„Je to velmi náročná Vuelta, ale zároveň vyvážená a rovnoměrná. V závěrečné etapě, tedy ve 20. etapě, která je poslední horskou, se však může stát cokoli. Kdo bude mít jen trochu špatný den, opravdu jen trochu, může snadno ztratit osm minut. Horko bude také hrát roli a v poslední době jsme už byli svědky odstoupení závodníků kvůli úpalu, takže doufáme, že podmínky budou konzistentní. Jsem si jistý, že tomu tak bude,“ říká Matxin pro španělský deník AS. Zkušený manažer týmu UAE zároveň odhaduje, že boj o celkové pořadí začne už na začátku Vuelty. „Třetí den, kdy se jede do Font Romeu, není vyloženě těžký, ale etapa v Andoře, i když nekončí na kopci, je složitá.“

Všichni, včetně pořadatelů Vuelty, napjatě očekávají účast Tadeje Pogačara, který zatím oznámil svůj závodní program pouze do Tour de France, ale start na španělském závodě dosud nevyloučil. „Je to podobná situace jako loni. Na Tour se ukáže, jak na tom bude před dalšími závody. Vuelta není vyloučena,“ potvrzuje Matxin.
Pogačara by mohl přilákat i start celého závodu, který se uskuteční v Monaku, kde Slovinec už dlouho žije. „Čekáme na něj s otevřenou náručí,“ říká Javier Guillén, ředitel Vuelty.
Se startem na Vueltě nyní počítají především Primož Roglič a João Almeida, alespoň co se týče největších hvězd. Roglič chce vyhrát rekordní pátou Vueltu a pro tým Red Bull-Bora-Hansgrohe jde o největší příležitost vyhrát třítýdenní závod v sezóně 2026. Almeida byl letos blízko celkovému vítězství, ale na Jonase Vingegaarda nakonec nestačil. Vueltu zkombinuje s Girem d’Italia, které je prvním velkým cílem jeho sezóny.

Tým Visma-Lease a Bike strategii na Vueltu teprve vymyslí
Tým Visma-Lease a Bike zatím neoznámil, zda nasadí obhájce vítězství Jonase Vingegaarda, nebo někoho jiného. „Teď si sedneme a vymyslíme dobrý plán,“ řekl Grischa Niermann po představení trasy příští Vuelty. I podle německého manažera bude závod velmi náročný a důležitou roli sehraje počasí. „Vypadá to na těžkou, ale dobře vyváženou trasu. Je to typická Vuelta v tom smyslu, že obsahuje spoustu náročných stoupání, z nichž mnohá už známe. Pokud chcete vyhrát, musíte být silní i v časovce, protože je zde více než 40 kilometrů proti chronometru. Myslím, že nejneobvyklejší jsou dvě etapy s více než 5 000 metry převýšení rozloženými po celé etapě, což není na Vueltě příliš běžné,“ upozorňuje Niermann.
„Kromě toho vidím spoustu příležitostí pro rychlé jezdce, kteří zvládnou i určitá stoupání. Není tu mnoho zcela rovinatých etap. I příští rok bude pravděpodobně hrát významnou roli horko, protože celý závod se odehraje na jihu Španělska,“ dodává.