Super 5 Team – vlajková loď se slušnou výbavou

Super 5 Team je vybavená buďto sadou Shimano Ultegra nebo příplatkově Dura Ace s možností povýšení na elektronické řazení Di2. Všechny modely mají v základní výbavě karbonová zapletená kola. Levnější varianta Equatory, dražší varianta luxusní celokarbonové Equinox Cyclon-x, kde cenovka jen samotných kol atakuje hranici padesáti tisíc korun.

Co se komponentů týče, vše je pod taktovkou Pardusu – atypická sedlovka, představec i řídítka, vše karbon. Celková váha kolem 7 kg je v dané cenové hladině slušným standardem.

Rám hrdě nese samolepku UCI, která funguje hlavně jako záruka kvality a mimo jiné opravňuje majitele k účasti na závodech, kde je homologace mezinárodní unie požadována.

Pardus Super 5 Team vybavený Shimano Ultegra

Výrobní proces spočívá v navrstvení japonského karbonu Toray T700 na polystyrenové jádro a následné vytvrzení pryskyřicí s přídavkem karbonových nanovláken. Vše se děje v rámci jednoho cyklu (All-in-one molding), kdy vlivem působení tepla polystyrenové jádro ve formě expanduje a vytlačuje přebytečný kompozit z konstrukce. Po vytvrzení je polystyren chemickou cestou odstraněn a výsledkem je lehčí a pevnější rám s dokonale hladkou vnitřní stranou beze zbytků materiálu a otřepů.

Hotová konstrukce je poté ultrazvukem prověřena na skryté praskliny a poslána do lakovny.

Pardus Super 5 Team je nabízen také v černo-zeleno-modré barevné verzi. Na fotce varianta s nejvyšší výbavou Shimano Dura Ace a celokarbonovými koly Equinox Cyclon-x.

Celokarbonová řídítka mají plochý profil a příjemné zakřivení. Samozřejmostí je vnitřní vedení kabeláže včetně přípravy na elektronické řazení.

Trojúhelníkové napojení zadní stavby slibuje solidní tuhost a sedlová trubka hrdě nese samolepku UCI certifikátu.

Aerodynamická sedlovka se netradičně nastavuje pomocí objímky integrované do rámu.

 

Velikost dolní spojky vysvětluje tuhost tolik vychvalovanou týmovými jezdci.

Masivnost napojení zadní stavby vynikne z druhé strany, kde výhledu nepřekáží převodník. Samozřejmostí jsou také 2 úchyty na košíky na obvyklém místě.

Ohlasy z profesionálního týmu jsou  velmi dobré.

„Na kolech se prohání UCI Continental tým Pardus -Tufo Prostějov. Zeptali jsme se jezdců, jaké jsou dojmy z nových kol, protože každý ze závodníků má prakticky co rok jiné kolo a jejich zkušenosti a srovnání jsou pro nás cenné. Víme, jak je to s darovaným koněm, kterému se nekouká na zuby, ale chtěli jsme slyšet kritický názor včetně negativ,“ komentuje zkušenosti jezdců Milan Šimek z Equinoxu.

UCI Continental tým Pardus – Tufo Prostějov

Co si tedy závodníci o kolech myslí?

Karel Tyrpekl:

Cením skvělý design, kde bych změnil snad jen sedlo, které mi ke zbytku kola neladí. Celkově připevnění sedlovky k rámu mi přijde zbytečně komplikované a postačil by starý dobrý upínák. Za mě bezkonkurenční poměr cena/výkon na českém trhu.

Nikita Zubenko:

Kolo je dobré, nemůžu říct nic špatného. Kolo je opravdu dobré na rovině i ve spurtu, má hodně tuhý předek. V kopci taky dobrý, neztrácí svou setrvačnost díky své tuhosti! Jezdil jsem dřív i na známějších značkách kol a nevidím rozdíl kvality. Jenom velikost rámu je trošku nestandardní, je vysoký ale krátký a má řídítka poměrně nahoře.

Tomáš Bárta:

V Prostějově pro letošní sezónu jezdíme nová kola značky Pardus. Na první pohled se jedná o klasický karbonový rám, který mě ovšem udivil svojí tuhostí, která je opravdu vysoká a také relativně přijatelnou váhou v dané cenové nabídce. Rám nemá žádný sloping, takže vypadá, že je poněkud větší, ale když člověk na kolo sedne, tak nepociťuje žádný problém s velikostí a geometrie rámu je, dá se říci, pro všechny. Velice kvalitní, masivní a tuhá vidlice jen podtrhuje celkový, velice kladný, dojem z tohoto kola.

Karel Hník:

Za svou kariéru jsem už vystřídal řadu světoznámých značek, měnil jsem svůj pracovní nástroj téměř každý rok, a proto  musím říci, že mě rám Pardus mile překvapil! Na prvním soustředění ve Španělsku jsem si na něj zvykl velice rychle. Tuhost rámu zejména při nástupech je perfektní, stejně tak jeho stabilita v zatáčkách obtížných sjezdů. Co se tuhosti týče, tak není ani velkou překážkou na nerovnostech. Geometrie rámu, která je podle mého názoru trochu netradiční, mně trvalo než jsem si na kole našel tu správnou pozici. To ale samozřejmě musím u každého nového rámu, kde je třeba hledat, zkoumat a zkoušet na několika dlouhých trénincích tu správnou polohu. Konkrétně u Pardusu jsem to musel vyřešit o centimetr delším představcem, než který jsem jezdil dříve. Závěrem musím říci, že rám je srovnatelný jak konstrukčně, tak kvalitativně s mnohem dražšími a známějšími značkami. Toto je můj názor po čtyřech měsících používání a několika závodech, samozřejmě budu dále pokračovat v pozorování a testování.

Cenovka od 60 tisíc a čekací doba v průměru 6 týdnů

Konečně se dostáváme také k cenám, které jsou více než lákavé hlavně díky karbonovým kolům v základní výbavě. Týmovou variantu na Ultegře lze pořídit za bezmála 60 tisíc korun, přilepšení na Dura Ace vás vyjde na 80 tisíc, a pokud si chcete dopřát celokarbonová kola Equinox, ulehčíte peněžence o 100 tisíc korun.

Kola je zatím možné vyzkoušet ve Zlíně a v Prostějově, do budoucna je slíbena i Praha. Čekací doba od objednání je 4 – 8 týdnů (v závislosti na modelu), takže začátek sezóny na novém Pardusu už asi nestihnete. Pokud ale nejste ve spěchu, může se vám čekání vyplatit.

Kromě modelu Super 5 Team je v nabídce také levnější Super 3, který začíná na 45 tisících a triatlonový speciál Gomera, s překvapivou cenovkou pod 90 tisíc korun včetně karbonových výpletů.

Detailní specifikace všech modelů najdete na webu www.pardus-bike.cz.

O Equinox Europe, s.r.o.

Značka se základnou v Čechách působí na evropském trhu od roku 2010. Na kontě má přes 75 patentů a dvě řady karbonových zapletených kol – luxusnější Equinox, stejně jako levnější řadu Equator, o které jsme již psali na RoadCycling.cz. U svých produktů využívá přímé distribuce, tedy minimalizaci prostředníků a zefektivnění cesty produktu ke koncovému zákazníkovi.