Basso Diamante je v hierarchii značky na druhé pozici za Diamante SV, ale Diamante je o něco novější a vzhledově zajímavější stroj. Italský výrobce nabízí verzi s kotoučovými i ráfkovými brzdami, my vyzkoušeli variantu s kotouči. 

Stejně jako ostatní modely Bassa, i Diamante je vyráběno přímo v Itálii a na kvalitě zpracování je to znát. Ať už se jedná o samotný karbonový rám, či o lak. Testovali jsme kolo v modrozelené barvě Neptune, Basso dále nabízí červenou Rubin Red, bílý rám Opal White a temně fialový Purple Label. 

Diamante mezi ostatními koly vyčnívá designem hlavové části. Představec totiž zapadá přímo do horní rámové trubky a vytváří dojem velmi agresivního posedu. Rám je aerodynamicky optimalizován. Vidět je to na vidlici a sedlové trubce. Je vyroben z materiálu Torayca 1K HMCF T1000 a T800. V rámu nejsou žádné hliníkové části, je kompletně karbonový. Pevnost rámu byla oproti předchozí generaci zvýšena o 50 procent a na jízdě je to znát. Celé kolo je mimořádně pevné. Zámek sedlovky je schovaný v rámu a utahuje se dvěma malými šrouby. 

Testovaný model byl vybaven karbonovými ráfky Microtech MR 38. Zatímco hliníková kola od Microtechu většinou nepatří k nejlehčím, tyto ráfky jsou velmi lehké a mají zásluhu na vynikajících jizdních vlastnostech. Široký ráfek umožňuje nasazení širších plášťů. Rám je přizpůsoben na 28 milimetrů široké obutí. 

Microtech dodává také karbonová řídítka, která sice jsou zploštělá, ale nejsou součástí představce a lze je nastavovat. Oblouk řídítek byl přijemný, vrchní úchop je i bez omotávky pohodlný. Hliníkový představec od Bassa dokonale zapadá do vzhledu celého kola.     

Elektronická sada Shimano Ultegra v podstatě nemá slabinu. Shimanu se podařilo do malé elektronické páky dostat hydraulický systém ovládající kotoučové brzdy. V tom má před konkurencí v podobě Sramu a Campagnola velký náskok. Páka od Shimana je stejná, jako ta pro ráfkové brzdy a nepotřebuje žádné nevzhledné zvětšení. Nejenže vypadá dobře, ale také se skvěle drží.

Detaily 

loading...

Jízdní dojmy

Diamante je závodní stroj. Všechna kola od Bassa se vyznačují skvělými jízdními vlastnostmi, ale například Venta má o trochu více vzpřímený posed. Diamante si můžete nastavit na velmi závodní posed s nízko položenými řídítky a vypadá tak nejlépe. Přesto se stále dá pohodlně ovládat. Kolo je lehké, díky karbonovým kolům okamžitě zrychluje a přitom není nepohodlné, na čemž mají výraznou zásluhu 28 mm široké pláště Michelin.

Geometrie rámu je velmi kompaktní. Ve velikosti 53 má pouze 400 milimetrů dlouhou zadní stavbu. Kolo je tak hodně živé, ale není neklidné. Zatáčky projíždí s radostí a je velmi přijemné pouštět se do technických úseků, proto Diamante reaguje okamžitě a přesně. Dá se říct, že je to kolo stavěné na technická a rychlá kritéria. Tvrdé a přesné, ale takové by závodní kolo mělo být. Rozhodně to však neznamená, že by se na něm nedaly zvládnout dlouhé vyjížďky a závody. Ačkoliv rám toho pro pohodlí moc nedělá, kola a pláště dodávají potřebný komfort a kvalitu jízdy.

Basso Diamante má závodění v krvi. Ostře nejenom vypadá, ale i také se na něm dá ostře jezdit a závodit. Velmi pevný rám, lehká karbonová kola a agresivní posed nabízí vše, co ambiciózní cyklista potřebuje.  

Basso Diamante začíná na 135 199 korunách. Testovaný model stojí 187 199 korun. Svůj vlastní stroj si můžete sestavit podle přání v konfigurátoru na stránkách dovozce. Více na basso-bikes.cz.