Nutri clinic preferuje kvalitu nad maximalizací zisku: „Neignoruj se!“

02.02.2021 | Jiří Vlasák, foto: Nutri clinic

Nutri clinic preferuje kvalitu nad maximalizací zisku: „Neignoruj se!“

Na trhu doplňků stravy pro sportovce, ale i nesportující část populace, je docela těsno. Přesto Tomáš Soukup z Kamenického Šenova, bývalý vrcholový sportovec, začal před pěti lety testovat a po dvou letech uvedl na trh první produkty značky Nutri clinic. Od té doby nabídku stále rozšiřuje a vylepšuje. V čem je jiný a jaká je jeho podnikatelská filozofie?

Co bylo impulsem pro vznik firmy? 

Hlavní myšlenkou bylo dopřát lidem kvalitní produkty, které mají jasný původ a jsou vyrobeny z těch nejkvalitnějších látek. V minulosti jsem byl vrcholovým sportovcem, a proto mám k výživě blízko. Navíc od roku 2008 jsem se pohyboval ve světě doplňků stravy a provozoval úspěšný e-shop a obchod v Ústí nad Labem. Poté, co jsem opustil svět sportu a věnoval se jiným podnikatelským činnostem, mne to stále táhlo zpět a v roce 2015 přišel ten správný impuls k vytvoření značky Nutri clinic. 

Na jaké sporty aktuálně cílíte svým programem? 

Značka Nutri clinic cílí na všechny sportovce, ale i nesportující část populace. Naším mottem je NEIGNORUJ SE, a proto zastávám názor, že špičkový sportovec musí být hlavně zdravý člověk.  Z tohoto důvodu je hlavním sportem zdravý životní styl. Samozřejmě mám blíže k vytrvalostním sportům, a proto se na tuto část zaměřuje podpora značky Nutri clinic. 

Podporujete už nějaké sportovce? 

Již od založení podporujeme a spolupracujeme i na vývoji a testování produktů s několika sportovci a kluby hlavně na severu Čech. Určitě musím zmínit Team Cyklotrener a Honzu Novotu, se kterým spolupracujeme i v rámci závodu Tour de Zeleňák nebo triatlonu ve Varnsdorfu. Byli jsme k vidění i na Dachsmann triatlonu ve Cvikově. Mezi další týmy budu rád jmenovat tým KSM Hrádek nad Nisou nebo tým Unlimited, jehož jsme byli v loňském roce titulárním sponzorem. Určitě ještě zmíním Waters' Sports School. Jejich sportovní kurzy pro děti jsou úžasné a rád za nimi osobně jezdím. Z jednotlivců jsou to například enduro závodníci Filip Pospíšil a David Zadák nebo triatlonisté Tomáš Strnad a Ondra Petr. 

Testujete nějakým způsobem své výrobky v praxi? 

Výrobky samozřejmě testujeme a od našich uživatelů sbíráme zpětnou vazbu, na základě které následně naše produkty inovujeme. 

Kam až se chcete posunout? 

Našim cílem je dostat značku Nutri clinic do širšího povědomí, nicméně v tuto chvíli se více soustředíme na kvalitu výrobků a služby, než na obraty a co největší zisk. Kvalita je pro mě osobně nejdůležitější parametr, který bude Nutri clinic provázet i nadále. 

Jste čistě česká firma, je vás víc společníků? 

Nutri clinic je čistě česká firma se sídlem v Kamenickém Šenově na severu Čech a jsem jejím jediným majitelem. Samozřejmě se chod firmy neobejde bez pomoci dalších lidí, a proto značka využívá externě několik subjektů, kteří se podílejí na vývoji, výrobě i testování. Veškeré tyto činnosti se odehrávají pouze v České republice, a proto je Nutri clinic ryze českou značkou. 

Děláte i vy sám nějaký sport a na jaké “úrovni"? 

Snažím se skloubit podnikání, dvě malé děti a nějaký sport. Nejraději mám cyklistiku, ať už silniční, horskou, ale už asi rok jezdím hlavně na gravel biku. Do budoucna plánuji se opět postavit na start nějakého triatlonu a hlavně kvadriatlonu, protože to byla společně s rychlostní kanoistikou má hlavní disciplína. 

Které výrobky z vašeho programu jsou vlajkovou lodí nabídky? 

Mezi nejprodávanější produkty na našem e-shopu www.nutri-clinic.cz patří Immunity booster, který je napěchovaný 19-ti aktivními látkami s vysokým obsahem vitamínu D a je velice prospěšný pro celkovou imunitu organismu. Dalším produktem je Focus, což je taková náhrada energetického nápoje, který je velmi využívaný studenty při učení na zkoušky, řidiči při dlouhých cestách a zároveň sportovci, kteří preferují přírodní produkty, protože tento produkt je složen z 8 přírodních a tělu vlastních látek. Nesmím také zapomenout na náš ISO drink a hlavně na Junior ISO drink, což je nápoj určený pro malé sportovce od 6-ti let.  

V čem se lišíte od konkurence, v čem jste jedineční? 

Uvědomuji si, že v tomto segmentu je konkurence obrovská, avšak já si zakládám na kvalitních složkách v produktech, jejich funkčnosti a hlavně na přístupu k zákazníkům a partnerům. Svým produktům věřím, a proto se snažím všech jednání a závodů účastnit osobně. Je to čím dál tím náročnější a věřím, že po skončení této zvláštní doby se opět s mnohými z Vás setkám na závodech. 

Jaké je vaše rodinné zázemí, daří se skloubit podnikání s rodinnými povinnostmi? 

Mám dvě děti ve věku 8 a 5 let a i přesto, že s mladší dcerkou zažíváme nepříjemnosti ohledně jejího zdravotního stavu, tak se snažím vše kloubit dohromady. Za přispění přítelkyně a širší rodiny se toto všechno daří, jen času na sport zbývá málo, ale jak našim závodníkům říkám: ,,Já mám odzávoděno, teď je to na Vás.“ 

Co je aktuálně největší překážkou v rozvoji firmy a co ji naopak prospívá? 

Neřekl bych, že jsou nějaké překážky. Spíše bych to nazval nepříjemnosti, protože náš marketing byl hodně postavený na osobních setkáních při závodech a na prezentacích pro různé skupiny lidí, jako například pro Armádu ČR a Policii. To se nyní změnilo a hlavním způsobem marketingu je internet, což je velice důležité, ale pro mě osobně to není ten preferovaný směr, protože popisek na e-shopu nemůže nahradit osobní kontakt. 

Co byste vzkázal našim čtenářům? 

Přeju všem čtenářům hlavně hodně zdraví v tomto roce a věřím, že naše motto NEIGNORUJ SE Vás bude provázet nejen po tento rok. Dopřejte si jen to nejlepší možné, ať už ve výživě, ale i v dalším vybavení pro Váš milovaný sport.

Jiří Vlasák
Všechny články autora


Mohlo by vás zajímat


Diskuze k článku

Pro přidávání příspěvku se prosím přihlaste