá letošní vyhraná královská etapa Giro d'Italia Next Gen a celkové 3. místo, když vylepšil 5. z loňského roku, což ho od příštího roku vyneslo mezi světovou elitu do Movistaru, se v Pardubicích svěřil, že Cinelli týmu dodávalo bicykly a důsledně dbali na zpětnou vazbu, aby poznatky od profi cyklistů komponovali do sériové výroby jak silniček, tak gravelů.

20251030_143933 - kopie.jpg

Mimochodem, když jsme u Pavla, mj. jsme se pokoutně dozvěděli, že kromě Movistaru měl ještě další dvě nabídky z WorldTour a řady ProTeams, ale že kdyby nepřišel se svou nabídkou Movistar, zůstal by v MBH, které postupuje od příštího roku do úrovně Pro a kde by byl jasným lídrem. Ale to už je jiné téma a my jsme s Pavlem předběžně dohodnuti, že bychom si mohli v době cyklistické okurkové sezóny podrobněji popovídat o jeho dosavadní cyklistické cestě a výhledech na její pokračování.

Pavel tedy mění úroveň, tým a povinně i značku bicyklů, my v Čechách budeme mít díky oficiálnímu zastoupení značky Cinelli opět větší možnosti výběru při pokukování po novém bicyklu. A s ohledem na historii a žhavou současnost se nám nabízí velmi kvalitní zábavný italský elegán!

20251030_143834 - kopie.jpg