Před začátkem sezóny jste zveřejnili dva hlavní výsledkové cíle. Prvním bylo vítězství v Europe Tour a druhým zisk mistrovského titulu. V nejaktuálnějším žebříčku ze 24. 6. jste pátým kontinentálním týmem světa a nejlepším z evropských. Jaká je v tomto ohledu sezónní prognóza před druhou částí sezóny, jejímž předělem je mistrovství České republiky?

Na obou cílech nic neměníme, ale velmi dobře víme, že jde o cíle velmi ambiciózní. Pochopitelně nás těší, že se nám v evropském žebříčku kontinentálních týmů daří aktuálně držet první příčku a pracujeme každodenně na tom, abychom zvýšili pravděpodobnost, že tomu tak bude i na konci sezóny. Co se týče mistrovského dresu, ten by byl už jen pověstnou třešinkou na dortu. Jsem ale realista a jako takový vím, že ani jedna věc nebude vůbec jednoduchá, jelikož kvalita soupeřů, ať už zahraničních, tak domácích, neustále roste.

Na tomto postavení se podílí celý tým závodníků, ale zároveň je jasně vidět, že výsledkově máte v rukávu dvě esa, která se postarala o všech deset dosavadních vítězství: sprintera Boguslawského a univerzála Budzinského, který je dokonce lídrem světového kontinentálního žebříčku. Vypadá to, že angažování silné polské skupiny se vyplácí možná víc, než se čekalo?

Myslím, že obecně vzato výběr závodníků pro letošní sezónu se podařil velmi dobře. Na druhou stranu jsme angažovali vysoký počet 19 závodníků, takže by bylo naivní si myslet, že vše bude probíhat hladce a bez potíží. Přicházejí dlouhodobá zranění, pokles výkonnosti, mezilidské vztahy v komunitě závodníků atd., takže je stále co řešit. Pozitiva ale jednoznačně převažují. Koneckonců jinak bychom těžko dosáhli výsledků, které z nás dělají nejúspěšnější evropský kontinentální tým. A co se týče polských jezdců, byla to dobrá volba. A že jsou nejvíc výsledkově vidět dva z nich, je přirozeným vývojem daným specifikou cyklistiky. Vše je podřízeno úspěchu týmu, tudíž celý tým pracuje vždy na závodníka s momentálně nejlepší formou.

502595407_18486049936069104_6364213640700272767_n.jpg

Právě počet dosažených vítězství je vedle bodového zisku v rámci žebříčku UCI druhým, a z jistého úhlu pohledu dokonce cennějším ukazatelem úspěšnosti týmu. V tomto ohledu jste třetím týmem světa mezi kontinentálními celky, když vykazujete 10 výher ze závodů z kalendáře UCI, což byl váš celoroční zisk v předešlých dvou letech. Na základě tohoto stavu, kde leží hodnota spokojenosti po skončení sezóny?

Žádné konkrétní číslo ode mě nečekejte. Jsme samozřejmě s tím, co se nám v dosavadním průběhu sezóny i v tomto ukazateli podařilo, velmi spokojeni. I nadále se budeme snažit dělat maximum pro úspěch celého týmu, což by se mělo promítnout do celkových výsledků. Takže pokud by se nám druhá část sezóny povedla minimálně stejně dobře jako ta první, budeme určitě všichni spokojeni.

Oproti celosezónnímu cíli, který lze v průběhu roku cíleněji ovlivňovat a korigovat, tak jednodenní silniční závod na mistrovství republiky je o dost významněji zasažitelný nepředpokládatelnými vlivy. Nepředpokládám, že mi odhalíte podrobnou taktiku, ale jak jste v hrubých obrysech připraveni?

Udělali jsme a stále děláme to, co považujeme za nejprospěšnější pro úspěch týmu. A to i směrem k mistrovství republiky. Jsem přesvědčen, že tým je dobře připraven po všech stránkách. Aby naše práce došla naplnění v podobě mistrovského dresu, je naším přáním, ale velmi dobře víme, že jde o jeden závod, v němž se může stát cokoli.

484631515_18468675751069104_923339662492220312_n.jpg

Navíc v sázce jsou tituly dva: v časovce a při hromadném závodě. Jsou pro vás oba případné tituly rovnocenné, nebo je dres silničního šampiona jasně nejvíc? A jak máte v tomto ohledu rozděleny role mezi jezdce? Bude někdo, kdo se jasně připravuje na časovku a v silničním závodě mu bude přidělena práce pro jiné lídry?

Každý vyhraný závod je výsledek dobře odvedené práce a každý titul je titul mistra republiky. Získat dres mistra republiky je náš cíl. Ale pokud bych musel volit mezi titulem českého šampiona a celoročními výsledky na mezinárodní scéně, druhé bude mít přednost. Na mezinárodní úrovni se nám – jak vidno i z přehledu UCI rankingu – daří velmi dobře a já doufám, že k tomu v druhé polovině tohoto týdne přidáme i titul domácího šampiona. Všichni, co jedou časovku (pozn. Michael Kukrle, Daniel Turek, Martin Voltr, Filip Řeha) se připravují co nejsvědomitěji a věřím, že každý z kluků nechá na trati co nejvíce v ten daný den.

Dva z pěti pohárových závodů jste vyhráli. Dva dá se říci protaktizovali možná přemírou sebedůvěry a v tom posledním jste „obětovali“ vítězství ve prospěch průběžného pořadí v celém seriálu. Jak velké to bylo a je poučení do mistrovského závodu?

Je pravda, že jsme dva závody protaktizovali. Jak známo, člověk se učí celý život. Důležité je, abychom se z chyb dokázali poučit. Pak jsou z jistého úhlu pohledu užitečnější než vítězství. Navíc je lepší udělat chybné rozhodnutí v závodech menšího významu, než v těch nejdůležitějších. Pro nás to bylo užitečné ponaučení do všech závodů a to jak domácích, tak zahraničních.

487778038_18471911200069104_2846960916010875376_n.jpg

Mistrovský závod je specifický i tím, že se jednak jedou dva mistráky v jednom, i tím, že se na startu objeví jezdci z týmů vyšších divizí. Početní převaha byla vždy výhodou, na druhou stranu třeba Mathias Vacek či Pavel Bittner jsou top jezdci, jichž se „zbavit“ nebude nejspíš jednoduché. Zvláště s ohledem na profil trasy, který nahrává sprinterům a tempařům.

Samozřejmě si uvědomujeme specifika mistrovského závodu a my tomu přizpůsobíme taktiku. Ať už tu předzávodní, tak její modifikace v průběhu závodu podle jeho momentálního vývoje. Máme velmi dobrý tým závodníků a máme i zkušené trenéry a sportovní ředitele, takže předpoklady zvládnout závod jak na samotné silnici ze strany závodníků, tak z doprovodného auta ze strany těch, co taktiku určují, máme velmi dobré. Počítáme s tím, že závod bude náročný a že je potřeba do něj jít s pokorou a chytrostí.

V sobotu se jede společné mistrovství U23 a vy budete obhajovat loňský titul Matyáše Fialy. Jak si tenhle závod stojí v rámci vaší hierarchie týmových cílů v rámci mistrovství republiky? Půjde do toho všech pět kluků naplno bez ohledu na „povinnosti“, které je budou třeba čekat v neděli?

Mistrovský závod U23 bereme stejně zodpovědně jako každý jiný závod o titul mistra republiky a neexistuje varianta, že někdo odstartuje a bude se šetřit na neděli anebo závod nedokončí, aby v neděli na tom byl lépe. Takový přístup by byl ostudný.

499180944_18480517237069104_4363602367424247389_n.jpg

Svými jezdci neobsazujete jen domácí mistrovské závody. V Maďarsku bude obhajovat titul z časovky Barnabás Peák a v Polsku ze silničního závodu Norbert Banaszek. Jak vypadají prognózy v tomto směru?

Co se týče Maďarska, tak doufáme, že Barnabáš potvrdí své kvality a o obhajobu zabojuje nejlepším možným způsobem. S obhajobou polského titulu to bude podstatně horší. Jede se totiž oproti loňsku v mimořádně kopcovitém terénu, který by měl svědčit jezdcům jako je např. Rafal Majka. Ale úplně bez šancí na dobrý výsledek nejsme, i na takový profil máme želízka v ohni. A já věřím, že polští jezdci v našich dresech udělají maximum pro co nejlepší výsledek, což ostatně dělají v průběhu celé dosavadní sezóny.

Zakončeme rozhovor v obecnější rovině. Jaká zjištění pro vás do budoucna co se týče organizace týmu vyplynula z dosavadního průběhu sezóny? A to i co se týče složení týmu. Bylo by asi překvapením, kdyby např. Marcin Budzinski nezískal angažmá v některém z týmů vyšších divizí.

Žádný manažer ani majitel týmu není nadšen, když odejde kvalita. Na druhou stranu klukům moc přeji, když se jim podaří posunout se do vyšších pater cyklistiky. Vše bych v tomto ohledu nechal zatím otevřené. Příští sezónu již mám určitě v hlavě, zatím bych si své úvahy a záměry nechal pro sebe, ale jedno je jisté, nastavený směr měnit zatím určitě nechceme.

Děkujeme za rozhovor.

486622724_1137292891741871_3305686132349730789_n.jpg