Sheffiled je 31. mužem sestavy pro rok 2022, takže kromě stážistů už je v týmu jen jedno volné místo. Vedení týmu očividně vyhodnotilo situaci tak, že má natolik kvalitní kádr, že si může dovolit „propustit“ jezdce, kteří buď dlouhodoběji plní v týmu spíše „druhořadou“ roli, nebo ty, kteří chtějí lépe naplňovat své osobní ambice.

Do té první skupiny lze počítat Sebastiána Henaa a Leonarda Bassa, kteří společně odcházejí do Astany, i Owaina Doulla, který směřuje do EF Education-Nippo. Do té druhé skvělé, ale „problémové“ cyklisty Rohana Dennise, jenž posiluje sestavu Jumbo-Visma, a Gianni Moscona, jehož máme v živé paměti při jeho heroickém výkonu na podzimním Paris-Roubaix a který jako další ze sestavy Ineosu nastupuje do Astany. Třetím z tohoto výčtu je Iván Sosa, kterého do své náruče přijal Movistar.

Uvolněná místa zaplňují dva zkušení. Jednak Elia Viviani, který tu bude hledat novou šanci zařadit se do nejužší sprinterské špičky, a univerzál Omar Freile, který si to z Astany namířil opačným směrem a jenž je schopen vyhrávat etapy na těžkých etapových závodech Grand Tours nevyjímaje.

Čtyři další novice v týmu představují nadějní mladíci. Z Alpecin-Fenix přichází na tři roky 20letý Brit Ben Tullet, z kontinentálního Trinity Racing na dva roky 22letý další z Britů Ben Turner, z německého Lotto-Kern Haus 21letý Kim Heiduk, který má podepsáno také na dva roky, a konečně čtvrtým do party je Magnus Sheffield.

To jsou letošní mládežnické posily, které se ale připojují k dalším nadějným mladým jezdcům, kteří už jsou v týmu zabudováni. Patří mezi ně 20letý australský časovkář Luke Plapp, který přišel do týmu letos jako stážista a má podepsáno do konce roku 2024, taktéž 20letý španělský vrchař Carlos Rodriguez, a nelze v tomto směru přehlédnout ty, kteří věkem sice stále patří do kategorie U23, ale směle se výkony měří s absolutní elitní špičkou: Thomase Pidcocka a Ethana Haytera. 

Sheffield v letošním roce podepsal do amerického Pro týmu Rally, ale dostal nabídku od Ineosu a k 18. srpnu v Rally předčasně skončil. O rozchodu nechce nikdo mluvit, z čehož se dá odvodit, že to nebyla úplně hladká záležitost. Ale možnost jít do jednoho z nejlepších a hlavně nejbohatších týmů, je šance, kterou nelze propásnout. 

Sheffield se zatím profiluje jako výborný časovkář, i když on sám říká, že chce teprve hledat své uplatnění: „Cítím se tak trochu jako všeuměl, řekl bych, že jednodenní závody mám nejraději, hlavně dlážděné, ale prvních pár let v týmu chci zkoušet, jaký typ terénu mi bude vyhovovat“.

Na letošním národním šampionátu skončil v časovce na 6. místě, když se před ním umístili samí zkušení borci z Worldtour. I díky tomu reprezentoval USA na letošním světovém šampionátu, kde dokončil časovku v kategorii U23 na 10. místě. 

Zajímavostí bylo, že oficiální oznámení přestupu do Ineosu se odehrálo 20 minut před jeho startem do mistrovské časovky, v níž nakonec zaostal 58 sekund za vítězným Dánem z Uno-X Price-Pejtersenem, který se od následujícího roku stává posilou Bahrain-Victorious.

"Jsem opravdu nadšený, že konečně mohu oznámit, že se připojím k Ineos Grenadiers na další tři sezóny. Byl to můj sen už od mládí a možnost připojit se k týmu tak brzy ve své kariéře, je opravdu skvělé. Těším se, že tu získám znalosti a zkušenosti, které tento špičkový tým je schopen poskytnout. Myslím, že vedení týmu nyní restrukturalizuje tým, chtějí investovat do mladých talentů a bude zajímavé sledovat, jak se tato strategie bude vyplácet. Protože uplynulý rok byl trochu obtížný, ale uvidíte, jak tým znovu získá svou sílu a znovu se dostane na vrchol," řekl Sheffield.  

"Magnus ukázal, že je odvážný závodník, a když je vystaven tlaku, má schopnost najít řešení, jak překážky překonat. Bude zajímavé sledovat, jak poroste v nadcházejících sezónách," řekl k přestupu Sheffielda sportovní ředitel Ineosu Rod Ellingworth.“