Brzděné válce CycleOps

22.11.2007 | Libor Matějka

Brzděné válce CycleOps

Jak nahradit v zimě kolo? Chlad a brzká tma nám v tomto ročním období znepříjemňují život, jak tedy nahradit silniční trénink? Je to poměrně velké téma, co nejlépe nahradí jízdu na silnici, kde se dá simulovat silniční trénink nejlépe. Možností je několik: trenažéry, rotopedy, indor cycling a také ta nejstarší pomůcka – válce. Zjišťujeme, jaké jsou možnosti.

A při té příležitosti se nám k otestování dostaly brzděné válce. Ano brzděné a to na stejném principu jako jsou brzděné magnetické trenažéry, docela zajímavá věc, která si zaslouží bližší otestování . Nebudeme nyní rozebírat, který způsob tréninku je v domácím prostředí výhodnější, ale zaměříme se na praktický test tohoto výrobku. Právě nemožnost volby zatížení je tradičně největším nedostatkem válců. Lze ji sice trochu ovlivnit volbou převodu, ale není to nikdy tolik jako na brzděném trenažéru. Konstruktéři v americkém ústředí CycleOpsu tento nedostatek elegantně a také levně vyřešili.

loading...



Mohlo by vás zajímat


Diskuze k článku

Pro přidávání příspěvku se prosím přihlaste


Pavel M
Ma to brzdeni opravdu smysl? Silovy trenink pri nizke kadenci cca 50 ot/min si s tim stejne dost dobre predstavit nedokazu. Do meziprahove oblasti se dokazu dostat i na normalnich valcich pri rychlosti kolem 40 km/h. [br]Pri intenzivnejsim brzdeni bych mel take strach, ze mi zadni kolo bude "nadskakovat a prokluzovat". Zkusenost s tim ale nemam - co vy nepozorovali jste to?
22.11.2007 10:06:09
Miloš
No to se mě líbí :-), věřím tomu že to funguje jak je napsáno. Tak že podle mě to dá člověku v zimním období při najíždění daleko víc než jiné pomůcky ( rotopedy, trenažéry ....). A to proto že je třeba navíc držet rovnováhu.
22.11.2007 11:24:36
karel
To brzdeni nechapu, magnet a hlinikovy valec, zkuste zvednout na magnetu pados :-)
22.11.2007 11:28:13
michal K.
Ahoj, [br] zajimalo by me, jestli se da odpor menit za jizdy... nebo kdyz se chci rozjet, pak je interval se zatizenim a pak vyjet, jestli budu muset sesedat a prenastavovat listu s magnety. Na obrazcich to vypada spise na druhou variantu, kterou jsem zminil... [br] [br] Jinak myslenka je to moc pekna. [br] [br] [br] Michal K. [br]
22.11.2007 13:28:22
chorché
ježišmarja, a co ty nožiska? nevoholený hanba mluvit. my sme museli za pučmelouna dělat kliky:D
22.11.2007 13:29:45
Pavel M
Ty se holis i v zime? Ja na to pres zimu zvysoka ... I kdyz je pravdou ze na cyklisticke fotce to vypada priserne :)
22.11.2007 13:48:47
Honza (RC)
neco podobneho dela i Tacx - vice viz zde odkaz klepnout na products / trainers / accesories...
22.11.2007 13:58:51
Vicktor
Ty neoholený nohy a ruce jsou fakt hnusný. Zima nezima, to má být pryč.
22.11.2007 14:37:01
Libor (RC)
bohužel to ovládání magnetů je možné jen při sesednutí, ale jinak to funguje dobře
22.11.2007 15:39:15
Libor (RC)
bohužel to ovládání magnetů je možné jen při sesednutí, ale jinak to funguje dobře
22.11.2007 16:06:25
Rosta
Tyto válce používám už téměř rok a od tý doby co je mám jsem pevný trenažér nepoužil. Pravdou je, že pokud nemáte někoho při ruce, kdo by vám otočil kolečkem, je potřeba sesednout. Není to ovšem takový problém, jak by se na první pohled zdálo. Když chcete jezdit silové intervaly, je potřeba si nastavit takový odpor, aby se zátěž dala doladit řazením. Pak se dá jet na lehky převod třeba kolem 160W a 90ot. a na těžký 300W a 60ot. Záleži taky jak mate nahuštěná kola :-) Jinak maximálně jsem na nich jel něco přes 500W, samozřejmě na nejtežší převod a asi 110ot. [br]Jinak zimní trénink na válcích vřele doporučuju, protože se člověk naučí jet klidně a rovně a hlavně se naučí plynule šlapat a tím pádem i efektivněji využít svou sílu. Nejvíc se to samozřejmě pozná právě v extrémech, nízkých a vysokých otáčkách.
22.11.2007 16:16:57
svanto
bicykel je len skialpovy doplnok, v zime treba slapat po prasane
22.11.2007 19:52:54
cyklistická méněvzdělankyně :-)
Prosim Vas, mohli by jste mi rict, jak je mozne, ze jezdec "neujede"? Dost dobre si nedokazu predstavit, co se diky tem valcum deje. Jde mi predevsim o predni kolo. Je snad zabzdene ci z jakeho duvodu nema tendence sjizdet z 1 valecku? Nejak mi to fyzikalne neladi... Diky
22.11.2007 20:06:42
JuraJ
Tak fyzikalne je to jednoduche :-) - ten predni valec je pomoci nahonu ze zadnich valcu roztacen stejnou rychlostí => fyzikálně se dostáváme do úplně stejné situace jako když jedeme po silnici - jenomže normálně se pohybuje kolo vpřed a podložka je pevná, zatímco tady se pohybuje podložka vzad a kolo je pevné. Jinak stabilita předního kola na jednom válci vepředu je dána tím, že kolo je naší vahou "zatlačeno" mezi dva zadní válce a tím je vymezena jeho pozice i na předním válci. Stačí tak?
22.11.2007 20:39:45
cyklistická méněvzdělankyně :-)
Dekuji! Staci. Otaceni predniho valce me jakozto 1 z moznosti vubec nenapadlo. Ted to uz dava smysl a tleskam, myslim, ze je to hodne dobre nacini.
22.11.2007 20:51:25
Tom
Jezdíte na válcích na zimákovi nebo na normální "letním" kole??A jak moc myslíte, že válce tomu kolu škodí, pomineme-li pláště, to je jasný, a taky pot, kterýho z člověka leje dost :-) a je dost agresivní. Já na válcích jezdil předchozí zimy hodně, teď mám spinningový kolo a jak je to "pevný tak to není úplně ono.....
22.11.2007 21:58:26
MichalCh (RC)
Já myslím, že válce působí na opotřebení kola ze všeho nejmíň, řekl bych dokonce ještě míň než normální jízda na silnici. Až na ten pot teda.
23.11.2007 8:37:39
prochar1
Teda taky mi neni jasný, jak magnety brzdí HLINÍKOVEJ válec, v tom válci vevnitč jedině musí něco bejt, nejlíp zase magnety
23.11.2007 16:54:01
Dalibor
Trochu mi v recenzi chybí chybí informace o hlučnosti. Co sousedi, když tam zařadím těkžý převod?
23.11.2007 17:35:04
Miloš
Kdysi jsem sundal kryt na magneticky bržděným trenažéru. A byl jsem překvapenej jak to je jednoduchý. Dva magnety proti sobě a mezi nima procházel hliníkovej kotouč. Tak tady uvnitř válce jsou asi taky magnety. [br]Když se ale tak bavíme o těch watech ve smyslu odporu a výkonu. Myslím že by Libor mohl nastínit, nebo někdo jinej pokud máte tu možnost. Následující [br]Přibližná rychlost po rovině při výkonu 2, 3, 4, 5, 6 W/kg. [br]A kolik W/kg jede řekněme profík na hranici AP a ANP. [br]Já osobně měřič CycleOps nemám ale kdo ho má tak to musí být jednoduché změřit. [br]
23.11.2007 20:09:06
RobertK
Co do hlučnosti problém nebude nijak akutní, resp. je to lepší než nejlepší ergáč, protože válce používám s úspěchem v paneláku v 5.patře už druhý rok a zatím na mne sousedka nepřišla. A že na trenažér chodila i 2x za trénink :)
24.11.2007 0:27:54
hanz
prosím kohokoliv kdo má tyto válce, aby mi poslal nějaký kontakt kde je sehnal. dívám se na internetu a vůbec je nemohu najít
24.11.2007 17:11:48
hanz
prosím kohokoliv kdo má tyto válce, aby mi poslal nějaký kontakt kde je sehnal. dívám se na internetu a vůbec je nemohu najít
24.11.2007 17:15:54
Libor (RC)
tady je odkaz na stránky: odkaz
24.11.2007 17:58:57
palkac
Brzdí to proto, že se ve válci vytvážejí vířivé proudy, tj. kinetická energie se ztrátově přeměňuje na elektrickou(hmota válce představuje ztrátový odpor). [br]Stejný pokud lze provést, když si dáte magnet na niť a nad kusem hliníku zkuste jak by se kýval. POkud ho spustíte z krajní polohy, tak nad hliníkem se výrazně zpomalí, i když Al není feromagnetický. [br]Viz Faradayův zákon.
24.11.2007 20:16:17
panáček
to by znamenalo, že ten Al válec je prázdý a žádný magnet v něm není? [br]A co se potom děje s tou elektrickou energií?
13.12.2007 8:22:16
vaxit
to panáček: Přeměňuje se v teplo, takže dopadneš jak Jan Hus :-)
16.12.2009 15:53:38

Podporují nás

ActiveTour
BikeTour
Canyon
Continental
Cratoni
Cube
CYKLOŠVEC
Cyklotrener
Ekoi
ENDORPHINE
ENDURA
Equator
ESI
Fanatik
Flashsport
ForBikes
Fulcrum
HJC
Kalas
Knog
Kolokram
Koloshop
LETAPE
Lapierre
LOOK
MOJEKOLO
Penco
ProgressCycle
ROUVY
Santini
Schindler
SPKOLO
Tubolito
Veloklasik
ZOOKEE