Co se týče silničního týmu, do sezóny 2025 vstoupil TUFO - Pardus Prostějov s 12 lidmi, z nichž 9 bylo mezi 20 - 21 rokem věku. Působili tu kromě domácích i dva polští jezdci, 34letý Wojciech Pszczolarski a 20letý Franciszek Kocur.

Co se týče výsledků ze závodů z kalendáře UCI, nejvýznamnější je 3. místo Ondřeje Pokorného v silničním závodě MČR U23 (20 bodů) a 10. místo Jana Kašpara při jednorázovce Silesian Beskid Race 1.2 (3 body). 

V domácích závodech stojících mimo kalendář UCI se do top10 dostal Jan Kašpar 5. místem v GC a 8. v etapě při RBB Tour a 7. při Velké ceně HK, Ondřej Pokorný 8. a Franciszek Kocur 10. místem v závodě  ŠKODA CUP - Road Stage Orlické hory a na stejné umístění dosáhl mladý polský jezdec také v třetí etapě RBB Tour. Z polského závodu O Puchar Wójta Gminy Chrząstowice přivezl Wojciech Pszczolarski 3. místo.

548898467_18501224644069104_2979292933608783002_n - kopie.jpg

Jak hodnotí sezónu, ale hlavně s čím vstupují do té následující, jsme se dozvěděli od sportovního ředitele Michala Mráčka. 

S čím jste šli do sezóny a jak se předsezónní předsevzetí podařilo naplnit?

Chtěli jsme držet top 3 v týmech v rámci českého poháru ŠKODA CUP. Vzhledem k solidní sestavě v kategorii závodníků U23 jsme chtěli bojovat o úspěch v národním mistráku. Pochopitelně vzít nějaké body do rankingu UCI. I když celkově byl náš projev v UCI závodech oproti posledním dvěma sezónám určitě lepší, co se zisku bodů týká, chtěli jsme více. Celkově si ale myslím, že se naše střízlivá, ovšem nikterak nízká očekávání naplnila. To platí pro silnici i dráhu. 

Které konkrétní výsledky považujete za nejlepší?

Co se týká silnice, tak určitě zisk bronzové medaile z MČR U23 Ondry Pokorného. Jak jsem již říkal, chtěli jsme uhájit pódium v týmové soutěži ČP na silnici a to se taky podařilo. Ceníme si 10. místa Honzy Kašpara v závodě UCI Beskid Race. Dobrý pocit jsem měl také z aktivního pojetí, o které jsme se snažili na Czech Tour. Co se týče dráhy, Matyáš Koblížek na elitním ME získal v bodovacím závodě 5. místo a na MS přidal 8. místo z eliminace. Na juniorském dráhovém MS obsadil Tomáš Vrána 6. místo v omniu.

499796226_1263873099072382_3350441643102032010_n.jpg

Jak se změnila sestava na rok 2026?

Do týmu pro následující sezónu zařazujeme čtyři nové závodníky a všichni přechází z kategorie juniorů. Tomáš Vrána a Albert Rauschert se rekrutují z prostějovské juniorky. Lukáš Raška přichází z Mapei Merida Kaňkovský a čtvrtým mladíkem je Ondřej Michalovič, který v juniorech závodil v pražské Dukle. V týmu končí Jan Voneš, Jakub Elbadri, Jan Řehoř a Wojciech Pszczolarski.   

Na koho hodláte nejvíc spoléhat, kdo by měl plnit roli lídrů?

Náš tým opět dává šanci mladým závodníkům, proto bude nastavení spíše otevřené. Honza Kašpar je nejstarší a nejzkušenější, určitě bude chtít vylepšit výsledky z letoška. Lukáš Raška se v juniorech projevoval velmi dobře, nepochybně dostane prostor, aby na juniorské výsledky navázal.

Jak probíhá a jak máte naplánovánu přípravu na sezónu?

Vzhledem k tomu, že ME na dráze se koná začátkem února, někteří budou směřovat přípravou k této akci. Ostatní již v prosinci trénovali společně v Calpe a budou pokračovat na stejném místě od přelomu roku. Finální společná příprava proběhne v Calpe poslední dva týdny v únoru. Vzhledem k věkovému složení musíme také zohledňovat školní povinnosti závodníků.

503893759-1275595121233513-8784215281764246615-n-kopie.jpg

Bude se závodní kalendář lišit od toho letošního?

Nijak zásadně. Myslím si, že sportovní program reflektuje naše možnosti ekonomické i sportovní. Bude zahrnovat silniční, ale i dráhové závody. Předpokládám, že do sezóny vstoupíme při březnových jednorázovkách ve Slovinsku.  

Jaká jsou vaše základní předsevzetí do nové sezóny?

Naše cíle se příliš nemění. Mimo Honzy Kašpara tvoří celý tým kluci v kategorii U23. Některým už působení v této kategorii vrcholí, proto budeme určitě chtít bojovat o domácí mistrovské medaile právě v této kategorii. Pro každý závod UCI budeme chtít složit a připravit co nejlepší tým. Také udržet top 3 týmů v ČP. I když se zdá, a je to tak dobře, že konkurence vzroste. Co se týče mládežnického týmu, určitě bychom chtěli dosáhnout na maximální úspěšnost a zapojit se v rámci české juniorské reprezentace. 

503494871-1275592451233780-4775285151514970089-n-kopie.jpg

Na kterých závodech byste rádi byli nejvíc vidět, prosadit se i výsledkově?

Silniční MČR a na téměř stejném místě Závod míru. Navíc to je pro nás opravdu domácí prostředí. Tam bude určitě naše příprava směřovat. Důležitý je pro nás ovšem každý závod. Na dráze se nás týká elitní ME, MS i SP (samozřejmě v rámci reprezentace) a určitě budeme věnovat dostatek úsilí k přípravě na dráhové ME U23, kde by prostějovská výprava mohla být opravdu výrazně zastoupena.

S jakým materiálem a podporou jdete do nové sezóny?

Tufo, Pardus (vybavený komponenty Shimano) a Equator nám pomáhají nejen s velomateriálem, Motortec pak s automobily. Oblečení Atex, Brýle VIF, přilby 3B, výživu zajistí Enervit. Jinými slovy v této oblasti také navazujeme na letošní sezónu. Vážíme si dlouhodobé spolupráce a jsme rádi, že se nám ji daří udržovat. Samozřejmě nejen conti tým, ale celý náš klub podporuje řada dalších společností a subjektů. 

504515442_18304529941245497_7774775158305160331_n - kopie.jpg