Fulcrum představil vrchařská zapletená kola Speed 25

22.09.2022 | Marek Matějka, foto Fulcrum

Fulcrum představil vrchařská zapletená kola Speed 25

Italský výrobce zapletených kol Fulcrum má v České republice nového distributora, společnost Schindler, která novinky na rok 2023 představila na prezentaci v Kravařích nedaleko Opavy. Pro silničáře jsou zajímavá především lehká vrchařská kola Speed 25 s váhou pouhých 1285 gramů.

V posledních letech se u špičkových zapletených kol na silnici řešila především aerodynamika a vyšší profily ráfků. A takových kol má Fulcrum v nabídce hned několik. Ale máloco je při jízdě na silničním kole tak uspokojivé, jako mimořádně lehká a tuhá kola. A právě taková jsou kole Fulcrum Speed 25. 

Ale začněme trochu zeširoka. V silniční řadě zapletených kol Fulcrum nabízí řady Racing, Wind a Speed. V řadě Speed je to celkem deset různých párů kol, dva páry jsou určené pro čelisťové brzdy a ostatní pro kotoučové brzdy. A do této skupiny patří dvě novinky na rok 2023, lehká kola Speed 25 DB a závodní disk na časovku a triatlon 360 DB. Disky nepatří zrovna k nejčastěji prodávanému zboží, ale parametry, kterými 360 DB disponuje, stojí za zmínku. Disk váží 935 gramů, vnější šířka ráfku je 26,5 mm a vnitřní 19 mm. Je připraven na nasazení bezdušových plášťů. Ty u závodníků na nejvyšší úrovni nahradily galusky, pláště mají menší valivý odpor a jsou rychlejší, ať už s duší, či bez. Vzhledem k závodnímu nasazení nechybí keramická ložiska CULT.

Disk Fulcrum 360 DB

Co nejrychleji do kopce 

Vrchaři, milovníci hor a alpských průsmyků by měli kolům Fulcrum Speed 25 DB věnovat pozornost. Jde totiž o kola s celkovou váhou 1285 gramů. A přitom jsou připraveny pro bezdušové pláště a kotoučové brzdy. Fulcrum kola vyvíjel s jasným cílem - co nejlepší výkon ve stoupání a precizní ovladatelnost ve sjezdech. Inspirací pro vývoj kol Speed 25 byl závodní model zapletených kol Racing Light XLR. Mimořádně úspěšná a oblíbená kola jak u široké veřejnosti, tak i mezi profesionálními závodníky, kteří je používali především na horské etapy.

Kola Speed 25 mají výšku ráfku pouze 26 mm, který je vpředu symetrický a vzadu asymetrický, aby se dosáhlo správného vyvážení nízké váhy a zároveň aerodynamiky. Podle Fulcrumu jsou kola vhodná samozřejmě pro vrchaře, ale také pro jezdce na ultra dlouhých tratích, kteří se musí vypořádat s nepříznivými povětrnostními podmínkami a chtějí stabilní a spolehlivé kolo i v silných poryvech větru. Nízký ráfek s cyklistou nezamává tolik jako ten vysoký.

Vnitřní šířka ráfku je 21 mm a kola jsou vybavena patentovanou technologií Fulcrum MoMag™. MoMag je poměrně jednoduchý a chytrý způsob, jak dostat niple do ráfku. Niple jsou dovnitř ráfku vsazeny dírou pro ventilek a dopraveny k drátům pomocí magnetů. Důvod je jednoduchý, ráfek není v místech niplů zevnitř navrtaný, aby byl pevnější. Ráfek je 2-way Fit, což v řeči Fulcrumu znamená, je určen pro pláště s duší i bez. Štíhlé a lehké náboje skrývají keramická ložiska USB™.

Více o kolech najdete na mojekolo.cz.


Marek Matějka
Všechny články autora


Mohlo by vás zajímat


Diskuze k článku

Pro přidávání příspěvku se prosím přihlaste


Potocký M.
Je zajímavé že ačkoliv hodně lidí jezdí s wattmetry. Daří se prosazovat pláště o proti galusce s reklamní rétorikou, mají menší valivý odpor 🤦‍♂️ Je fakt že bezdušáky jsem testu ještě nepodrobil. Důvodů je několik, například jako servisák čas od času měním plášť procvaknutej (klasickej zmiják), či nechci lehnou na základě odfouknutí jak se to stává nejen hobíkům ale i profíkům 😉😊
03.10.2022 10:54:54