Vyzkoušeli jsme za vás... Canyon Aeroad CF SLX Disk 8.0 Di2

23.07.2018 | Jan Novota

Vyzkoušeli jsme za vás... Canyon Aeroad CF SLX Disk 8.0 Di2

Tam, kde končí maximální prožitek ze setrvačné rychlosti, tam začíná Aeroad CF SLX Disc 8.0 Di2, model značky Canyon.

Je to mnohem víc než rychlá jízda, jeho super tuhý rám určený především pro sprintery posouvá cyklický pohyb až za hranice vašich fyzických schopností. Jak je to možné? Aerodynamický, citlivý a tuhý karbonový rám byl dokonale vyvážen tak, aby zůstal hbitý při zrychlování. Tuhost rámu je znát zejména při jízdě ve stoje do kopce, stroj v okamžení akceleruje. Při jízdě po rovině zase vynikajícím způsobem drží setrvačnou rychlost a to tím více, čím větší je rychlost jezdce.

Tuto setrvačnost jízdy zásadně umocňují špičková karbonová kola Reynolds Strike SLG Carbon Clincher se svou váhou 1635 g, vnější šířkou 25 mm a vnitřní 17 mm. Jsou pocitově velmi tuhá, tvrdá a výborně drží v zatáčkách. Pláště Continental 4000 nezradily ani na mokrém asfaltu. Díky této maximalní důvěře se pak jízda stává odvážnější a rychlejší. Při rychlostech kolem 40ti km/hod kola libě hučí a i necyklista se za vámi otáčí. Daní za tento “hukot” může být nepříjemná jízda za silného větru, to pak kolo házelo a občas se jízda stávala méně stabilní. Design výpletů dodává pak stroji profesionální vzhled.

Magická kombinace tuhého rámu a prvotřídních kol nejen že prověří sílu každého cykllisty v maximálních rychlostech, ale zásadně napomáhá  onu rychlost udržet. Takový trénink se pak rázem mění v let, a tak by byl hřích jet pomalu. Kolo vás bude doslova tlačit do rychlejší jízdy.  Během tří týdnů jsem na Aeroad CF SLX Disc 8.0 Di2 natočil 600 kilometrů, 600 kilometrů v letu.

Kokpit Canyon H11 Aerocockpit CF je tvořen integrovanými řidítky s představcem (vlastní vývoj a technologie Canyon), které při rychlosti 45 km/hod uspoří 5,5 wattů ve srovnání se standardními řidítky. Precizní drážky podložek v hlavovém složení  vám zajistí, že nikdy nebudete mít řidítka nakřivo. Plochá řidítka se zredukovaným čelním profilem se mi navíc pohodlně a příjemně držela, tento pocit komfortu umocňuje i omotávka Canyon Ergospeed Gel.  Usuzuji, že právě monolit řídítek a představce je jednou z hlavních příčin, kdy kolo dokonale akcelerovalo během jízdy do kopce a udrželo setrvačnost po rovince. Přenos síly a zároveň šetření energie vysokou setrvačností jsem tak doslova držel ve vlastních rukách.

Další přímý dotek cyklisty a stroje je sedlo. Model Aeroad CF SLX Disc 8.0 Di2 se pyšní sedlem Fizik Arione R5 s váhou 205 g. Jeho konstrukce je účelová a leckdy mě dohnala k výše zmíněné jízdě ve stoje. Sedlová objímka Canyon Integrated je plně integrovaná, disponuje lepším rozložením utahovací síly a zvyšuje pružnou délku sedlovky pro více komfortu.

Samostatnou pohádkovou kapitolou tohoto modelu byla pro mě elektronická sada, chodila naprosto přesně, sama si dolaďovala polohu přesmykače i přehazovačky při větším křížení řetězu. Stejně tak kotoučové brzdy Shimano Ultegra BR-R8070, díky nimž byly brzdné síly předvídatelné a účinek spolehlivý za všech povětrnostních podmínek.

Dokonalost celého díla ještě podtrhují:

- kliky Shimano Ultegra, 11S, nemusíte být profesionál, abyste s každým šlápnutím pocítil jejich optimální přenos energie,

- převodník se zuby 52/36,

- středové složení Shimano Pressfit,

- celokarbonová vidlice Canyon Aeroblade SL Disc,

- kazeta Shimano Ultegra, 11S s 11-12-13-14-15-17-19-21-23-25-28 zuby,

Součástí modelu  Aeroad CF SLX Disc 8.0 Di2 nejsou pedály. Velikost rámu seženete ve všech variantách, tedy: 2XS, XS, S, M, L, XL, 2XL. Máte na výběr ze dvou barev – Steal – Asphalt Grey – šedé a Cherry Pepper - červené barvy. Při velikosti M bude váš nový miláček vážit pouhých 7,5 kg.

V zásilce najdete navíc přibaleno:

- nářadí Canyon Torque Wrench,

- ochranu rámu,

- příručku Canyon Manual Roadbike,

- doplňky – Canyon organizér, nářadí Canyon, karbonovou montážní pastu, sadu odrazek.

Aeroad CF SLX Disc 8.0 Di2 se pyšní osazením stroje komponenty nejvyšší jakosti. Proto poměr ceny a kvality je více než potěšující. Kola podobné úrovně dosahují standardně vyšších cenových relací. To jen podtrhuje fakt, že tento stroj používají stáje světové úrovně z World Tour.

Nezbývá než doporučit, protože s tímto strojem se vám rychlost dostane doslova pod kůži.

gallery



Mohlo by vás zajímat


Diskuze k článku

Pro přidávání příspěvku se prosím přihlaste


Potocký M.
Dobrý den pane Novota, můžete mě z hlediska fyziky popsat tu setrvačnost na rovině? Případně jak dlouho vydržíte na rovině v rychlosti nad 40km v hodině. Jízdě na kole se věnuji realtivně dost nejen prakticky ale i teoreticky včetně vychytávek jako je měření výkonu, tepové frekvence, osobní porovnání setů kol při tak říkajíc laboratorních podmínkách a porovnání výsledných hodnot W a rychlosti. Proto se ptám na tu setrvačnost, protože jak to popisujete podsouváte dojem že pokud jezdec pojede nad 40km/h pak výkon (watty) lehce může být nižší protože nastupuje setrvačnost. Toto co jste napsal není recenze ale placená reklama. Za seriozní test a recenzi považuji následující a to jsem viděl a četl výsledné hodnocení. Kola od řady firem se zakamuflují aby se nedalo poznat na jaké značce se jede, pozvou se testeři a Ti jezdí a pak píšou hodnocení. Výsledné hodnocení nedopadlo dle papírových předpokladů a běžných chvalozpěvů jako jste napsal Vy. Tolik stručné vyjádření k Vašemu reklamnímu článku, samozřejmě se tam více věcí nezakládá tak docela na technické logice ověřené letitou praxí.
23.07.2018 18:21:26