Pořadatelé Tour se sveřepě drží kratších časovek, což bylo letos opět kritizováno, protože delší chronometr by mohl dát Remcovi Evenepoelovi šanci proti Pogačarovi. Gouvenou si to však nemyslí. „Dlouho jsme jezdili časovky na 25 kilometrů. Loni jsme přidali 8 kilometrů a nemám dojem, že by na 33 kilometrech získal více času než na 25. Změnilo by něco, kdybychom přidali 50 kilometrů? Nejsem si jistý,“ říká pro Flashscore.fr

Proti Pogačarovi to prý nemá smysl. „V současné době je tu jeden závodník, který je nad všemi ostatními. Ať už před něj postavíme kostky, ardenské kopce, vítr, dlouhé nebo krátké průsmyky, on je všude dobrý.“
Tour de France brzy zavítá do Pyrenejí, ale pořadatelé nepřipravili žádné extrémně náročné etapy, aby nebylo hned jasno o celkovém výsledku Tour de France.
„V Pyrenejích jsme se snažili, aby to nebylo příliš těžké. Chceme zachovat trochu napětí, pokud je to ještě možné. V současné době to není snadné,“ směje se Gouvenou. „Cíl v Gavarnie je vhodný, protože finále má sklon 3–4 % a normálně by nemělo dojít k příliš velkým rozdílům.“
Gouvenou narážel na Tadeje Pogačara, který je podle Francouze jen stěží k poražení, a nic s tím nedokážou udělat ani stavitelé tratí. „Je především pomstychtivý. Potřebuje to. Chtěl odplatu po porážce v časovce v Combloux a letos to začalo na Hautacamu hned na úpatí průsmyku. Bylo jasně cítit, že to souvisí s porážkou, kterou zde utrpěl (v roce 2022, pozn. red.). Ale tato vlastnost se může vytrácet.“

Zkušený ředitel trasy se snaží vyvážit trať, aby nebyla příliš těžká ani příliš lehká. „V roce 2026 to bylo méně problematické, protože bylo třeba jen dávat větší pozor, aby to nebylo příliš těžké. V roce 2025, když jsme strávili 10 dní na rovině, bylo jasné, že musíme hledat těžší místa. Tentokrát tomu tak není, protože náročná trať nás čeká přímo v Barceloně. Letos bylo méně náročné hledat na trase atypické prvky.“
„Vždy si říkám, že právě Grand Départ udává tempo celé Tour. Když se startuje na jihu, v Itálii, Bilbau, Barceloně nebo Nice, je zaručeno, že první týden nebude příliš nudný.“
Gouvenouovi se nelíbí současný vývoj profesionální cyklistiky, kdy se v rovinatých etapách neděje vůbec nic a do úniku nevyrážejí ani jezdci z menších celků. Proto je třeba zcela rovinaté etapy omezit. „Chci vše vyvážit. Lze předpokládat, že v roce 2026 se pojede pět sprintů, možná šest s Voironem, i když nic není jisté. Cílem bylo vyhnout se tomu, co jsme udělali v roce 2024, kdy jich bylo osm nebo devět. Tento trend se pravděpodobně potvrdí, protože týmy jsou dnes tak profesionální, že pokud je etapa vhodná pro sprint, nic se neděje.“

Neznamená to však, že by chtěl zdramatizovat a ztížit všechny etapy. „Za 21 dní nelze mít 21 těžkých etap. Je třeba dát závodníkům oddechnout a dát šanci sprinterům, aby si zajeli etapu, protože poté už nebudou mít moc co dělat.“
Gouvenou už pracuje na Tour 2027, která začne ve Velké Británii. „Už jsem byl jednou na místě a tento týden se vydám prozkoumat první tři etapy, abych je mohl v lednu oznámit.“ Naposledy se za Lamanšským průlivem závodilo v roce 2014 a byl to velmi atraktivní Grand Départ. Bude to podobné? „Není to tak výrazně těžké jako v Yorkshiru, ale velký rozdíl oproti roku 2014 jsou závodníci. Využijí teď i ten nejmenší kopec. To předtím, když dominoval tým Sky, nebylo. Takže jsem docela optimistický ohledně toho, co jsem viděl.“

Zájem o Grand Départ je mezi zeměmi velký. V roce 2028 by se mělo startovat v Lucembursku, šanci má později také Česko, o start Tour se uchází Slovinsko a naposledy se ozval dokonce Izrael. Gouvenou však ujasňuje, že žádné velké přesuny v plánu nejsou. „Nesmí se závodit víc než tři dny v zahraničí. Možná se to za pár let změní, ale dnes nechceme vystavovat jezdce velkému časovému posunu na začátku Grand Tour. Hodina, maximálně dvě. Důležité je, aby se nekonaly dlouhé letecké cesty.“