Fulcrum představil vrchařská zapletená kola Speed 25
22.09.2022 | Marek Matějka, foto Fulcrum
Italský výrobce zapletených kol Fulcrum má v České republice nového distributora, společnost Schindler, která novinky na rok 2023 představila na prezentaci v Kravařích nedaleko Opavy. Pro silničáře jsou zajímavá především lehká vrchařská kola Speed 25 s váhou pouhých 1285 gramů.
V posledních letech se u špičkových zapletených kol na silnici řešila především aerodynamika a vyšší profily ráfků. A takových kol má Fulcrum v nabídce hned několik. Ale máloco je při jízdě na silničním kole tak uspokojivé, jako mimořádně lehká a tuhá kola. A právě taková jsou kole Fulcrum Speed 25.
Ale začněme trochu zeširoka. V silniční řadě zapletených kol Fulcrum nabízí řady Racing, Wind a Speed. V řadě Speed je to celkem deset různých párů kol, dva páry jsou určené pro čelisťové brzdy a ostatní pro kotoučové brzdy. A do této skupiny patří dvě novinky na rok 2023, lehká kola Speed 25 DB a závodní disk na časovku a triatlon 360 DB. Disky nepatří zrovna k nejčastěji prodávanému zboží, ale parametry, kterými 360 DB disponuje, stojí za zmínku. Disk váží 935 gramů, vnější šířka ráfku je 26,5 mm a vnitřní 19 mm. Je připraven na nasazení bezdušových plášťů. Ty u závodníků na nejvyšší úrovni nahradily galusky, pláště mají menší valivý odpor a jsou rychlejší, ať už s duší, či bez. Vzhledem k závodnímu nasazení nechybí keramická ložiska CULT.
Disk Fulcrum 360 DB
Co nejrychleji do kopce
Vrchaři, milovníci hor a alpských průsmyků by měli kolům Fulcrum Speed 25 DB věnovat pozornost. Jde totiž o kola s celkovou váhou 1285 gramů. A přitom jsou připraveny pro bezdušové pláště a kotoučové brzdy. Fulcrum kola vyvíjel s jasným cílem - co nejlepší výkon ve stoupání a precizní ovladatelnost ve sjezdech. Inspirací pro vývoj kol Speed 25 byl závodní model zapletených kol Racing Light XLR. Mimořádně úspěšná a oblíbená kola jak u široké veřejnosti, tak i mezi profesionálními závodníky, kteří je používali především na horské etapy.
Kola Speed 25 mají výšku ráfku pouze 26 mm, který je vpředu symetrický a vzadu asymetrický, aby se dosáhlo správného vyvážení nízké váhy a zároveň aerodynamiky. Podle Fulcrumu jsou kola vhodná samozřejmě pro vrchaře, ale také pro jezdce na ultra dlouhých tratích, kteří se musí vypořádat s nepříznivými povětrnostními podmínkami a chtějí stabilní a spolehlivé kolo i v silných poryvech větru. Nízký ráfek s cyklistou nezamává tolik jako ten vysoký.
Vnitřní šířka ráfku je 21 mm a kola jsou vybavena patentovanou technologií Fulcrum MoMag™. MoMag je poměrně jednoduchý a chytrý způsob, jak dostat niple do ráfku. Niple jsou dovnitř ráfku vsazeny dírou pro ventilek a dopraveny k drátům pomocí magnetů. Důvod je jednoduchý, ráfek není v místech niplů zevnitř navrtaný, aby byl pevnější. Ráfek je 2-way Fit, což v řeči Fulcrumu znamená, je určen pro pláště s duší i bez. Štíhlé a lehké náboje skrývají keramická ložiska USB™.
Více o kolech najdete na mojekolo.cz.
Mohlo by vás zajímat
Bike test 4EVER Engrave
27.01.2023

- Nejčtenější články
-
Ani Evenepoel, ani Bernal, ale López, Ganna a speciálně Peter Sagan byli hlavními hvězdami argentinského Vuelta a San Juan
-
Zdeněk Štybar v sólovém nástupu dojet pět set metrů před cílem. V souboji rychlých mužů tentokrát nejúspěšnější Nor Waerenskjold
-
Na souboj Evenepoel versus Bernal vůbec nedošlo. Nekonal se ani žádný jiný. Miguel Ángel López byl totiž bezkonkurenční!
-
Sagan letos ukončí silniční kariéru. Vrátí se na horská kola, v plánu je start na Olympiádě
-
Titul mistra světa nepotřebuji, ale chci, říká Van Aert před světovým šampionátem v cyklokrosu
- Nejkomentovanější články
-
Za peníze, nebo jen za slávu?
-
Ať zaprší a bude bláto… V neděli se jede ve Štěpánce v Mladé Boleslavi cyklokrosový šampionát
-
Scott Foil týmu DSM. Na tomto kole budou letos závodit tři čeští cyklisté
-
Štybar balí cyklokrosovou sezonu, na mistrovství světa nepojede. Snad až za rok do Tábora…
-
Zemanová obešla trať cyklokrosového světového šampionátu zatím jen pěšky. Se zlatým špendlíkem vyrazí na kole na start naostro