Merlier o tom mluvil v rozhovoru pro Het Laatste Nieuws. Podle něj se staví poblíž motoristického okruhu Yas Marina. „Vedle toho okruhu. Každý rok na UAE Tour sledujeme, jak se ten kopec zvětšuje,“ tvrdí Belgičan. A podle španělského deníku Marca má Merlier pravdu, na ostrově Hudayriyat probíhá výstavba.
Už dva roky se staví stoupání Al Wathba. Jeho výstavba začala před dvěma lety a jde o dvoukilometrové stoupání s průměrným sklonem kolem 6 % a maximem 11 % v posledních 500 metrech. Podle Marcy se pracuje na výstavbě ještě většího kopce, ale údaje jsou jen stěží k uvěření. Mělo by jít o téměř čtyřkilometrové stoupání s průměrným sklonem 6,5 % a s obzvlášť náročným posledním kilometrem se sklonem 11 %. To už by bylo pro výbušné vrchaře, ryzí klasikáři typu Mathieu van der Poela by s takovým výjezdem měli problém a pro sprintery by to byla těžko překonatelná překážka. Na druhou stranu nevíme, kolikrát by se tento kopec překonával a kde na trati by ležel.

Rovinaté světové šampionáty jsou poměrně vzácné, naposledy se na úplně placaté trati jelo v roce 2016 a závod opepřil alespoň silný vítr. V hromadném dojezdu tehdy překvapil Peter Sagan, když porazil Marka Cavendishe a Toma Boonena. O rok později se v norském Bergenu také spurtovalo, ačkoliv trať byla výrazně kopcovitější. A opět zvítězil Sagan. Cavendish vyhrál rovinaté mistrovství v roce 2011 v Kodani a poměrně velká skupina dojížděla do cíle i o rok dříve v Austrálii, tehdy byl nejrychlejší Thor Hushovd.
Ve spurtu se rozhodovalo v roce 2005 v Madridu, zvítězil Boonen před Alejandrem Valverdem. V roce 2004 spurtovala skupina patnácti cyklistů a o titul se utkali odolní sprinteři Oscar Freire a Erik Zabel. V roce 2002 vyhrál světový titul slavný Mario Cipollini, když v belgickém Zolderu porazil Robbieho McEwena.

V posledních letech jsou šampionáty tvrdší: v roce 2023 se jelo na mimořádně selektivní městské trati v Glasgow, loni v Curychu byla trať také těžká, letos ve Rwandě mimořádně těžká a v následujících dvou letech je Tadej Pogačar stále favoritem na tratích v Montrealu a ve francouzském Sallanches. Pokud bude těžká trať také ve Spojených arabských emirátech, Pogačar má šanci na pětiletou vítěznou šňůru.
Merlierovi je to líto. „Jak říká Bert (Merlierův kolega Van Lerberghe, pozn. red.), každá generace sprinterů by měla dostat alespoň jednu reálnou šanci na světový titul. Není nic špatného na závodě o duhový dres přizpůsobeném rychlým klukům, ne? Obávám se, že pro mě ta šance nikdy nepřijde.“