Silniční komise potřebuje novou podobu

12.01.2019 | Libor Matějka

Silniční komise potřebuje novou podobu

Konference, která se odehraje ve čtvrtek, by měla přinést především změny v silniční komisi, ta je naprosto neakceschopná.

Především třem oblastem by se měla věnovat každá disciplínová komise Českého svazu cyklistiky. Budování hnutí a rozvoji disciplíny, domácí nejvyšší soutěži a reprezentaci České republiky. Komise má osm členů. Předsedu Miroslava Pocheho, sekretáře ČSC Stanislava Kozubka, a členy Svatopluka Henkeho - za mládež, Tomáše Konečného - reprezentačního trenéra, René Andrleho, Vladimíra Vávru, Františka Trkala a Ondřej Vačkáře - zástupce rozhodčích.

Budování hnutí

Co si pod tím představit? Především jednání s týmy, oddíly a kluby. Rozšiřování základny, podpora mládežnické cyklistiky. Nápady, marketing a jejich realizace. Je nutné si uvědomit, že rozvoj sportu je bojem o mládež, soutěží mezi jednotlivými svazy o ty, kteří chtějí dělat sport. O nic takového ani komise nikdy nezavadila. Ona se ani pořádně nescházela. Nápady tu nejsou a jejich realizace je o to menší. Prostě silnice na rozdíl od cyklokrosu a MTB nemá v čele silnou osobnost, která by táhla disciplínu a svoji komisi. Je to stav, který absolutně padá na hlavu Miroslavu Pochemu a v samotném cyklistickém hnutí to u řady funkcionářů vyvolává i úsměv.


Český pohár na silnici

Tímto tématem jsme svůj předvolební seriál začal (Český silniční pohár pořád tápe a není schopný se prosadit). Je to hodně špatné a silniční komise se na naší nejvyšší soutěži nijak nepodílí. Je to opět šokující a naprosto nemyslitelné od cyklokrosu a horských kol. Před loňským pohárem se sešli zástupci svazu s pořadateli a chtěli nějaké změny. Ovšem nic se nepodařilo, Český silniční pohár média nezajímá. Jenže ono tady ani tak nejde o svaz, nebo jednotlivé pořadatele. Tady jde především o kluby, o slušný marketing poháru, který zajistí takové marketingové a reklamní prostředí, že budou mít týmy a oddíly šanci sehnat sponzory. Ti nebudou mít pocit vyhozených peněz. Sám jsem vyzpovídal zástupce společnosti Cofidis a Force (KCK Zlín), kteří po roce podpory poháru prchli. Přínos pro ně byl nulový.

Je tu opět jedna šokující skutečnost, na žádném z Českých pohárových závodů nebyl předseda silniční komise Miroslav Poche. Jak se potom hnutí a naše nejvyšší soutěž může rozvíjet?


Reprezentace

To je jediná oblast o kterou se ještě Miroslav Poche zajímá, pochopitelně jej lákají kontakty s českými profesionály. Jenže ti jsou už ve světě o ně se postaráme jen při Mistrovství světa.

Měl jsem příležitost sledovat naší reprezentaci vloni v Innsbrucku a byla to esence fungování silniční komise v přímém přenosu. 

Předseda silniční komise Miroslav Poche se přijel podívat až na závod mužů Elite. Ostatní ho nezajímalo, nebo neměl čas.

Reprezentační trenér Tomáš Konečný se staral o všechny kategorie a nefungovalo to, jak by také mohlo, kdo by to zvládl? To by se musel rozkrájet. Stíhat porady, akreditace, vyzvedávání čísel, mechanickou pomoc v závodech a třeba také tréninky. A jak může obsáhnout během celé sezóny všechny kategorie?

Sekretář Českého svazu cyklistiky Stanislav Kozubek přijel do Innsbrucku na výlet. Dokonce se ani ve zprávě, kterou bude předkládat nyní konferenci neuvádí jako člen výpravy, co tedy měl v Innsbrucku na starosti? Proč sekretář (ředitel sekretariátu) nedělá to, co každý svazový sekretář? Ten zajišťuje hotel, zajišťuje logistiku výpravy a její samotný chod. Ovšem ne náš sekretář. Česká reprezentace si na tuto práci najímá Rastiho Zollera. Nejde o to, že by to dělal špatně, ale proč? Co má tedy ve vztahu k reprezentaci na starosti sekretář?


Triumvirát

Když sledujete zákulisí silniční cyklistiky a získáváte různé informace, tak se dostanete k tomu, že silniční komise se neschází, nepracuje a ve své podstatě se na všem dohadují jen ti tři výše zmínění. A funguje jen v jednom bodě, tedy reprezentaci a to hodně bídně.

Miroslav Poche je zapálený hobík, ale nemá na funkcionářskou práci v cyklistice čas, nerozumí ji a moc toho za šest let co byl přiveden na ČSC neudělal.

Stanislav Kozubek nedělá to, co jiní sekretáři v ostatních zemích. 

Tomáš Konečný je trenérem mužů Elite, je trenérem mužů U23, je trenérem juniorů, je trenérem žen a je trenérem juniorek a tak dále.

Tahle trojice tedy nejvíc ovlivňuje silniční cyklistiku u nás (potom ještě ekonomický ředitel svazu Slavomír Svoboda a jeho pomocník Michal Kopecký).

Poche - Kozubek - Konečný si vytvořili takový svůj triumvirát, ovšem o silniční cyklistiku se moc nestarají, o některé oblasti vůbec.

Foto Jaroslav Svoboda



Mohlo by vás zajímat


Diskuze k článku

Pro přidávání příspěvku se prosím přihlaste


Tomas
Trocha postřehů dříve aktivního člena hnutí, znající zde jmenované, dneska pasivní, přesto pravidelný pozorovatel dění silniční cyklistiky...... Tomáš Konečný dělá co může, je to srdcař, bez kterého by to bylo mnohem horší, navíc má respekt a autoritu u všech reprezentantů, takže jednoznačně přínos. Pan Kozubek je něčí služka, který by měl jít někam na zkušenou do práce. Sesedl z kola a šel dělat sekretáře svazu. Nula zkušeností, manažerských dovedností. Pouze dosazená loutka, všude jinde prakticky nezamestnatelna. A afektovaný projev je třešnička na dortu. Jednoznačně špatně pro cyklisty! Poche je možná fanda hobik, ale především nomenklaturní oranžový bolševik, který za funkci udělá pro sebe cokoliv, jednoznačně špatně pro českou cyklistiku. A ten zbytek silniční komise..... Je potřeba si uvědomit co je to za lidi, z čeho vzešli, jací to jsou lidi. Stačí si vzpomenout, jak šel Vávra přes mrtvoly, když si urval pro sebe do Hradce vnitro z Plzně! Z tohoto vzešel Andrle, morální vychcánek. Nebude to jednoduchý s tím cokoliv udělat. Současný stav jmenovaným absolutně vyhovuje, změna není na pořadu dne. Morální hodnoty jdou stranou a hlavně se udržet u moci.
12.01.2019 17:53:38