Pogačar a Vingegaard prodloužili. UAE a Jumbo domlouvají posily

30.07.2021 | Marek Matějka, foto ASO / Pauline Ballet, Charly Lopez, Fabien Boukla

Pogačar a Vingegaard prodloužili. UAE a Jumbo domlouvají posily

První a druhý muž letošního pořadí Tour de France zůstávají ve svých týmech. Jonas Vingegaard se dohodl na smlouvě do konce roku 2024 a Tadej Pogačar prodloužil dokonce až do roku 2027. Ale týmy Jumbo - Visma a UAE Emirates posilují i na dalších pozicích.

Tadej Pogačar měl doposud podepsanou smlouvu do konce roku 2026, ale po vítězství na Tour de France a bronzové medaili na Olympijských hrách ji prodloužil ještě o jeden rok. Pravděpodobné je další navýšení finančního ohodnocení, ačkoliv už před Tour se mluvilo o částce okolo 5 milionů eur za rok. Pogačarova smlouva do konce roku 2027 je možná nejdelším kontraktem v dějinách moderní profesionální cyklistiky. 

Pogačar svou smlouvu prodlužuje nezvykle často, naposledy to bylo letos na začátku sezóny, po vítězství na UAE Tour. Předtím prodloužil po svém prvním vítězství na Tour de France a ještě o rok dříve prodlužoval po třetím místě na Vueltě. Tým UAE Emirates o něj nechce přijít za žádnou cenu, protože Pogačarovy úspěchy nikdo jiný nahradit nemůže. Kvůli podpisu zamířil do Spojených arabských emirátů, kde se setkal s prezidentem týmu UAE Emirates Matarem Suhajlem Al Jabhuni Al Dhaherim a ředitelem týmu Maurem Gianettim.

Druhý muž celkového pořadí také získal novou smlouvu. Rozhodně ne tak výnosnou jako Tadej Pogačar, ani tak dlouhou, přesto je to pro Jonase Vingegaarda velký krok kupředu. Dánský vrchař prodloužil v Jumbo - Visma a v následujících letech převezme větší díl zodpovědnosti za výsledky nizozemské sestavy. Vingegaard zůstane minimálně do konce roku 2024. Čtyřiadvacetiletý Dán při svém debutu na Tour de France všechny překvapil. 

Pro Vingegaarda se letošním rokem všechno mění. Doposud byl domestikem v horách pro zkušenější kolegy, zejména pro Primože Rogliče a sám se prosazoval na menších závodech, ale nyní musí potvrdit výsledek z Tour dalšími úspěchy na největších akcích. Roglič zůstává lídrem číslo 1, ale Vingegaard velmi rychle přeskočil v hierarchii lídrů Stevena Kruijswijka, Toma Dumoulina, Seppa Kusse a George Bennetta a je největší nadějí nizozemské sestavy na budoucí vítězství na třítýdenních závodech. 

Týmy UAE Emirates a Jumbo - Visma neusínají na vavřínech a nestarají se pouze o své lídry. Důležitá je celková kvalita kádru. A oba celky se snaží získat nové a zajímavé závodníky. Podle informací webu cyclingnews.com se do UAE Emirates chystá přestoupit George Bennett, jeden z lídrů Jumbo - Visma a důležitý horský domestik. Pro Jumbo je to sice jisté oslabení, ale nic zásadního to neznamená, protože Nizozemci neváhají dohodli se s Rohanem Dennisem. Australský časovkář není pouze špičkovým jezdcem proti času, ale také jedním z nejlepších domestiků. To on loni vyhrál Taovi Geogheganovi Hartovi loňské Giro d´Italia.  

Příchod Dennise znamená absolutní časovkářskou dominanci týmu Jumbo - Visma. Ten bude mít ve svém kádru všechny olympijské medailisty, zlatého Rogliče, stříbrného Dumoulina a bronzového Dennise a mezi špičkové časovkáře patří také Wout van Aert, Jonas Vingegaard, Tony Martin a další. Pokud by se pořadatelé Tour rozhodli vrátit do programu týmovou časovku, Jumbo - Visma by neměl mít konkurenci. 

Kromě Dennise přijde také francouzský sprinter a klasikář Christophe Laporte z Cofidisu. Jeho příchod je důležitý spíše pro jarní klasiky, do týmu na Tour de France se nejspíš nedostane. 

UAE Emirates má také peněz na rozdávání a proto přitahuje pozornost nejtalentovanějších jezdců. Podle cyclingnews.com přijdou João Almeida z Deceuninck - Quick-Step a Marc Soler z Movistaru. Oba jsou to skvělí vrchaři a velmi silní závodníci. Almeida má jisté ambice v třítýdenních závodech a možná se zaměří na jiné Grand Tours než Pogačar, ale když bude potřeba, bude mu k dispozici. Soler se jako lídr týmu Movistar neprosadil a bylo by logické, kdyby se stal luxusním domestikem. V UAE Emirates prý dostane až 1,25 milionu eur za rok. A to se vyplatí. 

Letos UAE Emirates už získal mladé a talentované závodníky Juana Ayusa a Novozélanďana Finna Fishera-Blacka. Zatímco Ayuso je považován z dalšího velkého šampiona a očekávají se od něj vítězství na největších závodech, Fisher-Black je spíše vynikající časovkář a jezdec na kratší etapové závody a potenciální domestik na Grand Tours.    

Arabský celek nechystá změny jen v kádru pro třítýdenní a vrchařské závody, ale i mezi sprintery a klasikáři. Alexander Kristoff odejde, nejspíš do druhodivizního, ale štědře dotovaného týmu Uno-X. Fernando Gaviria se v dresu UAE Emirates neprosadil a svou současnou smlouvu udržet nemůže, ale nejspíš zůstane. Bude bojovat o pozici sprinterské jedničky s Pascalem Ackermannem, pokud se zvěsti potvrdí. Ackermann odchází z BORA - hansgrohe a UAE Emirates mají největší zájem.

A co Ineos Grenadiers? Britové vždy uměli zamíchat přestupovým trhem, co si připravili na příští rok? Rohan Dennis odchází, to je jisté oslabení. Na odchodu jsou také Ivan Sosa (nejspíš do Movistaru), Jhonathan Narvaez (také Movistar), Leonardo Basso, Owain Doull, Sebastian Henao, Brandon Rivera, Michal Golas a Cameron Wurf (oba končí se závodní cyklistikou). Odejde možná i problematický Gianni Moscon a zvažuje to také Geraint Thomas. Od svého vítězství na Tour de France v roce 2018 si vydělal hodně peněz, ale nyní musí počítat se zásadním snížením finančního ohodnocení. 

Thomas nejspíš dostane více nabídek, ale všeobecně se očekává, že v Ineosu zůstane. Britové zatím moc aktivní na přestupovém trhu nejsou. Potvrdili pouze uzavření smlouvy s velmi talentovaným časovkářem Lukem Plappem. Australan bude letos stážistou a od příštího roku oficiálním členem týmu. Ineos však posilovat o další závodníky nemusí, v sestavě zůstávají Egan Bernal, Richard Carapaz, Adam Yates, Tao Geoghegan Hart a Richie Porte. 


       

 

    

    

Marek Matějka
Všechny články autora


Mohlo by vás zajímat


Diskuze k článku

Pro přidávání příspěvku se prosím přihlaste