Zlepšil se Český silniční pohár v loňském roce?

28.02.2019 | Libor Matějka

Zlepšil se Český silniční pohár v loňském roce?

Vloni 15. února se sešli zástupci svazu a titulárního sponzora Českého silničního poháru Kalas Cup s pořadateli jednotlivých závodů. Z porady vznikl zápis a tak se vraťme do loňského roku a zkusme si vyhodnotit, co se podařilo zlepšit a jak to dopadlo v roce 2018.

Firma Kalas Sportwear měla na poradě zastoupení v Čestmíru Kalašovi, Bohumilu Ťoupalíkovi a Františku Raboňovi.

Za pořadatele závodů byli účastni: Svatopluk Henke, Josef Vaishar, Zdeněk Rubáš, Jiří Wimmer, Oldřich Zvolánek, omluven Vladimír Hušek.

Svaz zastupovali: Petr Marek - prezident svazu, Stanislav Kozubek - generální sekretář svazu, Jakub Edr -  a Petr Kováč - vloni nezávislý poradce, letos člen prezidia svazu a nově i předseda silniční komise.

Ze zápisu:

Důvodem mimořádné schůze pořadatelů Kalas Cup 2018 je zajištění podstatně vyšší úrovně naší nejvyšší soutěže v silniční cyklistice. V tisku, či dalších médiích jsou zprávy ze silniční cyklistiky pouze o našich špičkových profesionálech, jezdící v zahraničních klubech. Pokud nebudeme zajišťovat popularitu našich domácích závodníků, nelze očekávat růst úrovně silniční cyklistiky. Na toto téma promluvil ing. Petr Kováč, který se nabídnul pomoci se zlepšením medializace, především na sociálních sítích. Konkrétní úkoly se v současné době řeší.

S tím nelze než souhlasit, ale jak a co se z toho podařilo?

Úkoly:

TK se uskuteční 20. 3. 2018 v 10,30 hod. v restauraci U Medvídků Praha-Perštějn. Zveme všechny pořadatele. Současně doporučujeme všem pořadatelům uspořádat ještě další TK v regionu.

Tiskovka U Medvídků se uskutečnila, ale žádná další ne. Jenže jaká by měla být tiskovka v Kyjově, Valticích, Blatné..., kdo by tam přišel? Byl to na poradě výstřel mimo terč.

Připravit doprovodný program před a v průběhu závodu.

Ano, ale pro koho? V dnešním stavu medializace silniční cyklistiky.

Spolupráci s Amatérskou ligou, či závody mládeže. Již dnes mají pořadatelé toto prakticky zajištěné.

Tomu těžko rozumět, kdy se něco takového stalo? Tedy v Kyjově byly závody i pro mládež, v ostatních případech nevím, ale ne všude jsem byl.

Rozdávání startovních listin před závodem pro diváky.

I tohle se dostalo do zápisu porady na zlepšení úrovně závodů českého poháru.

Plakáty. Došlo ke shodě s pořadateli. Cca ¼ bude svazu, (termíny všech pohárů a místa, sponzoři ČSC, ústřední foto ), ¾ bude volná plocha pro dotisk jednotlivých pořadatelů, tj. datum poháru, místo, pořadatel, trať závodu a časový rozpis sponzoři místního pořadatele. Jednotliví pořadatelé včas nahlásí požadované počty plakátů. Dotisk a vylepení si zajistí sami. – Plakát již zadán do výroby.

Těžko říci, jak bylo vylepování plakátů úspěšné v přilákání lokálních fanoušků.

Komentátor. V současné době není žádný vhodný centrální komentátor. Pořadatelé si musí vyškolit a zajistit svého.

Pokud to bude dělat každý pořadatel osobně a vždy znovu, tak se nad kvalitou dá pozastavit. Ne, nedopadne to dobře - a nedopadlo.

Ozvučení. Dle možnosti a velikosti prostoru v cíli. Snaha o zajištění ozvučení co největšího prostoru.

Další z plácnutí do rybníka malicherností, jen aby vznikl zápis. Přitom pořadatelé jsou na dobré organizační úrovni, ovšem medializace a marketing na NULOVÉ úrovni.

Péče o sponzory.

Jak a čím? Chybí návod, doporučení.

Spolupráce s MÚ a policií.

Opět to zasahuje do organizačních záležitostí pořadatelů a je jen dalším bodem zápisu, který byl slušně ošetřen na všech závodech, v tomto bodě opět není problém české silniční cyklistiky a závodů Českého poháru.

Zajištění účasti zahraničních závodníků, mix.družstva RD, vybraných juniorů. – Tomáš Konečný.

Stalo se z toho něco? Ano, z okolí rádi přijedou Slováci, Poláci, Rakušané, o to se ani není potřeba starat. Jen jim to umožnit, když to nejsou závody zapsané v mezinárodním kalendáři UCI.

Řádné vyvěšení reklam. Jednotná výška banneru 80 cm.

Další ze zajímavých bodů porady a zápisu - pokud přijde sponzor s bannerem 100 cm, tak ho vyhoďte.

Spolupráce se SZC.

No, to bychom si všichni přáli.

Zajistit rychlé zhotovení výsledků, tak aby mohlo být včas a na úrovni provedeno slavnostní vyhlášení výsledků.

I to je bohulibý bod, který si všichni přejeme, když se díváme v televizi na přenosy zahraniční cyklistiky, tak nechápeme, že to mají v grafice téměř ihned a ne až za půl hodiny.

Otázka doprovodných vozidel. Čeká se na smlouvu ČSC a Škoda. Jedná se o vozy pro rozhodčí, neutrální vůz atd.

Smlouva se Škodou se podařila a letos už to bude plně ošetřené a budou tu červené škodovky pro rozhodčí, žluté pro neutrální mechanické vozy...

Byly předány smlouvy jednotlivým pořadatelům.

Bez komentáře.

Všichni pořadatelé poháru doporučují větší spolupráci s komisí silniční cyklistiky.

Tak tohle bylo přáním nevyslyšeným. Komise silniční cyklistiky nefungovala, předseda Miroslav Poche netušil, že se ho týká i silniční pohár, nijak se tomuto bodu nevěnoval.

Pan Ing. Kováč se nabídl, že naváže spolupráci se slečnou Lorencovou ohledně rozšíření možností online propagace. Dále častěji vytvářet TZ a rozesílat na více míst.

Trochu se to pohnulo, ale moc to nezabralo. Českému poháru se tiskovou zprávou se ve své podstatě věnoval jen RoadCycling. Ale pan Kováč je nyní členem prezidia a nově i předsedou silniční komise.


Zápis byl vloni obsáhlý, většinou se nic nepodařilo a taky vlastně nenastal ani návod, aby se to něco stalo. V medializaci a marketingu silniční cyklistiky jsme v České republice úplní diletanti, ne oproti cyklistickému světu, ale i proti sportům u nás doma, jako je biatlon, florbal a podobně.

A jaký máte názor vy, čtenáři? Pište do diskuze co vám schází, co byste viděli jinak a jak se poučit ze světa. 

Odstavce v tučné kurzivě jsou citací z loňského zápisu porady, jak zlepšit úroveň závodů českého poháru.

Foto Jan Brychta/svetcyklistiky.cz



Mohlo by vás zajímat


Diskuze k článku

Pro přidávání příspěvku se prosím přihlaste


Silničář
Co se vrátit na začátek byl zde velice kritizován p.Poche jistě po právu prostě silniční komise neexistovala. Ale objevil se zde p Kováč a řekl bych to samé zahlédl jsem ho na MR v Plzni a nikde jinak o pohárech neví nic a je bez dřívější práce v ČSC hned jmenován do Prezidia a předseda silniční komise trošku to připomíná vzestup p. Pocheho. Trochu klientismus. Ale nechme ho pracovat a za rok se budeme ptát.
01.03.2019 7:49:03
pajanxc
Je to fakt tragedie. Místo utrácení peněz za velkoplošnou obrazovku, která zobrazuje místo před ní je lepší zaplatit markeťáka ti společnost, která udělá celkovou analýzu a plán jak to dostat tady z těch srágor, ve kterých to je. Byl závod pro profíky v Rokycanech v roce 2018, byli domluvení s UACem, že tam pojedou amatéři. Start měli ráno, dobu před Elitou. Při dojezdu UAC závodníku stáli Eliťáci už na lajně, kde měli UAC dojíždět... A ještě UAC od vedení závodu slyšel, že můžou bejt rádi, že tam mohli aspoň objet pár koleček. Sorry, to je hnus.
01.03.2019 12:46:06
Jakub
Kritizovat je snadné, nemohu si ale pomoci, když vidím zápis z jednání, obsah působí dojmem jako by byl sepsán žáky základní školy, za 30 minut hotovo. Číst jej je tragikomické.
01.03.2019 13:16:43
Tomas
Doufejme, že manažer pana Bakaly rozpozná přední kolo od zadního, tím by splnil přísný výběrový podmínky pro výkon této funkce. ... Teď vážně : je ta funkce placená aby za to odvedl nějakou práci nebo to je pouze funkce bez platu, konkrétních zadání? Jistě bude funkcí výjezdní za svazové peníze na čumendu po závodech. Jsem myslím oprávněn být naprosto pesimistický :-(
01.03.2019 14:53:45
Pooh
Dobrý den, zhledem k tomu, že se výše uvedený článek týká problematiky, kterou mám na starosti a protože se tu objevuje moje jméno, dávám zde k dispozici svůj email pro případné podněty vedoucí ke zlepšení úrovně ČP. Také bych ho rád viděl na vyšší úrovni a bude to jednou z mých priorit. Moje emailová adresa je pcfadvisory@gmail.com. Neváhejte mě napsat. K výše uvedenému a ke komentářům dole 1) Férové by bylo doplnit, že třeba výsledkový servis/propozice se v minulém roce u ČP zlepšily. 2) Podařilo se nastartovat sociální sítě a to nejen pod Svazem ( a dá se určitě udělat víc) a bude to nějaký čas trvat. Za necelý měsíc se jede první díl ČP a nějaké převratně změny se během týdnů nedají dělat. 3) Přední kolo od zadního rozeznám :-) , živím se něčím jiným než cyklistikou i když jsem ji věnoval v developmet teamu QuickStepu nějaký čas. Za tu dobu development team s českou licencí vyprodukoval více než 20 jezdců do profi pelotonu, ale já si nechám rád poradit. Vnímám cyklistickou obec jako docela rozhádanou a proto nabízím spolupráci. Pokud máte co říci, navrhnout a pomoci rád s Vámi budu spolupracovat ku prospěchu cyklistiky.
04.03.2019 0:11:28