Fizik představil nové sedlo Argo

05.09.2019 | Marek Matějka, foto Fizik

Fizik představil nové sedlo Argo

Italský výrobce Fizik se přidal k trendu zkrácených sedel a představil novinku - model Argo. Sedla se zkrácenou špičkou jsou v posledních letech v oblibě mezi závodníky a obecně cyklisty, kteří mají agresivní, závodní posed na kole.

Zkrácená sedla používají převážně cyklisté, kteří mají sedlo posunuté dopředu a celý jejich posed má těžistě více vepředu. Jako první tento typ sedla uvedl Specialized a postupně se přidaly další výrobci. Nyní i Fizik. 

Sedla Argo jsou dvě, jedno závodní s názvem Vento a druhé Tempo určené spíše pro dlouhé vyjížďky. Sedla jsou dlouhá 265 milimetrů, zatímco oblíbené sedlo Arione má 300 milimetrů. 

Vento (nahoře), Tempo (dole). 

Sedla Vento a Tempo se liší v profilu, Tempo je při pohledu z boku rovné, zatímco Vento je lehce zakřivené, zejména na špičce. Obě sedla mají velký otvor, aby byl co nejvíce snížen tlak a měkké  tkáně a aby mohla proudit krev. Tomu se Fizik taky docela dlouhou dobu vyhýbal, ale teď už nabízí několik sedel s otvory.   

Na zkráceném sedle, které je posunuté dopředu, je možné sedět více nad šlapacím středem a vyvinout větší výkon na pedály. Typické je to například pro časovku, kdy závodníci sedí hodně vepředu, aby podali co největší výkon. Ale tento princip se uplatňuje i na klasických silničních kolech. Je možné sedět více nad řídítky, mít rovná záda a zapojit do svého výkonu i břicho. Celkově se jedná o fyziologicky lepší posed, než být ohnutý jak banán. 

"Zkrácená délka sedla Argo dovoluje jezdci sedět více vepředu bez výšeného tlaku na citlivé partie. Sedlo má ergonomický tvar, který byl vyvinut díky analýze tlaku, s přispěním našich lékařských expertů," tvrdí Fizik. "Argo je naše nejvšestrannější sedlo a každá verze vyhovuje jinému stylu jízdy." 

Argo Tempo R1

Argo má karbonem vyztužené nylonové tělo sedla, ale liší se tloušťka vycpávky. Tempo používá označení Type 2, zatímco Vento má o něco slabší Type 1 pěnovou vycpávku. "Vycpávka Tempa je trochu měkčí a je jí víc, než u našich jiných závodních sedel, dodává více komfortu," píše Fizik.

Vento má o něco méně vycpávky, je pevnější a přizpůsobeno závodnímu nasazení a je nabízeno v šířkách 140 a 150 milimetrů a ve verzích R1 a R3. R1 má karbonové ližiny a váží 179 gramů v šířce 140 milimetrů a 186 gramů v šířce 150 milimetrů. Zatímco R3 má CrMo ližiny K:ium a váží 213 a 220 gramů. 

Tempo je širší, vybrat si můžete z 150 a 160 milimetrů, ale také nabízí verze R1 a R3 a váží od 195 gramů (R1, 150 mm) do 235 gramů (R3, 160 mm). 


 

   

   



Mohlo by vás zajímat


Diskuze k článku

Pro přidávání příspěvku se prosím přihlaste