Značka Colnago představila model C68 Allroad pro silnici a lehký terén
06.03.2023 | Marek Matějka, foto Colnago
Vlajková loď značky Colnago se rozrůstá o další model. Colnago C68 je nově také ve verzi Allroad, která umožní nasadit pláště až 35 mm široké. Podle Colnaga jde o kolo na všechny povrchy s pravou DNA slavné značky.
"Potřeby cyklistů jsou stále náročnější, a proto Colnago věnuje rám těm, kteří hledají dobrodružství a rádi pokračují v jízdě, i když hladký povrch končí," píše Colnago při představení C68 Allroad. Kategorie Allroad spadá mezi silniční a gravel kola. Je blíž klasickým silničním kolům, ať už se to týká geometrie, komponentů a celkového vzhledu, ale umožní nasadit i dost široké pláště, čímž se použitelnost kola znatelně rozšiřuje. V případě Colnaga je to 35 mm, což je o 2 mm víc, než je povolený limit na cyklokrosových strojích.
Colnago je legendárním výrobcem silničních kol, ale obrovské zkušenosti má také s cyklistikou v terénu, vždyť spousta mistrů světa v cyklokrosu sedlala právě kola od Ernesta Colnaga. Před několika lety Italové představili také gravel G3-X, takže moc dobře vědí, co je pro jízdu na nerovném povrchu potřeba.
V porovnání s modelem C68 Road má C68 Allroad kratší a vyšší posed (kratší reach a vyšší stack). Horní část těla jezdce zůstává ve vzpřímenější poloze a jeho paže jsou méně natažené. Díky tomu je posed na kole o něco méně sportovní, ale pohodlnější, zejména na nerovném povrchu nebo při dlouhých vyjížďkách. Kromě toho má rám kvůli odolnosti v terénu mírně odlišný tvar spodní trubky od silniční verze a řetězové a sedlové vzpěry jsou zesíleny.
"Výsledkem je stejně vynikající pocit z jízdy jako u modelu C68 Road, ale vylepšený pro větší dobrodružství. Můžete jezdit na mnoha různých površích, na polních cestách a pěšinách," tvrdí Colnago.
C68 Allroad vychází z modelové řady C, která nově není určena pro závodní nasazení, ale preferuje kvalitu jízdy. Tadej Pogačar a jeho týmoví kolegové jezdí na ostrém závodním modelu V4Rs, C68 je spíše pro nadšence a jde o opravdu výjimečný z hlediska konstrukce a jízdních vlastností. V návaznosti na tradici řady Colnago C není model C68 Allroad monokok, ale skládá se z několika modulárních dílů. Některé spoje jsou ponechány viditelné, zatímco jiné byly zamaskovány. Výsledkem je rám s jemným vystupováním hlavové trubky a sedlovky.
"C68 Allroad je stejně jako každé kolo řady C exkluzivním modelem určeným všem, kteří dokáží ocenit jemné řemeslné umění výroby jízdních kol. Mistrovství, které Colnago hrdě pěstuje již od počátku 50. let, kdy naše na zakázku vyráběná kola začala vyhrávat všechny možné závody s těmi nejlegendárnějšími šampiony," dodává Colnago.
Více na colnago.com.
Mohlo by vás zajímat
- Nejčtenější články
-
Názor: Poslankyně Ožanová navrhuje změny namířené proti cyklistům
-
Vingegaard už zná svůj tým pro Tour de France. V sestavě nechybí ani Kuss
-
Trek-Segafredo má nového hlavního sponzora - řetězec supermarketů Lidl
-
Critérium du Dauphiné je generálkou pro většinu lídrů mířících na Tour de France, v čele s Jonasem Vingegaardem
-
Pogačar už trénuje v horách. Před Tour stihne jen domácí šampionát
- Nejkomentovanější články
-
Evenepoel na Giru končí. Má pozitivní test na covid
-
„Rád se setkávám s moudrými lidmi,“ říká Karel Kaňka, organizátor setkání účastníků Závodu míru, od jehož prvního ročníku uplynulo 75 let
-
Za nezastavitelným Healym útočil Roglič a dostal Evenepoela do úzkých
-
Závěrečná etapa Tour de Hongrie byla vzhledem k povětrnostním podmínkám neutralizována
-
Evenepoel o sekundu vyhrál nejdelší časovku na Giru. Rozdíly mezi favority jsou minimální