Stará kola ještě nejsou na odpis, mladý podnikatel z nich vyrábí stylová elektrokola
29.07.2018 | TZ Petr Mikulka
Láska k veteránům a zvlášť ke starým československým motorkám přivedla Petra Mikulku k nápadu předělávat stará kola, jako jsou třeba legendární Favority nebo Liberty, na elektrokola. V malé dílně ve Zlíně tak vzniká unikátní mix elegance ve stylu retro a moderní techniky. Po zkonstruování prvního prototypu spustil kampaň na crowdfundingovém serveru Hithit, kde jeho projekt Retroelektro získal za první 3 dny 35 % z cílové částky.
„Vždy se mi líbily Stadiony – motokola, která se u nás vyráběla v 50. letech. Tehdy potřebovali rychle motorizovat Československo, tak přidělali malý motor na rám kola a měli levný a docela praktický dopravní prostředek. Když pak začal před pár lety boom elektrokol, řekl jsem si, že by bylo skvělé předělávat místo moderních rámů stará kola,“ vysvětluje Mikulka, jak se zrodil nápad na Retroelektro, „většině lidí se líbí veteráni, ale málokdo má prostor a peníze na to, aby si pořídil starou Jawu nebo Škodovku. Elektrokolo postavené jako veterán si přitom můžete vystavit třeba v obýváku.“
Aby mohl výrobu retro elektrokol naplno rozjet, skončil ve firmě, kde pracoval jako stavební projektant, vybavil si dílnu předělanou z garáže a pustil se do stavby prvního prototypu. Navázal spolupráci s neziskovou organizací Kola pro Afriku, od které vykupuje kola nevhodné pro africké cesty a pomáhá tak financovat dopravu ostatních kol na místo určení.
„Při výrobě používám původní bytelné ocelové rámy a doplňky z pravé kůže. Baterie do elektromotoru si vyrábím sám z kvalitních značkových článků, takže mám úplnou kontrolu nad komponenty. Staré kolo rozeberu do posledního šroubku a kompletně zrenovuji,“ popisuje Petr Mikulka. Cílem je vyrábět nejen krásná, ale i kvalitní elektrokola vhodná do města i na výlety. „Prototyp jsem si sebou vzal na dovolenou do italských Alp a podrobil ho pořádné zatěžkávací zkoušce. Obstál na výbornou,“ dodává s úsměvem.
V kampani na Hithitu si přispěvatelé mohou jako největší odměny místo hotového elektrokola vybrat slevy na jeho přestavby. Mikulka to vysvětluje tím, že každý si může zvolit z jakého typu kola chce rám, jeho barvu, kapacitu baterií nebo třeba typy doplňků. Každé Retroelektro je tak originál vyrobený svému majiteli na míru.
- Aktuality
-
Podcast - Proč Remco nevyhraje Vueltu (Vuelta preview)
16.08.2022 -
Kooij zvítězil v 1. etapě Okolo Dánska
16.08.2022 -
Dumoulin definitivně ukončil kariéru
16.08.2022 -
Kmínek vyhrál dvě etapy, Voltr celkově druhý
15.08.2022 -
Dětský den na Velké ceně Hradce Králové
15.08.2022 -
Bikový víkend v Harrachově, závěrečný závod IZOMAT Cup a MČR v short tracku
15.08.2022 -
Michael Boroš zvítězil v polském Memorialu Jana Magiery
15.08.2022 -
V České televizi byla předána hlavní výhra divácké soutěže
15.08.2022 -
Leknessund vyhrál v Trondheimu a ovládl celý Arctic Race
14.08.2022 -
Nejrychlejší v Temelíně Šorm a Kvasničková
14.08.2022 -
Iveta Miculyčová má zlato z ME v BMX Freestyle
14.08.2022 - archiv aktualit
- Nejčtenější články
-
Cube Litening TE - kolo Jana Hirta
-
Zdeněk Štybar: "Udělali jsem maximum pro dobrý výsledek."
-
Zdeněk Štybar: "Chci využít dobrou formu a zítra zajet opravdu dobrý výsledek."
-
Lídrem sestavy pro nedělní Mistrovství Evropy v Mnichově je Zdeněk Štybar
-
Stevens Stelvio 2022 / Vstříc všem klasikům