Stevens Custom Program

10.02.2019 | Jiří Karfík

Stevens Custom Program

Ne každého z nás uspokojí sériová nabídka výrobců kol a zejména komunita silničárů ráda sahá po individuálním osazení podle vlastních představ.

Právě jim se snaží svou nabídkou v podobě tzv. Custom programu vyjít vstříc i značka Stevens z německého Hamburgu. Nejedná se o nabídku stavby rámu na míru, ale v rámci nabízené kolekce (většina Custom modelů je prodávána pouze v rámci Custom programu a v sériové nabídce je nenajdeme) si jednotlivé osazení konkrétního rámu vybírá zákazník dle vlastních požadavků.

Heslo z německého katalogu: „Postav si svůj vysněný stroj!“ se tedy skví nad čtyřmi silničními modely a dvěma časovkářskými. Nejprve si vyberete rám, který se Vám nejlépe zamlouvá a vyhovuje Vašim požadavkům na materiál či barvu. V nabídce jsou 3 carbonové topmodely a jeden duralový. Poté si vybíráte ze široké škály představců ve všech možných rozměrech, stejně tak řídítek, sedlovek, sedel. V jednom kroku si tak rovnou vyberete vyhovující délky, šířky a specifikace komponentů podle Vašich požadavků a tělesných proporcí. Následuje výběr napletených kol a komponentové sady od japonského Shimana či amerického SRAMu. Samozřejmostí je možnost specifikace použitých převodů. Posledním bodem virtuální stavby je výběr doplňků, jako je omotávka, pláštů, košíků na lahev a dalších detailů. Stevens udává, že při vynásobení všech možností lze postavit neuvěřitelných 240milionů variant, hlavním cílem je umožnit zákazníkovi postavit si opravdu ideální stroj bez kompromisu a navolit si komponenty rovnou, bez nutnosti výměny těch sériově montovaných.

Podívejme se teď na jednotlivé modeli blíže. Hi-endový carbonový Comet a neméně skvostný Ventoux jsou nabízeny v disc verzi s pevnými osami i ve standardní variantě pro čelisťové brzdy. Hmotnost rámu Comet v disc verzi je úctyhodných 895g při možném zatížení 115g jezdcem a standardní nedics verze je ještě skoro o 100g lehčí. Jedná se o čistokrevné závodní náčiní. Níže postavení Ventoux a Xenon (ten pouze ve verzi pro čelisťové brzdy, zato ve dvou barevných provedeních) jsou určeny pro běžné uživatele při zachování tuhosti a vyspělé geometrie. Nejdostupnějším Custom modelem je duralový Aspin (to je jediný silniční Custom model, který je spolu s časovkářským Super Trofeem nabízený i v sériovém provedení se sadou Ultegra), postavený z trubek z třikrát zeslabované slitiny 7005.

Výše zmíněný časovkářský speciál Super Trofeo doplňuje ještě výhradně Custom triatlonový model Volt, s unikátním aerodynamickým rámem, neuvěřitelnou možností nastavení kokpitu, občerstvovacím systémem a skrytými brzdami.

Doba dodání kol naspecifikovaných v rámci Custom programu je samozřejmě závislá na dostupnosti jednotlivých rámových sad a sad komponentů a také možnostech hamburských mechaniků montujících Custom modely přímo v centrále firmy. Pochopitelně to bývá o něco delší doba, než u sériové produkce ale není výjimkou ani takřka okamžité dodání.

Více info přímo u dovozce www.cyklosvec.cz a možnost přímé specifikace: www.stevensbikes.de/custom

gallery

 



Mohlo by vás zajímat


Diskuze k článku

Pro přidávání příspěvku se prosím přihlaste


hasman
mysleno je 115kg jezdcem
17.02.2019 8:56:40