Nezáživný začátek 151 kilometrů dlouhé etapy, ve kterém fanoušci většinu dne sledovali únik trojice Italů Lorenza Milesiho (Movistar), Davideho Baise (Polti VisitMalta) a Giosuého Epise (Arkéa-B&B Hotels), vynahradily finálové kilometry, ve kterých se Mads Pedersen musel snažit ze všech sil, aby se udržel v pelotonu. Něco dít se začalo až ve stoupání Montescaglioso (2,9 km, 8,4 %) s vrcholem 27 kilometrů před cílem. Tým UAE Emirates-XRG zde zvýšil tempo a z pelotonu odpadli téměř všichni sprinteři.
Také Pedersen měl celkem problém s nastaveným tempem, ale ve skupině se udržel a musel se spoléhat na práci Vacka, který byl až neuvěřitelně dobrý, dokázal reagovat na každý pokus o útok, na každé zrychlení. V závěrečných třech kilometrech etapy snadno pokryl zrychlení Primože Rogliče (Red Bull-Bora-Hansgrohe) a dokonce Slovince na čele vystřídal a udržoval vysoké tempo.
To však bylo až příliš na Pedersena, který se začal propadat. Vacek zůstal vpředu, pokryl útok Damiana Carusa (Bahrain Victorious) a počkal si na Pedersena, který se v závěrečném kilometru vrátil do čela první skupiny. Když si dojel za Vacka, český cyklista opět zrychlil, poslední zatáčku projel na vedoucí pozici a rozjel Pedersenovi další perfektní sprint.
Dán musel bojovat ze všech zbylých sil, ve stoupající cílové rovince se zatím rozjížděl Tom Pidcock (Q36.5), ale nakonec byl nejnebezpečnější Edoardo Zambanini (Bahrain Victorious), který zezadu nabral rychlost u levé bariéry a chybělo mu jen málo, aby si dojel pro první velké vítězství. O pár centimetrů mu to nevyšlo a Pedersen se tak může radovat ze třetího vítězství v pěti etapách.
„Posledních dvacet kilometrů bylo strašně těžkých,“ přiznal Pedersen po dojezdu. „V tom posledním stoupání jsem opravdu strašně trpěl. Ani na cílové čáře jsem si opravdu nebyl jistý svým vítězstvím.“
„Věděl jsem, že i když jsem v tom posledním stoupání zůstal trochu vzadu, tak jsem měl stále šanci na vítězství. Musel jsem použít hodně energie, abych se dostal zpět do háku za Vackem. Zbylo mi naštěstí tolik energie, kolik jsem potřeboval na sprint.“
Lidl-Trek pokračuje v pohádkovém tažení 108. ročníkem Giro d'Italia. „Je to víc, než jsem si kdy vysnil,“ řekl Pedersen. „To je ale Giro! A jaký mám kolem sebe tým. A zítra do Neapole. Budeme se snažit vytěžit z toho opět maximum.“
Pedersen navíc udělal zásadní krok k vítězství v bodovací soutěži, získal totiž 50 bodů v cíli a dalších 6 na rychlostních prémiích, takže už na začátku Giro d'Italia má obrovský náskok v čele soutěže o maglia ciclamino. Po pěti etapách drží 139 bodů, druhý Olav Kooij (Visma-LaB) má jen 52.
Navýšil také vedení v celkovém pořadí, nyní vede o 17 sekund před Rogličem a o 24 sekundy před Vackem, lídrem soutěže do 25 let.