Portfolio je to vpravdě požehnané, obsahující prakticky všechny materiály a přípravky potřebné pro pneu opravy, přesto se následující řádky pokusí alespoň o stručný průřez.

Odstartovat můžeme pomyslným rodinným stříbrem, montážními pastami. Jejich páteř tvoří trojice MONTI, FERMONT BLUE a FERMONT RED. První představuje univerzální řešení, modrá varianta nabízí hustější konzistenci, červená přidává složky zpomalující zasychání.

ferdus_blog_vyrobeno_v_cr_fermont-monti.png

Montážní pasty FERMONT a MONTI

Na základní trio navazuje MONTI SEAL s těsnícím účinkem a celou sestavu doplňuje mimořádně kluzná dvojka SLIMGEL a PNEUGEL pro aplikaci do obtížně přístupných míst, například mezi patku a ráfek nízkoprofilových pneumatik.

ferdus_blog_vyrobeno_v_cr_pneugel-slimgel.png

Přípravky PNEUGEL a SLIMGEL

Nezapomnělo se ale ani na příznivce vosků, pro které má FERDUS přípraven FERWAX ve verzích WHITE, RED a BLACK s unikátní recepturou nabízející mimořádné vlastnosti – mrazuvzdornost až do -15 °C, a především úspornost při aplikaci díky perfektní kombinaci tuhosti, roztíratelnosti a kluznosti. Dostupná jsou podobně jako u většiny výše uvedených past a gelů balení o objemu 1, 3 a 5 litrů.

A přesouváme se ke skutečným opravám, zejména průpichů a průrazů. Zde je produktové pole vůbec nejpočetnější, čítající řádově stovky položek. Začněme třeba vulkanizačními roztoky. Typy D a F jsou určeny pro studenou vulkanizaci, sourozenec T se pak využívá při práci termopresy. Kromě toho jsou ve výrobním programu FERDUS k mání také přípravky A – čistící, B – těsnící a R – ředící.

Máme-li správně zvolený roztok nebo jejich mix, zbývá vybrat opravný materiál odpovídající rozsahu poškození. V případě průpichů budou hrát u duší prim záplaty ZS, u plášťů opravné knoty nebo nýty. Posledně jmenované se potom ještě dále dělí podle pokročilosti zpracování na typy ON, ON s drátkem nebo CONE.

Ferdus.jpg

Opravné vložky, nýty a roztoky

Na průraz ale musí nastoupit podstatně těžší váhy. Těmi jsou opravné vložky. I ony mají poměrně členitou klasifikaci. Ať už podle uspořádání kordů v pneu (radiální, diagonální), podle místa poškození (běhounové, bočnicové, univerzální), podle velikosti kol (osobní, nákladní, traktor) atd.

Tím ovšem výčet zdaleka nekončí. Řada seshora vyjmenovaných produktů se potkává v nejrůznějších opravných sadách, samostatnou kategorii tvoří speciální směsi v návinech, zmíněny nebyly například ventilové podložky a takto by se dalo přebírat ještě hodně dlouho.

Na závěr tak snad lze s čistým svědomím konstatovat, že FERDUS v moravské Chropyni vyrábí skutečně vše, co je pro pneuservis potřeba. A dokáže dnes, stejně jako včera uspokojit požadavky domácího kutila, plně profesionální garáže i velkoobchodu. Provoz se totiž od roku 1990 doposud nezastavil a ani v budoucích letech tomu nebude jinak.

ferdus_logotyp.jpg