Evenepoelovi se rozhodně nemůže líbit, že se pořadatelé rozhodli pro tak málo časovkářských kilometrů, a světový šampion tak možná nastoupí na start jiných třítýdenních závodů. „Na trasu Tour de France se díváme s ohledem na celkové pořadí,“ uvedl nový sportovní ředitel týmu Zak Dempster v krátkém prohlášení vydaném týmem Red Bull-Bora-Hansgrohe.
„Je tam sice mnoho etap, které vyhovují našemu stylu závodění a kde spousta našich jezdců může využít svých silných stránek, přesto zatím počkáme na trasy ostatních Grand Tours, než dokončíme naše plány sezóny pro lídry týmu,“ dodává Dempster.
Spekuluje se o možném souboji Jonase Vingegaarda a Remca Evenepoela (a možná také Tadeje Pogačara) na Giro d’Italia. Ale těžko si představit, že by se kvůli tomu Evenepoel a Vingegaard vzdali účasti na Tour.

Šéfovi týmu Visma–Lease a Bike Richardu Pluggemu se moc nezamlouvá zvláštní formát úvodní časovky družstev, který pořadatelé Tour už několikrát testovali na Paříž–Nice. Počítat se totiž bude čas každého závodníka zvlášť, ten nejrychlejší vyhraje pro celý tým etapu, ale do celkového pořadí bude mít každý jezdec svůj čas. „Nejsem toho příznivec. Odstraňujete tím týmový aspekt. Týmová časovka je týmová časovka a to, co ji dělá tak skvělou, je to, že se počítá čas čtvrtého nebo pátého jezdce, takže to musíte dotáhnout až do cíle,“ argumentuje pro Indeleiderstrui.nl. „To se mi na tom líbí, ale je to tak, jak to je, a my se tomu musíme přizpůsobit.“
„Tohle vlastně není týmová časovka. Je to spíš dlouhý sprinterský vlak pro lídra. Musíme se rozhodnout, jak to zvládneme. Normálně nám týmová časovka vyhovuje,“ přemýšlí Plugge. „Proč formát časovky změnili? Netuším… možná chtěli zkusit něco jiného? Ale pak to nenazývejte týmovou časovkou, ale lead-outem. Týmový lead-out nebo něco podobného,“ zavtipkoval.
Jinak si Plugge myslí, že rozhodovat se bude až ve třetím týdnu Tour. „Důraz je kladen na závěr. Na začátku Tour je to relativně lehčí, je jasné, že chtějí udržet boj až do konce.“ Pořadatelé chtějí udržet napětí až do posledních dvou horských etap s dojezdem na Alpe d’Huez. „Alpe d’Huez je vždycky krásné a cesta přes Col de Sarenne je velmi pěkná. A podle mě i náročnější. To se mi líbí. Bude to každopádně brutální etapa, což je super. Zvlášť se Sarenne.“
Tým Visma–Lease a Bike už nyní počítá s tím, že lídrem bude opět Jonas Vingegaard. „Celkově vypadá trasa dobře. Samozřejmě ji budeme muset ještě podrobněji analyzovat a prostudujeme jednotlivé etapy, ale rozhodně je tam hodně kopců, což je dobré,“ říká Grischa Niermann, hlavní sportovní ředitel nizozemského celku.

„Závod začínáme týmovou časovkou, na kterou se vždy soustředíme, takže je to dobrá příležitost zkusit vyhrát etapu a snad i získat trochu času. Myslím si také, že transferové etapy vypadají docela zajímavě,“ pokračuje. „Hory jsou rozloženy po celé trase, ale poslední týden je náročný. Vypadá to, že 20. etapa bude velkou královskou etapou závodu s několika dlouhými stoupáními, takže doufejme, že boj o žlutý trikot bude do té doby stále otevřený.“
„Croix de Fer a Galibier jsou krásné kopce, ale opravdu těžké. Alpe d’Huez je sice také velmi ikonický kopec, ale 19. etapa bude ještě více výbušná a dojde tam k velkému souboji, protože předtím nejsou žádné větší stoupání. Tour de France je vždy těžký závod a příští rok to bude stejné. Mohlo by to Jonasovi vyhovovat, ale musíme se podívat blíže na jednotlivé etapy,“ dodává Němec.