Pro Benoota je smlouva v Decathlonu pravděpodobně poslední opravdu velký kontrakt, mluví se o mnohem lepších finančních podmínkách a jedenatřicetiletý cyklista zde bude mít i více prostoru zajíždět vlastní výsledky. Ve Vismě patří k nejcennějším domestikům na klasiky i na Grand Tours, v Decathlonu bude pro klasiky jedničkou. Zájem o něj měl také tým Ineos Grenadiers, Francouzi však nabídli nejlepší podmínky. 

Kooij zase patří k nejrychlejším sprinterům světa a ve Vismě to nemůže prodat naplno. Třiadvacetiletý vítěz třech etap na Giro d'Italia si chce závody vybírat, což v nabitém kádru Visma-Lease a Bike není možné. 

1219303800.jpg

Nizozemský celek nechtěl o oba závodníky přijít, jenže to souboje s Decathlonem nešel. „Ostatní týmy si polepšily rozpočtově a snaží se nám jezdce přebrat tím, že jim platí víc, než jsme ochotni zaplatit za jezdce této tržní hodnoty,“ vysvětluje Plugge postoj Vismy. „Pokud se tito jezdci rozhodnou vydělávat více jinde, přeju jim to. Jsou to profesionálové, je to jejich živobytí.“

Plugge navíc v rozhovoru pro Het Laatste Nieuws přiznává, že nemohl Kooijovi a Benootovi slíbit větší roli v hierarchii týmu. „Do hry vstupuje i sportovní složka. Někdy chce jezdec sportovní záruky, které mu nemůžeme nabídnout a které může najít jinde.“ Týká se to zejména Kooije, který stále čeká na debut na Tour de France, pro sprintera v nejdůležitějším závodě roku. „A my chceme Tour vyhrát,“ pokračuje Plugge.

Jonas Vingegaard je jednoznačnou jedničkou týmu, protože má šanci vyhrát celkové pořadí a ostatní se tomu musí podřídit, na sprintera v sestavě místo není.

Plugge nemá obavy z budoucnosti svého týmu, ačkoliv konkurence finančně posiluje. „Od Tour budeme mít dalšího nového spolusponzora, kterým je společnost Skil. Finančně se nám daří dobře a máme pátý nejvyšší rozpočet ze všech týmů, ale s příchodem firem jako Decathlon, Red Bull a Lidl do jiných týmů je na špici přeplněno,“ uznává Plugge.

1211675592.jpg

„Abychom se proti těm ostatním velkým týmům prosadili, musíme se neustále starat o to, aby s námi jezdci podávali lepší výkony. To je stále aktuální. Jezdci stojí ve frontě, aby se k nám mohli připojit, a pak se hraje hra nabídky a poptávky. Přilákali jsme dobré jezdce, kteří nyní vydělávají méně než ve svém předchozím týmu,“ naráží třeba na Simona Yatese, který odešel z pozice jedničky v Jayco AlUla a hned první rok v dresu Vismy vyhrál Giro d'Italia. „Každý jezdec má určitou hodnotu a my ji neradi překračujeme,“ dodal.

Visma-LaB nepodle zákulisních informací zajímá o italského vrchaře Davide Piganzoliho z druhodivizního týmu Polti VisitMalta. Dvvadvacetiletý Piganzoli skončil čtrnáctý v celkovém pořadí Giro d'Italia, což bylo spíše zklamání, ovšem před vděk lety skončil třetí na Tour de l'Avenir za Isaacem Del Torem a Giuliem Pellizzarim.

Posílit klasikářskou skupinu by měl Timo Kielich z Alpecinu-Deceuninck. Pětadvacetiletý Belgičan se vypracoval na spolehlivého domestika a ve Vismě by měl dostat víc peněz. 

V hierarchii týmu rychle postupuje Matthew Brennan, který letos vyhrál už osm závodů, včetně třech etap WorldTour a celkového pořadí Okolo Norska. Brennan je rychlý sprinter a talentovaný klasikář, který by mohl brzo zastoupit Kooije a v budoucnu se od něj očekávají velké věci.