Tour de Feminin 2021 nejúspěšnějším závodem na sociálních sítích

20.01.2022 | Libor Matějka, foto Josef Vaishar/cycling.photography

Tour de Feminin 2021 nejúspěšnějším závodem na sociálních sítích

Více než 90 tisíc twitterových zobrazení finální etapy na CyclingPhotography, 200 tisíc zobrazení na stránkách pořadatele. Příkladně ošetřené všechny sociální sítě i web. To byla vizitka pořadatele Tour de Feminin. Pořadatele můžeme také označit vizitkou "Počin roku".

Čísla pořadatele ženského závodu Tour de Feminin jsou hodně pozitivní, ale musíme si připustit, že to byl v loňském roce náš jediný mezinárodní závod, který se o svou mezinárodní prezentaci snažil. Ani Závod míru U23, ani Sazka Tour, nebo závod Okolo jižních Čech se o podobnou prezentaci nepokusili. Prostě sociální sítě směrované na zahraniční příznivce cyklistiky naši pořadatelé nevytvářeli.

V případě mezinárodních závodů je škoda, že se tuzemští popřadatelé nesnaží prezentovat v zahraničí, závody s mezinárodní účastí se mohou takto snadno ukázat v Evropě a nakonec i ve světě, protože díky světové účasti mají slušné potenciální publikum. A závody s mezinárodní účastí by měly být vidět i za našimi hranicemi. Pro pořadatele závodů to může být i zdroj financí, o prezentaci v zahraničí stojí kraje a regiony.

A čísla Tour de Feminin?

Twitter

Tato sociální síť je ideálním nosičem Live reportáží, která znají čtenáři RoadCycling.cz. Pro Tour de Feminin vytvářel anglickou verzi živých přenosů fotograf Josef Vaishar na svém účtu twitter.com/CyclingphotoLIV a sledovanost byla výborná. Dokonce přesáhla v poslední etapě i čísla získaná dříve na mužském závodě Czech Tour.

Twitterový účet má i samotný organizátor závodu, který zde komunikoval také v angličtině s týmy a zahraničními fanoušky. Zde byla podobná celková odezva, jen rozložená v jiném časovém horizontu.

Live reportáž  - CyclingPhotography sledovali fanoušci ze zahraničí především v okamžiku etap a s dozvukem také v týdnu po akci.

Etapový závod je ideální příležitostí, aby si ho na sociálních sítích všimlo více fanoušků. Pro ilustraci jsou zde zveřejněny data dvou dní před prvním přenosem, kdy aktivita účtu CyclingPhotography byla téměř nulová. A potom statistika roste z 25 tisíc první den, na 37,5 tisíce druhý den a pěkných 92 tisíc třetí den. Ještě v pondělí po závodě bylo na tomto účtu 19 tisíc zobrazení.

Twiterový účet pořadatele byl sledován v průběhu celého měsíce před termínem závodu a s dozvukem i po akci. A v tomto období přesáhl 200 tisíc impresí.

Facebook pořadatele byl zaměřen především na české publikum, stejně tak jako Instagram.

O sociální sítě se při závodě Tour de Feminin příkladně staral Jakub Trmal a o jeho dobré práci svědčí i souhrn výsledků. Opravdu se vyplatí otevřít jeho dokument a souhrn výsledků který najdete pod: Tour de Feminin 2021 - analýza


Tento článek a hodnocení závodu se zabývá především dopadem sledovanosti mezinárodní akce na sociálních sítích v zahraničí, ale silnou odezvu měly etapy Tour de Feminin i u domácích příznivců cyklistiky na stránkách RoadCycling.cz. Návštěvnost živých reportáží přesáhla průměrnou denní sledovanost poměrně silně.

Zvolili jsme obnovený závod Brno - Mikulov - Brno jako počin roku, tedy nový a opravdu povedený závod, který česká cyklistika potřebuje. Tour de Feminin navazuje na delší historii a letošní přístup pořadatele k sociálním sítím můžeme také v tomto směru označit za "Počin roku 2021".


Libor Matějka
Všechny články autora


Mohlo by vás zajímat


Diskuze k článku

Pro přidávání příspěvku se prosím přihlaste