ENVE sídlí v Ogdenu v Utahu a zaměřuje se na výrobu rámů, vidlic, kol, řídítek, představců či sedlovek z ručně vyráběného špičkového karbonu. V nabídce má ale i pneumatiky a další drobnosti.

V letošní sezoně začali touto značkou vypletených setů osazovat rámy Colnago a obouvat je pneumatikami Continental v UAE Emirates. Z druhodivizních používali výplety ENVE jezdci EOLO-Kometa.

V případě TotalEnergies půjde o podstatně kompletnější dodávku. Značku ENVE ponese kromě výpletů i rám, vidlice, řídítka s představcem a dokonce i zmíněné pláště.

Jean-René Bernaudeau k této změně poznamenal: „Tuhle značku jsme sledovali už delší dobu. Říjen byl plný diskusí s jejich inženýry v centrále týmu. Naši technici a jezdci byli ohromeni odezvou Enve. Testy provedené našimi jezdci byly více než pozitivní a všichni jednomyslně uznali špičkovou kvalitu těchto bicyklů.“

Enve je moderní a inovativní stejně jako my. Jsem si jistý, že napíšeme krásný příběh. Naše výkonnostní divize na jedné straně a jejich výzkumný a vývojový sektor na druhé budou v příštích dvou sezonách spolupracovat. Nemůžu se dočkat začátku sezony," dodal manažera týmu.

380411215_783292217134454_3562671440943856800_n.jpg

Majitelé ENVE zdůrazňují, že od spolupráce neočekávají prvořadě podporu prodeje, ale prověření jejich výrobků v podmínkách extrémního zatížení profesionálními cyklisty s následným dopadem do inovací, které poté ocení i běžný spotřebitel.

​Podíváme-li se na webové stránky ENVE, zjistíme, že v nabídce mají dvě silničky a jeden gravel. O něco bohatší je nabídka vypletených setů, které jsou určeny kromě silnice a gravelu i pro bajky.

Taková nabídka bývá typická pro na jedné straně firmy mladší, menší, na druhé právě proto často hledající nové cesty a zaměřující se obvykle na špičkovou kvalitu. Což by mělo přesně platit i o této značce.

Tamtéž se dočteme, že TotalEnergies bude jezdit na loňské novince silničním kole ENVE Melee vybaveném koly a řídítky SES, vše pochopitelně made in USA.

371951643_772636971533312_315002847072687251_n.jpg

Co se týče týmu a posbíraných UCI bodů, obsadil TotalEnergies v roce 2023 22. místo na světě. Z úrovně ProTeams byly lepší jen Lotto Dstny, Israel-Premier Tech a Uno-X.

Na kontě mají ale jen osm vítězství, z toho pět jich přivezli ze závodů z Afriky a i další dvě jsou z jedničkových závodů ve Francii. O to víc pak vyniká prvenství, které dosáhl Geoffrey Souppe v sedmé etapě španělské Vuelty (na snímku).

Tým aktuálně uvádí na soupisce pro příští rok 23 lidí, mezi dosavadními čtyřmi nováčky nenajdeme žádné známé jméno, všichni přicházejí z francouzských kontinentálních týmů.

Jedničkou pro příští sezonu opět z pohledu získaných UCI bodů je 25letý Mathieu Burgaudeau, pohybující se na konci první stovky žebříčku. Mezi jeho nejlepší letošní výsledky patří 2. a 3. místo v etapách na Tour de France, na která dosáhl vždy z početného úniku v náročných kopcovitých etapách, a pak také 2. příčka na zářijovém Bretagne Classic (1.UWT), kde se o prvenství utkal s třemi dalšími soupeři a lepší byl pouze Valentin Madouas (Groupama-FDJ).