„Kemp hodnotím velice dobře. Myslím že i přes občasné trable s počasím v druhém týdnu soustředění jsme odtrénovali vše, co jsme měli. Zázemí týmu máme špičkové stejně tak jako veškerý servis na kole i mimo něj, za což patří celému podpůrnému týmu veliké díky. Jediné, co kemp pokazilo, byla vážná nehoda, která se stala Mateuszovi. Všichni ale věříme, že se Mateuszovi rekonvalescence nebude protahovat déle, než je nutné, a skočí na kolo co nejdřív,“ řekl Šimon Vaníček.
Ve svém hodnocení zmínil karambol, k němuž došlo ve volném dnu, kdy v městě Altea nedal nepozorný řidič přednost skupině našich cyklistů, jedoucích po hlavní komunikaci. Několik z nich skončilo na zemi, jeden s odřeným kolenem, druhý s tržnou ránou, která si vyžádala šití, a bohužel Mateusz Gajdulewicz s několikanásobnou frakturou stehenní kosti v nemocnici. To, že místní šofér přišel o řidičák, mu v jeho štěstí v neštěstí asi moc nepomohlo. Vypadá to, že minimálně první polovina sezóny se odehraje bez jeho účasti na závodech.

Co se týče Šimona, podíváme-li se na jeho údaje z aplikace STRAVA, zjistíme, že v rámci týmového soustředění v průběhu tří 4denních bloků – proložených dvěma příjemnými 35km coffee ride - najezdil co se týče objemů zaokrouhleno 1700 km, nastoupal 25 tisíc výškových metrů a na svém Lapierru strávil k 55 hodinám. To jsou „pouze“ objemové ukazatele, přičemž každému cyklistovi je zřejmé, že možná více jak na nich záleží i na kvalitě, dané strukturou tréninků a zařazováním intenzit. Na ty se už ale neptáme, protože to už si obvykle týmy drží pod pokličkou.
„Intenzit na tréninku zatím nebylo tolik, ale měli jsme spoustu laktátových testů, abychom viděli, kdo jak na tom je, což je hodně důležité pro další nastavení tréninků. Já osobně vidím další progres oproti loňsku, takže spokojenost,“ vyzařoval dobrý pocit z odvedené práce krkonošský rodák.

Mluví přitom o progresu, takže když to vztáhneme k jeho výkonům a výsledkům z uplynulé sezóny, je to hodně optimistické zjištění. Byla to totiž jeho jasně nejlepší sezóna v dosavadní kariéře, přičemž poslední tři roky, které závodí v dresu ATT Investments, stoupá strmě vzhůru. I s ohledem na to, že mu začátkem října bylo 26 let, můžeme konstatovat, že se dostal do nejlepších cyklistických let a že bychom o něm měli v následující sezóně znovu opět hlasitě slyšet.
Přitom ta letošní nezačala příliš optimisticky, hned na druhém závodě v Poreči lehnul, sešili mu koleno, rentgen odhalil nalomené kosti a pět dalších týdnů bylo planých. Rozjel se pak na RBB Tour, odtrénoval intenzity, přidal pár dalších závodů a první vlaštovka návratu k očekávané výkonnosti bylo 4. místo na Memoriálu Trochanowského. Super forma se pak dostavila v Lucembursku na prestižním a jako obvykle velmi dobře obsazeném Fléche du Sud, kde se umístil z pěti etap kromě úvodní časovky vždy v top 10 včetně dvou pódiových umístění a celkově mu to dalo na 10. místo.

Svou výkonnost prodal i na mistráku, i když obsadil „až“ 9. místo. „Už jsem byl na mistráku i třetí. Letos jsem měl ambice, ale udělal jsem taktickou chybu. V nejtěžším stoupání se několik kol jelo vysoké tempo. Pak však přišlo zvolnění a já to odhadl, že se tak pojede celý kopec a dojel si pro pití. Takže když se zrychlilo a došlo k rozhodujícímu dělení, nestíhal jsem. Netvrdím, že bych vepředu zůstal, to samozřejmě už nezjistím, ale o šanci jsem se připravil vlastní chybou,“ vrátil se ve vzpomínkách ještě k poslednímu mistráku. Chuť si poté spravil v Polsku, když vyhrál etapu i celkově Okolo Mazovska a následně byl 3. v GC Tour de Kurpie. Vysloužil si tak nominaci na prestižní jedničkové Okolo Rakouska a Czech Tour, aby sezónu zakončil dvěma 4. místy v hromadných spurtech Okolo jižních Čech a účastí na MS ve Rwandě.
Šimon si pobyt ve Španělsku trošku prodloužil a podobně jako většina kluků se po novém roce do Španělska vrátí nejprve „soukromě“ a poté v únoru v rámci druhého týmového kempu. Rád by začal závodit v Řecku, což je přelom února a března, kdy se tam jedou dva jednorázové závody (1.1) a dva etapáky (2.2.). „Závodní program se zatím tolik neřešil, protože se stále rozhoduje, jaké destinace se v březnu zvolí. Rád bych ale začal v Řecku a pak nějaké náročné závody ve Francii, které člověka dost posunou.“ A zájem má pochopitelně opět o ty jedničkové a z nich nejvíc o ten domácí: „Letošní Czech Tour jsem si hodně užil. Byli tu známí, divácká kulisa, představování týmů, vše úžasné.“

Jeho největší šance by se měly projevit v klasikářských závodech, kdy se spurtuje z menší skupiny, a nejlépe s technickou koncovkou, pro níž má z dob cyklokrosu dobré technické předpoklady i opakované vsazení při výjezdech ze zatáček. Rád by zaujal pozici Marcina Budzinského, tzn. zvýšil svou výkonnost i ve středně dlouhých kopcích, což by mu mělo zvýšit šance prosadit se z menší skupiny svými rychlostními předpoklady.
Šimon je tak jedním z devíti českých cyklistů, s kterými jde ATT Investments do nové sezóny. Týmová soudržnost byla pro tenhle celek v uplynulém roce charakteristická a na ní tým stavěl své úspěchy. „Atmosféra na kempu byla skvělá a všichni jsme si sedli. Tým působí opravdu silně a minimálně nejsme slabší, spíše však silnější než letos,“ zakončil Šimon Vaníček povídání o kempu, ambicích a síle týmu, přičemž znovu potvrdil, že tým působí ještě o něco silnější než ten, který se stal lídrem světového žebříčku conti týmů a dopracoval se k neuvěřitelným 26 sezónním prvenstvím v závodech z kalendáře UCI.

Možnost setkat se s týmem budeme moci my jakož i širší novinářská obec, sponzoři a pozvaní příznivci, 7. ledna na oficiálním představení ATT Investments 2026, které se uskuteční v prostorách SAGA PRAHA, autorizovaného partnera vozů Mercedes – Benz, které ATT Investments již řadu let používá.