Pogačar bude jediným Slovincem, který se postaví na start časovky, ale nemusel by si vést vůbec špatně, protože rozhodně nejde o závod pro vysoké, těžké a silné specialisty. Na 41 km trati totiž leží hned čtyři stoupání a celkové převýšení je 758 metrů, což je téměř dvakrát víc než na loňském šampionátu v Curychu.
První stoupání Nyanza měří 2,4 km a v průměru má 6 %, následuje dlouhý sjezd, otočka a výjezd na Nyanzu z druhé strany (6,6 km, 3,5 %). Další mírný a dlouhý sjezd zavede závodníky pod stoupání Peage (1,9 km, 6,6 %) a nakonec dlážděné stoupání Kimihurura (1,3 km, 5,9 %). Poslední kilometr nejdříve klesá a do cíle se krátce stoupá.
Kopec Kimihurura se v závodě s hromadným startem jede na místním okruhu v Kigali, a to hned šestnáctkrát. Náročná bude také nadmořská výška, Kigali totiž leží okolo 1500 metrů nad mořem.
Největším favoritem časovky zůstává obhájce titulu Remco Evenepoel, kterému bude náročná trať vyhovovat víc než jiným, těžším, specialistům.
V silničním závodě je naopak největším favoritem Pogačar, kterého bude podporovat sedmička krajanů, kteří budou vybráni z této sestavy: Gal Glivar, Matevž Govekar, Luka Mezgec, Matej Mohorič, Domen Novak, Tadej Pogačar, Jaka Primožič, Primož Roglič, Matic Žumer.
Slovinský tým nebude v závodě nejsilnější, ale Pogačar si loni poradil v závěrečných sto kilometrech úplně sám a závod v Kigali by mu měl vyhovovat ještě víc. Klíčový by mohl být Roglič, pokud bude ve slušné formě.