Vyzkoušeli jsme za vás... Lapierre Pulsium SL 500 Disc

22.08.2019 | Marek Matějka

Vyzkoušeli jsme za vás... Lapierre Pulsium SL 500 Disc

Při testování kol bývá první vyjížďka na novém stroji vyhrazena nastavování a snaze o co nejlepší posed. A kola v továrním nastavení nebývají dokonale vyhovující, protože každý je jiný, ale to neplatí o Lapierre Pulsium, který mi skvěle sedl už při prvním šlápnutí.

gallery

Lapierre Pulsium jsme měli možnost testovat po několik měsíců a výborně ovladatelnou a pohodlnou silničku jsem si užíval každý den v sedle. 

Pulsium se zaměřuje především na pohodlí. Lapierre nabízí také aerodynamický model Aircode a vrchařský model Xelius, všechny tři modely sedlají závodníci týmu Groupama - FDJ. Například Thibauta Pinota můžete nejčastěji vidět v sedle Xeliusu. A má to svoje důvody. Xelius je velmi lehký a proto je ideální do dlouhých kopců, navíc je díky své stavbě mimořádně pohodlný a to se na Grand Tours hodí. A v neposlední řadě skvěle poslouchá jezdcovy pokyny, je perfektně ovladatelný. Thibaut Pinot míval problémy ve sjezdech, na soupeře ztrácel a bál se, ale hodně se zlepšil. A nepochybně mu pomáhá i vynikající geometrie Xeliusu. Pulsium má podobnou konstrukci, ale je ještě pohodlnější a závodníci tento model používají převážně na dlážděné klasiky. V našem případě k ovladatelnosti přispěly i kotoučové brzdy.

Design kola je na jednu stranu tradiční, na druhou jsou na něm zvláštní detaily a různé inovace. Nejviditelnější je upevnění zadních vzpěr, které napojují přímo na horní rámovou trubku. Při pohledu z boku je vidět malý trojúhelník, který se nemusí každému líbit, ale nám se tento konstruktérský a designový prvek líbil velmi, protože konstrukce a materiál má skvělé zpracování. Zámek sedlovky je schovaný do rámu, ale lze s ním snadno manipulovat, což bývá u jiných kol trochu problém. 

O přenos síly se stará masivní středová část rámu se středovým složením PressFit, kolo je opravdu celkově velmi pevné a tak dobře reaguje a ačkoliv se nejedná o primárně závodní model, projev celého kola celkem závodní je, je to stále ostrý sportovní nástroj.

My měli k dispozici model s hliníkovými koly Mavic Aksium pro kotoučové brzdy. Je to sice základní model, ale kola vypadají docela atraktivně a jsou dobře zpracovaná, funkční a spolehlivá. Řazení a brzdění má na starosti kompletní sada Shimano 105 v poslední verzi. Nad ní se není třeba rozepisovat, protože funguje skvěle a oproti předchozí generaci udělala "stopětka" velký krok kupředu. Rozdíl mezi vyšší Ultegrou a nižší 105 je ve váze, nikoliv ve funkčnosti a ani váha není o moc vyšší. Na kole jsou kotoučové brzdy, které brzdí velmi spolehlivě. 

Dobrý dojem zanechala řídítka Lapierre a tovární byl i představec. Oba kusy jsou hliníkové. Řídítka měla podle mě ideální šíři 420 milimetrů a velmi pohodlně se držela. Představec nebyl přehnaně krátký, čímž napomáhal k závodnějšímu posedu a stabilní jízdě.

Na Pulsiu je snadné zdolávat dlouhé kilometry v sedle, protože nabízí hodně pohodlí. Na jízdním komfortu se podílí hned několik komponentů. Předně je to rám s trochu netradiční konstrukcí, dále pláště Continental Ultra Sport 2 v šíři 25 mm a také karbonová sedlovka Lapierre. Jízda na Pulsiu je i zábavná, do kopců se nenadřete víc než je nutné, ačkoliv váha 8,7 kg nepatří k nejnižším, není to při jízdě příliš znát a sjezdy a technické pasáže jsou za odměnu. Kolo se snadno ovládá, je živé, ale ne příliš. V zatáčkách si můžete být jistí a to je hodně platné v provozu i v závodech. Díky tuhosti rámu také snadno akceleruje, i to se hodí za všech podmínek

Lapierre Pulsium SL 500 Disc má všechny vlastnosti schopného sportovního kola, na kterém ale díky výjimečnému pohodlí můžete zdolávat i dlouhé vyjížďky a výlety. Je to vlastně ideální parťák pro dlouhé hodiny v sedle. 

Rám PULSIUM SAT CARBON DISC THRU AXLE
Vidlice PULSIUM 100% CARBON DISC THRU AXLE
Přehazovačka SHIMANO 105 RD-R7000GS, 11s
Přesmykač SHIMANO 105 FD-R7000FL
Řazení SHIMANO 105 KR7020 2x11s
Brzdy SHIMANO 105 KR7020, SMRT70SS 140 mm
Kliky SHIMANO 105 FC R7000, 50x34T 170 mm (XS, S), 172.5 mm (M), 175 mm (L, XL)
Středové složení SHIMANO PRESSFIT SMBB7141B
Hlavové složení FSA 1"1/8 - 1"1/4 ORBIT C-33 44E
Kazeta SHIMANO 105 HG700 11s 11-34T
Řetěz Shimano HG601
Řídítka LAPIERRE ALLOY 400 mm (XS, S), 420 mm (M, L), 440 mm (XL)
Představec LAPIERRE ALLOY -7° 31.8 mm 90 mm (XS, S), 100 mm (M), 110 mm (L), 120 mm (XL)
Sedlovka LAPIERRE CARBON 27.2x350 mm
Sedlo FIZIK ALIANTE R5
Omotávka VELO VEXGEL TAPE
Pláště CONTINENTAL Ultra Sport 2 SL 700X25
Zapletená kola MAVIC AKSIUM DISC 12x100/ 12x142
Počet rychlostí 22
Hmotnost 8,7 Kg


      



Mohlo by vás zajímat


Diskuze k článku

Pro přidávání příspěvku se prosím přihlaste