Vžijte se do pelotonu Tour de France s novým silničním kolem Stevens

19.07.2019 | TZ Cyklošvec, Foto: Jaroslav Svoboda

Vžijte se do pelotonu Tour de France s novým silničním kolem Stevens

Již více než týden s napětím sledujeme vývoj 106. ročníku nejslavnějšího cyklistického závodu světa – Tour de France. Jste v tom s námi? A také máte hned větší chuť protáhnout se pěknými klikatými asfaltkami na pořádně nabušeném silničním kole?

Naskočit do sedla můžete třeba novému Stevensu Izoard, Stelvio či San Remo, které máme skladem.

Tour de France každým rokem svoji trasu obměňuje a nechává nahlédnout i do sousedních zemí Francie. Jako například letos, kdy zůstane nesmazatelně v dějinách průjezd s Atomiem v pozadí – tedy jednou z nejznámějších dominant Bruselu v Belgii, kde se konal start letošní Tour. A že má značka Stevens Bikes právě v Belgii více než dobré jméno by mohl vyprávět závodník Wout Van Aert nebo Sanne Cant.

Právě silniční kola Stevens bychom vám rádi představili jako naše žhavé tipy pro drcení letního asfaltu a uspokojení chutí po vžití se do předních příček pelotonu a nástupů na Tour, jakmile přijdou na řadu tradiční horské etapy v Pyrenejích či Alpách, například Tarbes – Tourmalet nebo Embrun – Valloire a Saint-Jean-de-Maurienne – Tignes.

Nabídka silničních kol Stevens

Stevens Izoard, Izoard Pro a Izoard Pro Disc

Ano, Tour de France 2017 a velkolepý cíl horské etapy Col d'Izoard. Přesně odsud pochází pojmenování této karbonové rakety, která je nabízena ve třech variantách, od ekonomického modelu po moderní, hydraulickými kotoučovými brzdami osazený vrchol Pro Disc. A ač jde o vybroušené stroje pro opravdové požitkáře, dal si Stevens cíl, nepřesáhnout cenovku 60 tis. Kč. Parádní test vstupního karbonového modelu si můžete přečíst ZDE.

 

Stevens San Remo

San Remo je model z druhé strany nabídky silničních kol Stevens – je nejdostupnějším hliníkem s použitím karbonové vidlice pro lepší filtraci otřesů, nižší váhu a znamenitý jízdní komfort. Testy této silničky vyzdvihují, jak všestranné kolo za doslova směšnou cenu jezdec dostává. To zjistíte již chvíli po nasednutí – posed je přesně na pomezí komfortního a sportovního. Tady doslova platí „za málo peněz hodně muziky“.

 

Stevens Stelvio

Model Stelvio odkazuje na světoznámý průsmyk, druhé nejvyšší silniční sedlo v Alpách. To dává tušit velmi schopné silniční kolo pro náročná stoupání a obtížné sjezdy. I proto byl kladen opravdu velký důraz na špičkový pohon s pořádnou porcí rozsahu převodů a také na účinné brzdy. S tím vším se dostává Stelvio ke třem desítkám tisíc. Pokud žijete v kopcovité krajině, je tohle ta pravá volba.

 

Stevens Aspin

Třikrát zeslabovaná hliníková slitina 7005 ve své nejlepší formě, kterou supportuje karbonová vidlice s kónickým krkem. A že jde o oblíbený model dokazuje i více než desetileté výročí tohoto modelu na trhu. Od té doby však urazil pořádně dlouhou cestu a ve své nejnovější podobě přijíždí s kompaktním hnacím ústrojím, lehoučkými koly od Mavicu a všemi dnešními standardy, mezi jaké patří například vedení kabeláže vnitřkem a rámové konstrukční detaily pro vyšší míru komfortu – např. zkosená sedlová trubka.

 

 

A jak vybrat silniční kolo?

Ač se to na první pohled nemusí zdát kolik zřejmé, jsou mezi silničními koly velké rozdíly. Rekreační model bude v reálu naprosto jinak ovladatelný než čistě závodní stroj, určený pro hladký asfalt. A to nyní nezapočítáváme samostatné kategorie endurance/gravel kol, nebo cyklokrosové speciály.

Hlavní parametry:

- rámová velikost

- geometrie

- materiál rámu a vidlice

- osazení

 

Rámová velikost (cm) / Výška postavy (cm)

49 cm - 152 – 165 cm

52 cm - 165 – 173 cm

54 cm - 173 – 178 cm

56 cm - 178 – 183 cm

58 cm - 183 – 191 cm

61 cm - 191 – 198 cm

Geometrie

Rekreační a lehce sportovní silniční kola jsou mnohem komfortnější, posed není tolik položený a ultimátní, v sedle se dají lépe strávit dlouhé hodiny a kolo z vás nevytřese duši. Naopak závodní stroje v mnoha případech (hlavně pokud jde o hladký asfalt) pohodlí tolik neřeší, rám nesmí uhnout ani při sebevětším záběru do pedálů, je extra tuhý a dává to poznat hned při rozjezdu. Sportovní silniční kola v tomto ohledu nabízí nejlepší mix schopností – mají například tuhý, karbonový rám, ale pohodlí dohánějí karbonovou sedlovkou s menším průměrem nebo speciálně profilovanou zadní stavbou pro pohlcení otřesů.

Osazení

Na silničních kolech se setkáváme s typickými řadami komponentů. Pro rekreační jízdu je to především Sora od Shimana nebo S-Series od Sramu, sportovní kola jsou nejčastěji vybavena řadou Tiagra a 105 od Shimana či Rivalem od Sramu. Závodní silniční kola nesou řady Shimano Ultegra a Dura-Ace nebo Sram Force a RED.

Stevens navíc nabízí i custom program pro zakázkové sestavení vysněného kola - konfigurátor na: www.stevensbikes.de/custom

Další info: http://www.stevens-bikes.cz/



Mohlo by vás zajímat


Diskuze k článku

Pro přidávání příspěvku se prosím přihlaste